versiunea moldoveneasca русская версия


Cine-i omul fericit?

Cine-i omul fericit?

28 февраля 2017

Auzit-am că, pe vremuri, Dumnezeu ar fi dorit Ca să afle, printr-un înger, Dacă omu-i fericit! Merse îngerul pe cale Lumea-ntreagă colindând, Când la deal şi când la vale, Pe creştini tot întrebând  

25 de preoți au primit în dar veșminte noi de la Renato Usatîi

25 de preoți au primit în dar veșminte noi de la Renato Usatîi

24 февраля 2017

Marți, 21 februarie 2017, în incinta centrului eparhial din Bălți a avut loc înmânarea veșmintelor noi pentru 25 de preoți din cuprinsul Episcopiei de Bălți și Fălești. Acest dar a fost oferit de primarul municipiului Bălți și președintele Partidul Nostru – domnul Renato Usatîi. Din partea administrației municipale a participat la eveniment domnul vice-primar Igor Șeremet, care a menționat prin acest gest echipa administrativă a primăriei și-a exprimat solidaritatea cu slujitorii Bisericii.  

Invitație la închinare în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena”

Invitație la închinare în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena”

23 февраля 2017

Începând de luni, 27 februarie 2017, prima zi a postului mare, cu binecuvântarea Preasfințitului Marchel, Episcop de Bălți și Fălești, în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena” din municipiul Bălți vor fi expuse pentru închinare fragmente de moaște ale SFÂNTULUI IERARH LUCA AL CRIMEII, SFÂNTULUI MARE MUCENIC PANTELIMON, SFINTEI FERICITE MATROANA. Vă îndemnăm, iubiți credincioși, să folosiți această ocazie pentru a vă închina și ruga înaintea acestor sfinți bineplăcuți lui Dumnezeu. Zilnic se vor citi acatiste și moleben în fața acestor sfințenii, care se... 

Care este sensul vieții?

Care este sensul vieții?

22 февраля 2017

Din motive religioase, toate culturile mondiale pot fi împărțite în două curente: soteriologice și hedoniste. 1.„Soteriologice” (din grecescul soteria — mântuire), care sunt în căutarea mântuirii ca sensul ultim al vieții umane. Aceștia cred că de cealaltă parte a pragului morții este viață, iar menirea vieții acesteia de acum este exprimată prin cuvintele lui Socrate „o pregătire pentru moarte”… 2.„Hedoniste”  

Cred cum vreau?

Cred cum vreau?

20 февраля 2017

„Eu cred în Dumnezeu, dar în felul meu. N-am nevoe de serviciile bisericii. Nu mă mai deranjati cu formalitățile voastre. Am propria mea credință!” Cât de des auzim așa obiecție ca răspuns la predica pentru o viață îmbisericită a fiecarui credincios în parte. Este ciudat că cel ce afirmă așa nu observă contradicția evidentă și absurditatea propriilor cuvinte, pentru că e ca și cum ai zice: „În Dumnezeu cred, dar încredere în Dumnezeu n-am!”.  

Pilda raiului și a iadului

Pilda raiului și a iadului

20 февраля 2017

Ce este iadul? O încăpere cu o masă mare și rotundă. În mijlocul mesei, un vas mare cu o mâncare deosebit de plăcută. Însă oamenii care stăteau în jurul mesei erau slabi ca niște schelete, flămânzi și nervoși. Fiecare avea în mână câte o lingură cu coadă foarte lungă. Ajungeau cu lingurile până la vasul cu mâncare, umpleau lingurile, însă când trebuiau să introducă lingurile cu mâncare în gură, nu reușeau, fiindcă lingurile aveau cozile foarte lungi. Ce este raiul?  

Mesajul Patriarhului Kirill adresat cu prilejul Zilei Tineretului Ortodox

Mesajul Patriarhului Kirill adresat cu prilejul Zilei Tineretului Ortodox

15 февраля 2017

Dragi fraţi şi surori! Săvârşind astăzi prăznuirea Întâmpinării Domnului, Biserica noastră în mod tradiţional se roagă pentru tânăra generaţie, nutrind speranţe pentru cei care urmează să păstreze şi să propovăduiască credinţa ortodoxă în următoarele decenii. Nu în zădar, adresându-Se ucenicilor Săi, iar prin ei şi nouă tuturor, Mântuitorul i-a numit „sarea pământului” şi „lumina lumii” (Matei 5, 13-14). Precum sarea îmbunătăţeşte considerabil gustul mâncării, prevenind alterarea ei, creştinii sunt chemaţi să schimbe lumea cu puterea mărturisirii... 

Semnificația psalmului 136

Semnificația psalmului 136

11 февраля 2017

La râul Babilonului, acolo am șezut și am plâns, când ne-am adus aminte de Sion. În sălcii, în mijlocul lor, am atârnat harpele noastre. Că acolo cei ce ne-au robit pe noi ne-au cerut nouă cântare, zicând: “Cântați-ne nouă din cântările Sionului!“ Cum să cântăm cântarea Domnului în pământ străin? De te voi uita, Ierusalime, uitată să fie dreapta mea! Să se lipească limba mea de grumazul meu, de nu-mi voi aduce aminte de tine, de nu voi pune înainte Ierusalimul, ca început al bucuriei mele.  

Preasfințitul Marchel a cununat pe tinerii Ioan și Liudmila

Preasfințitul Marchel a cununat pe tinerii Ioan și Liudmila

10 февраля 2017

Ziua de duminică, 5 februarie 2017, a fost cea mai fericită pentru tinerii Ioan și Liudmila, ginerele și fiica părintelui — blagocin Oleg Fistican, care și-au consfințit dragostea reciprocă prin Taina Cununiei. Slujba a fost oficiată de Preasfințitul Marchel în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena” din Bălți, înconjurat de un sobor de preoți și diaconi. La final, Episcopul a felicitat mirii Ioan și Liudmila cu primirea cununiei, dorindu-le căsnicie fericită, dragoste jertfelnică, ajutor și binecuvântare de la Dumnezeu în această etapă nouă a vieții lor.... 

Înt?mpinarea Domnului

 

În aceast? zi Biserica s?rb?tore?te un eveniment important din via?a pămînteasc? a Domnului Nostru Iisus Hristos (Luca 2:22-40).
Dup? patruzeci de zile de la na?terea Sa, Pruncul SfÎnt a fost dus la Templul Ierusalimului, centrul vieşii religioase a naşiunii.

 

În aceast? zi Biserica s?rb?tore?te un eveniment important din via?a pămînteasc? a Domnului Nostru Iisus Hristos (Luca 2:22-40).
Dup? patruzeci de zile de la na?terea Sa, Pruncul SfÎnt a fost dus la Templul Ierusalimului, centrul vieşii religioase a naşiunii.

 

În aceast? zi Biserica s?rb?tore?te un eveniment important din via?a pămînteasc? a Domnului Nostru Iisus Hristos (Luca 2:22-40).
Dup? patruzeci de zile de la na?terea Sa, Pruncul SfÎnt a fost dus la Templul Ierusalimului, centrul vieşii religioase a naşiunii. Dup? Legea lui Moise (Lev. 12:2-8), femeia care a n?scut un prunc de parte b?rb?teasc? nu avea voie s? intre În Templul Domnului timp de patruzeci de zile. La ?mplinirea acestora, mama venea cu fiul la Templu şi aducea jertf? Domnului un miel sau un porumbel pentru sacrificiul purific?rii. PreasfÎnta Fecioar?, Maica Domnului, nu avea nevoie de purificare deoarece ea a n?scut f?r? stric?ciune pe Izvorul Cur?şiei şi Sfin?eniei. Cu toate acestea, ea s-a supus cu smerenie Legii timpului.
Dup? Legea lui Moise (Lev. 12:2-8), femeia care a n?scut un prunc de parte b?rb?teasc? nu avea voie s? intre În Templul Domnului timp de patruzeci de zile. La ?mplinirea acestora, mama venea cu fiul la Templu şi aducea jertf? Domnului un miel sau un porumbel pentru sacrificiul purific?rii. PreasfÎnta Fecioar?, Maica Domnului, nu avea nevoie de purificare deoarece ea a n?scut f?r? stric?ciune pe Izvorul Cur?şiei şi Sfin?eniei. Cu toate acestea, ea s-a supus cu smerenie Legii timpului.

În acea vreme, P?rintele şi dreptul Simeon (pr?znuit pe 3 februarie) trşia În Ierusalim. Lui i s-a proorocit c? nu va muri pÎn? nu va vedea pe Mesia cel promis. Prin har de sus, Sf. Simeon s-a dus la Templu chiar cÎnd SfÎnta Fecioar? Maria şi Sf. Iosif veneau cu Pruncul Iisus s? ?mplineasc? Legea.
Simeon Iubitorul de Dumnezeu l-a luat pe prunc În bra?e şi mulţumind Domnului, a rostit cuvintele pe care le auzim repetate la fiecare slujb? a vecerniei: «Acum sloboze?te pe robul T?u, dup? cuvÎntul T?u, În pace, C? ochii mei v?zur? mÎntuirea Ta, pe care ai g?tit-o Înaintea fe?ei tuturor popoarelor, lumin? spre descoperirea neamurilor şi slav? poporului T?u Israel.» (Luca 2:29-32). Sf. Simeon i-a spus Sfintei Fecioare: «Iat?, Acesta este pus spre c?derea şi spre ridicarea multora din Israel şi ca un semn care va st?rni ?mpotriviri. şi prin sufletul t?u va trece sabie, ca s? se descopere gÎndurile din multe inimi.» (Luca 2:34-35).
La Templu se afla şi prooroci?a Ana, o v?duv? de 84 de ani, fiica lui Fanuel (3 februarie)» şi nu se dep?rta de templu, slujind noaptea şi ziua În post şi În rug?ciuni. şi venind ea În acel ceas, l?uda pe Dumnezeu şi vorbea despre Prunc tuturor celor ce a?teptau mÎntuire În Ierusalim.»  (Luca 2:37-38).
În icoana care reprezint? aceast? s?rb?toare prooroci?a Ana şine un pergament În mÎn? pe care scrie: «Acest prunc a adus cerul şi pămîntul.» Înainte de na?terea lui Hristos, b?rbaşii şi femeile drepte În credin?? trşiau cu speran?a venirii lui Mesia cel promis. Drepşii Simeon şi Ana, ultimii credincioşi din Legea Veche, au fost consideraşi vrednici de a-L Înt?mpina pe MÎntuitorul În Templu.
S?rb?toarea Înt?mpin?rii Domnului este una din cele mai vechi s?rb?tori religioase cre?tine. Noi avem slujbe Închinate acestei s?rb?tori, Întocmite de sfinţii episcopi Metodie din Patara (+ 312), Chiril al Ierusalimului (+ 360), Grigorie Teologul (+ 389), Amfilohie din Iconium (+ 394), Grigore de Nyssa (+ 400) şi Ioan Hrisostom (+ 407). În ciuda originilor sale antice, aceast? s?rb?toare nu a fost pr?znuit? at?t de fastuos dec?t din sec. al VI-lea.
În anul 528, În timpul ?mp?ratului Iustinian, un cutremur mare a ucis mulşi oameni În Antiohia. Dup? aceast? nenorocire au mai venit şi altele: În 541 a izbucnit o epidemie de cium? groaznic? În Constantinopol, omorÎnd mii de oameni În fiecare zi. În aceast? perioad? de mari suferin?e au Început s? se fac? slujbe speciale (litii) de izb?vire de r?u, mai ales În timpul s?rb?torii Înt?mpinarea Domnului şi ciuma a Încetat. Astfel, pentru a da slav? lui Dumnezeu, biserica a ridicat la un rang mai Înalt aceast? s?rb?toare. Mai mulşi imnografi ai bisericii au ?mpodobit aceast? s?rb?toare cu imnurile lor: Sf. Andrei Criteanul În sec. al VII-lea, Sf. Cosma Episcopul Maiumei, Sf. Ioan Damaschin, Sf. Gherman Patriarhul Constantinopolului În sec. al VIII-lea şi Sf. Iosif Arhiepiscopul Tesalonicului În sec. al IX-lea. Sursa.
Prea Sfinţitul Marchel a s?v?rşit sfÎnta liturghie În catedrala episcopală «Sf. Ier. Nicolae» din mun. Bălţi.
 



 




 



 


Comentariile sunt dezactivate pentru acest articol.