De ce Patriarhia Română e pe calea schismei prin deciziile luate?
Să analizăm împreună câteva dintre deciziile ce rănesc unitatea Bisericii lui Hristos:
- Sinodul Bisericii Ortodoxe Române din 29 februarie 2024 decide: punctul 11: Binecuvântarea, încurajarea și susținerea inițiativelor comunităților ortodoxe românești din Ucraina de a reface comuniunea cu Biserica Mamă, Patriarhia Română, prin organizarea lor juridică în structura religioasă numită Biserica Ortodoxă Română din Ucraina. Adică, acolo unde deja este o Biserică Canonică, sub omoforul Mitropolitului Onufrie care slujește inclusiv în română (ex. Mitropolitul Longhin Jar), doriți să mai deschideți o biserică… Ceva de genul: Rușii rup din Ucraina cu armele dintr-o parte iar românii vor rupe cu biserica din altă parte. Oare nu e aceeași dorință de expansiune? Oare nu aceasta a fost cauza și Marii Schisme din 1054? Și dacă totuși, e pentru ucrainenii români, de ce Patriarhia Română publică pe pagina lor slujba înmormântării în limba ucraineană? Canonul 2 Sin. II ec. (Autonomia ierarhilor şi a unităţilor bisericeşti) si celelate (34, 37 ap.; 4, 5, 6, 7 sin. I ec; 3 sin. II ec; 8 sin. III ec; 17, 19, 28 sin. IV ec; 8, 25, 36, 38, 39 Trul.; 3, 6 sin. VII ec; 9, 16, 18,19, 20,23 Antioh.; 40 Laod.; 11, 13, 18, 26, 34, 73, 76, 95, 98, 120 Cartag.; 3 Sard.; 14)
- În cadrul aceluiași sinod, (eu îl numesc tâlhăresc), punctul 12 exprimă reafirmarea faptului că toți clericii ortodocși români și păstoriții lor din Republica Moldova care revin în Mitropolia Basarabiei sunt clerici canonici și credincioși binecuvântați, iar orice sancțiune disciplinară îndreptată împotriva lor pe motivul apartenenței lor la Biserica Ortodoxă Română este considerată nulă și neavenită, potrivit hotărârii sinodale nr. 8090 din 19 decembrie 1992. O Biserică Ortodoxă poate declara nule deciziile unei alte Biserici Ortodoxe? E nulă doar decizia de oprire/caterisire, sau nule sunt și decretul de hirotonire, de numire în parohie, decorațiile? Sau deja așa numita ”mitropolie a basarabiei” decide ea singură ce e nul și ce nu? Canonuul 33 apostolic (Cărţile sau scrisorile canonice de preoţie): Nici unul dintre episcopii și presbiterii sau diaconii străini să nu se primească fără scrisori de încredințare (recomandare), şi aducându-le pe acestea, să fie ispitiți (verificați), şi dacă vor fi propovăduitori ai dreptei credințe, să fie primiți, iar de nu, dându-li-se lor cele de trebuință, să nu-i primiți pe ei în biserică (comunitate), fiindcă multe se fac prin vicleană răpire (amăgire).
- Decizia de canonizare! Părintele Protoiereu Alexandru Baltaga, cu titulatura: Sfântul Preot Mucenic Alexandru din Basarabia. Tot Dvs ați făcut filmul documentar despre această personalitate cu adevărat remarcantă, dar numai nu ca sfânt. L-am privit cu multă atenție dar: Martiriul Unirii? Canonizăm deja oamenii pentru că au vrut unirea? Cu același succes trebuie canonizat și Mihai Viteazul sau Alexandru Ioan Cuza! Documentele nu atestă nicăieri că Părintele ar fi murit pentru Hristos, ci pentru că a semnat documentul unirii! Decizia de a canoniza în felul dat, discreditează iremediabil ideea de sfințenie sau cea de canonizare a sfinților.
Din aceași categorie:
- Rezultatele recensământului, eșec pentru politica românizării R. Moldova? // 11 февраля 2025 // 1
- Artileria grea // 11 февраля 2025 // 1
- Se dorește legitimarea canonică a „mitropoliei basarabiei?” // 11 февраля 2025 // 1
- Autonomie doar pe foaie // 11 февраля 2025 // 1
- Desemnarea unui episcop vicar pentru ”mitropolia basarabiei” din afară // 11 февраля 2025 // 1
К записи есть 1 комментарий
Mottoul zilei:
Tipic:
Caută cuvântul:
Arhiva site-ului:
Categorii:
Vizitatori:
Calendarul postărilor
adunare agenda botezul pruncilor Bălți cateheză catehism cazania condoleanțe din notele Ierarhului eparhia felicitări Făleşti Glodeni judecata universală numerotat ora de Religie pangar partituri pilde post predici proloage sfântul Teofan Zăvorâtul sinaxar singerei tipic video viețile sfinților înainte de cununie înfricoșatei judecăți întrebare
https://ortodoxia.md/2025/02/scrisoare-deschisa-catre-sinodul-bisericii-ortodoxe-romane-patriarhia-romana-pe-calea-schismei/