Rubrica "predica"
Despre chemarea lui Dumnezeu
Să ştiţi că chemarea lui Dumnezeu este de multe feluri şi cu multe planuri dumnezeieşti. Uneori Dumnezeu cheamă la sine pe toţi cînd zice: Întoarceţi-vă către Mine şi veţi fi mîntuiţi, voi cei ce locuiţi cele mai îndepărtate meleaguri ale pămîntului. Eu sînt Dumnezeu tare şi nu este altul (Isaia 45, 22). În alt loc zice: Veniţi la Mine toţi cei osteniţi şi împovăraţi şi Eu vă voi odihni pe voi (Matei 11, 28). Iarăşi vedem că chemarea lui Dumnezeu este adresată mai ales celor păcătoşi, după cuvîntul care zice: N-am venit să chem pe drepţi, ci pe păcătoşi la pocăinţă (Marcu 2, 17; Luca 5, 32). mai mult…
Înălțarea Domnului
Domnul şi Mântuitorul nostru Iisus Hristos, după 40 de zile de la Înviere s-a suit la ceruri şi a şezut de-a dreapta Tatălui. Cu puterea dumnezeiască cu care a înviat şi a părăsit mormântul, tot cu aceeaşi putere s-a înălţat de pe pământ la cer; s-a înălţat cu acelaşi trup cu care s-a răstignit şi a înviat. Mântuitorul împlinise opera divină pentru care venise în lume, ne-a adus învăţătura mântuitoare, s-a dat ca pildă de împlinire prin întreaga Sa viaţă şi mai ales prin jertfirea de pe Crucea Golgotei.
După ce a înviat se arătă ucenicilor Lui de mai multe ori vorbindu-le de Împărăţia lui Dumnezeu. Dar iată că după 40 de zile sosise timpul să se întoarcă iarăşi la Tatăl Său mai mult…
Duminica nu-i a noastră, ci e a lui Dumnezeu! Nu-i o zi liberă în care facem ce vrem.
Duminica nu-i o zi de care dispunem, ci este o zi în care trebuie să facem lucrul lui Dumnezeu. Iar lucrul lui Dumnezeu, între altele, este participarea la sfintele slujbe; participare zic, nu numai asistare. Credincioșii noștri toți trebuie să știe că la slujbe nu asistăm, ci la slujbe participăm.
Toți slujim la măsurile noastre: preoții la măsura de preot, episcopii la măsura de episcop, diaconii la măsura de diacon, cântăreții la măsura de cântăreți, coriștii la măsura de coriști, credincioșii de rând la măsura de credincioși de rând, dar toți trebuie să știe că participă! mai mult…
Coboară-te degrabă
Meditație duhovnicească la pericopa evanghelică despre Zaheu — Luca 19:1-10. Două sunt personajele principale pe care Iisus le întâlneşte în ultima parte a călătoriei Sale spre Ierusalim: orbul Bartimeu şi Zaheu. Pe ambii îi găseşte la „marginea drumului”. Unul era orb trupeşte iar celălalt, Zaheu, era “orb” sufleteşte. Evanghelistul Luca doreşte să evidenţieze darul vindecării trupeşti (orbul) şi sufleteşti (Zaheu), pe care Iisus îl aduce omenirii: Iisus poate să vindece omul în totalitatea sa.
mai mult…
Iisuse, Fiul lui David, fie-Ţi milă de mine!
Vindecarea orbului din Ierihon. Lc.18,35-43. 1Tim.1,15-17; Mt.20,30-34; Mc.10,46-52. În numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh (Mt.28,19). „Iisuse, Fiul lui David, fie-Ţi milă de mine”! Iubiţi credincioşi, ucenici ai Domnului. Evanghelia pe care ne vom fundamenta cuvântul de învăţătură se găseşte în Ev. după Luca capitolul 18. Este prezentat aici strigătul unui orb. O boală cumplită este orbirea… Să trăieşti în întuneric… este unul din chinurule iadului! Acest strigăt din adâncul sufletului L-a auzit Domnul nostru, pentru că era o rugăciune, iar El unde simte că-i rugăciune, mai mult…
Duminica după Botezul Domnului
Comentarii patristice. „Şi Iisus, auzind că Ioan a fost întemniţat, a plecat în Galileea” (Mt. 4, 12). Nu s-a retras din cauza fricii. Prin aceste lucruri pe care le-a săvârşit, ne-a învăţat pe noi cum să evităm prigonitorii. El s-a retras din Iudeea la neamuri. Aceasta arată că Dumnezeu Însuşi pleacă într-o zonă îndepărtată a pământului iudeilor când aceştia păcătuiesc împotriva proorocilor şi batjocoresc dumnezeirea Sa. (Sfântul Chiril Alexandrinul, Fragment 34). Fără îndoială, punerea în temniţă a lui Ioan a fost îngăduită de Dumnezeu pentru că nimeni nu poate face nimic împotriva unui om sfânt, decât dacă Dumnezeu îngăduie. mai mult…
Despre genealogia Mântuitorului
Genealogia Mântuitorului redactată de Sfântul Evanghelist Matei la începutul Evangheliei sale, numită şi „Cartea neamului lui Iisus Hristos, fiul Lui David, fiul lui Avraam“, începe cu patriarhul Avraam şi urcă pe linie bărbătească până la Domnul Hristos. Vedem în Evanghelia după Matei că generaţiile de oameni de la Avraam până la Hristos se împart în trei grupe de câte 14 generaţii. Această împărţire în trei grupări este legată şi de trei perioade de timp: de la Avraam până la David, de la David până la strămutarea în Babilon şi de la strămutarea din Babilon până la Iisus Hristos. Prin cifra trei ni se arată lucrarea tainică a Sfintei Treimi în omenire pentru că Cel care se va naşte pentru mântuirea lumii, Mesia, Fiul lui Dumnezeu Cel veşnic, este Unul din Sfânta Treime. mai mult…
Mottoul zilei:
Tipic:
Caută cuvântul:
Arhiva site-ului:
Categorii:
Vizitatori:
Calendarul postărilor
adunare agenda botezul pruncilor Bălți cateheză catehism cazania condoleanțe din notele Ierarhului eparhia felicitări Făleşti Glodeni judecata universală numerotat ora de Religie pangar partituri pilde post predici proloage sfântul Teofan Zăvorâtul sinaxar singerei tipic video viețile sfinților înainte de cununie înfricoșatei judecăți întrebare