versiunea moldoveneasca русская версия


Mesajul de felicitare al ÎPS Vladimir adresat PS Marchel, cu prilejul prăznuirii Sfântului ocrotitor

Mesajul de felicitare al ÎPS Vladimir adresat PS Marchel, cu prilejul prăznuirii Sfântului ocrotitor

12 января 2018

Preasfinția Voastră, Vă aducem sincere felicitări și urări de bine cu ocazia prăznuirii Patronului ceresc al PS Voastre, Cuviosul Marchel, egumenul Mănăstirii Neadormiților. În zi de sărbătoare, ne îndreptăm către Dumneavoastră cu cele mai luminoase gânduri și cele mai sincere urări de bine şi ne rugăm lui Hristos-Domnul, Arhiereul bunătăților viitoare (Evrei 9, 11), să vă dăruiască mulți și binecuvântați ani de viață, pace și tărie duhovnicească în lucrarea Preasfinţiei Voastre, iar pe parcursul întregii vieți pământești să fiți însoțiți de  

Prăznuirea sfântului cuvios Marchel în catedrala episcopală din Bălți

Prăznuirea sfântului cuvios Marchel în catedrala episcopală din Bălți

11 января 2018

Într-o atmosferă de rugăciune și festivitate, 11 ianuarie 2018, când Biserica face pomenirea sfântului cuvios Marchel, egumenul mănăstirii Neadormiților, în catedrala „Sf.Împ.Constantin şi Elena” din Bălţi a fost oficiată sfânta Liturghie de către Preasfințitul Marchel, Episcop de Bălți și Fălești. Sărbătoarea a fost deosebită de frumoasă, pentru că împreună s-au rugat un sobor de arhierei, constituit din: ÎPS Sava, Arhiepiscop de Tiraspol și Dubăsari; ÎPS Iustinian, Arhiepiscop de Elista și Kalmykia; PS Nicodim, Episcop de Edineț și Briceni.  

Mesajul de felicitare al PS Nicodim adresat PS Marchel cu ocazia sărbătoririi zilei Sfîntului Ocrotitor

Mesajul de felicitare al PS Nicodim adresat PS Marchel cu ocazia sărbătoririi zilei Sfîntului Ocrotitor

11 января 2018

Prea Sfinția Voastră! Am deosbita bucurie de a Vă adresa cu prilejul sărbătoririi Ocrotitorului Ceresc, Cuviosul Părinte Marchel, starețul Mănăstirii Achimiților, calde felicitări dimpreună cu doriri de multă sănătate, zile îndelungate, pace și bucurie! Vă cunoaștem drept un Ierarh devotat slujirii Bisericii lui Hristos, plin zel misionar, rîvnitor pentru propovăduirea „cu timp și fără timp” (II Timotei IV, 2) a Cuvîntului Evanghelic și neobosit apărător al valorilor sacre ale credinței noastre ortodoxe strămășești și așa Vă dorim să rămîneți cu ajutorul... 

Mesaj de felicitare adresat Preasfințitului Marchel cu ocazia zilei onomastice

Mesaj de felicitare adresat Preasfințitului Marchel cu ocazia zilei onomastice

10 января 2018

Preasfinţia Voastră, în această zi de aleasă sărbătoare duhovnicească, când facem pomenirea sfântului cuviosului Marchel, aducem Preasfinţiei Voastre cele mai frumoase urări de bine, însoţite de gânduri senine. Prin rugăciunile mijlocitorului ceresc, încă mulţi ani înainte să aveţi parte de sănătate trupească şi sufletească, putere şi înţelepciune, pentru a ne îndruma pe calea cea îngustă a mântuirii.  

Colind

Colind

9 января 2018

Cât de mult afară ninge Peste tot se lasă omăt Cumpăna fântânii plânge De gerul aspru tămâiet Colind, se aud monoton în stradă Ninge, s-a născut Iisus Hristos,  

Mai puține rugăciuni?

Mai puține rugăciuni?

2 января 2018

Vara trecută, înaintea Tainei Cununiei, un naş grăbit (pilot de curse) mă întreabă: — Părinte, nu puteţi tăia din slujbă? Nu puteţi să puneţi mai puţine rugăciuni? Ne presează timpul. Atunci, l-am întrebat: — Dragule, înaintea unei curse, în garaj, le spui mecanicilor să îţi pună plăcuţe de frână numai la roata din dreapta, să îţi strângă frâna de mână numai pe jumătate şi să îţi pună în filtru numai doi litri de ulei? — Nu părinte, m-aş teme, trebuie să facă tot! — Apăi dragule, şi eu mă tem. Facem toată slujba.  

Protoiereul Igor Gordilă se lipsește de dreptul de a săvîrși cele sfinte

Protoiereul Igor Gordilă se lipsește de dreptul de a săvîrși cele sfinte

30 декабря 2017

Protoiereului Igor(Gordilă) clericul Eparhiei de Bălți și Fălești a BOM, Decret de excomunicare. În urma acuzațiilor a mai multor surse mediatice care, după o cercetare minuțioasă sau dovedit a fi adevărate, au fost scoase la iveală mai multe abateri și delicte disciplinare a preotului Igor Gordilă, care formează un cumul de încălcări incompatibil cu adecvata comportare a slujitorului Bisericii. Avînd în vedere gravitatea abaterilor de la Regulamentul de procedură bisericească și, mai ales, încălcarea prevederilor Sfintelor Canoane Apostolicești nr. 25,54 și 55, precum... 

Adunarea generală a preoților din Episcopia de Bălți și Fălești

Adunarea generală a preoților din Episcopia de Bălți și Fălești

28 декабря 2017

Joi, 28 decembrie 2017, în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena” din Bălți a avut loc adunarea ordinară a clericilor din cuprinsul Episcopiei de Bălți și Fălești. Adunarea a fost prezidată de Preasfințitul Marchel și a debutat cu intonarea cântării „Veșnica pomenire” în memoria nou-adormiţilor robilor lui Dumnezeu: a protoiereului Valeriu Dubenco și a preotesei Iraida. În cadrul întrunirii Ierarhul a făcut cunoștință preoților cu cele mai relevante subiecte ale vieții eparhiale:  

Liturghie jubiliară în satul Dușmani.

Liturghie jubiliară în satul Dușmani.

26 декабря 2017

Luni, 25 decembrie 2017, când serbăm pe sfântul Spiridon, părintele-blagocin Victor Guleac a convocat clerul din circumscripție, pentru a sluji sfânta Liturghie în biserica „Sf.Ier.Nicolae” din satul Dușmani, raionul Glodeni. Evenimentul a fost dublu motivat de jubileul protoiereului-paroh Andrei Mișin, care a împlinit 50 de ani de viață pământească și 25 de ani de slujire preoțească. Din numele confraților preoți, părintele-blagocin a felicitat pe omagiatul paroh, înmânându-i un buchet de flori.  

Cred cum vreau?

„Eu cred în Dumnezeu, dar în felul meu. N-am nevoe de serviciile bisericii. Nu mă mai deranjati cu formalitățile voastre. Am propria mea credință!” Cât de des auzim așa obiecție ca răspuns la predica pentru o viață îmbisericită a fiecarui credincios în parte. Este ciudat că cel ce afirmă așa nu observă contradicția evidentă și absurditatea propriilor cuvinte, pentru că e ca și cum ai zice: „În Dumnezeu cred, dar încredere în Dumnezeu n-am!”.

Cu alte cuvinte , existența lui Dumnezeu eu accept, dar nu vreau să știu ce dorește Dumnezeu de la mine și să trăiesc așa cum îmi place!

Dacă stai de vorbă cu astfel de „credincioși” devine evident că cunoasterea lor despre Dumnezeu este alimentată din izvoare neortodoxe, cum ar fi ziarele, emisiuni radio și tv, uneori broșuri teoretice sectare, care nu schimbă deloc viața lor spre bine.
Li se pare că Dumnezeu e mut, intangibil , adică nu are nici o legatură cu viața umană. Ei și, trăiește El undeva în cer, cu asta sunt de acord și cred în existența Lui și-mi este suficient. Dar la ce îmi folosește atâtea rugăciuni și slujbe?!
Cu toate acestea, o astfel de viziune nu este credință. Este un ateism relativist. Pentru că acceptând ideia existenței lui Dumnezeu, dar ignorând voia Sa, este o formă de agnosticism. Dacă accept că Dumnezeu există, este firesc și necesar să ascult de cuvintele Lui, să comunic cu El și să-mi trăiesc viața în armonie cu voia Lui.
Dumnezeul nostru este un Dumnezeu care ne vorbește. Lui nu-i este indeferent cum ne comportăm și cum comunicăm cu El. De-a lungul istoriei, El a vorbit oamenilor, ne-a descoperit voința Lui și ne-a îndemnat să-L ascultăm. Cu douăzeci de veacuri în urmă , Dumnezeu însuși a venit pe pământ, devenind Om și ne-a lăsat ca lege Evangelia iubirii, iar Biserica Sa ca pod minunat, care ne conduce spre Patria cerească, spre un Tată iubitor. Însuși Hristos a arătat calea spre Dumnezeu: „Eu sunt calea și adevărul și viața. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine (Ioan 14:6). A respins deci, prin urmare, foarte clar cunoașterea lui Dumnezeu în alt mod. Dumnezeu ne descoperă fiecăruia calea în care îl putem întîlni. Potrivit cuvintelor lui Hristos, calea aceasta trece prin Biserica Sa, iar altă cale nu există.
„Și încă ceva! Fiecare are propriul său adevăr! Cum vreau așa cred” – mai susțin unii.
Fiecare are propria viziune despre ceea este bine și ce este rău, propria convingere, ierarhizarea individuală a valorilor. Evident, opinii pot fi multe, dar adevărul e unul.
Dacă privim în trecutul îndepărtat, măsurarea era diferită. De exemplu fiecare comerciant folosea propria unitate de măsură (lungime, greutate, volum), care îi era mai convenabilă și mai profitabilă. Epuizați de un astfel de pluralism, oamenii au realizat în cele din urmă că trebuie să existe un standart comun de măsurare.
Dacă e să folosim un limbaj filosofic, adevărul are atributul esențial de a fi unic. Dacă ar exista mai multe adevăruri, atunci ele ar trebui să arate identic și ar trebui unite. Dacă părerile se deosebesc, atunci ele trebuie supuse metodelor de comparație și analiză, în urma cărora vom selecta cel mai complet adevăr. Celelalte sunt falsuri.
Dacă acceptăm descoperirea dumnezeiască ca adevăr, trebuie s-o folosim ca un ghid practic bucurându-ne de plinatatea veții bisericești. Avem și liberatea de a respinge chemarea dumnezeiască, dar nu avem dreptul de a dicta lui Dumnezeu condițiile noastre. E ca și cum un copil ar porunci părinților lui cum trebuie să se comporte și cum trebuie să-l educe.
Nu avem dreptul se ne inventăm propria credință confortabilă și să-L supui pe Dumnezeu standartelor tale. Iar dacă ți-ai inventat propria credință este absurd să-ți declari imaginația ta drept adevăr și să disprețuiești locul întâlnirii Tatălui cu copii săi — biserica ortodoxă.
Nu sunteți de accord? Protestați? Atunci deschideți sfânta Evanghelie, fără de care nimeni nu are dreptul să se numească creștin și rugați-vă ca Dumnezeu se vă descopre adevărul. Citiți-o fără preconcepții! Vei vedea că Domnul arată în mod indispensabil viața bisericească, centrul căreia nu este numai recunoașterea teoretică a existenței lui Dumnezeu sau lumânările și pomelinicul, dar comunicarea cu El prin participarea la rugăciunea comună, sfintele taine, și cel mai important—minunea Euharistiei! Fără toate acestea, credința teoretică nu are nici un sens.
Iar dacă ceva vă provoacă îndoială, sau nu-i clar, sau aveți obiecții, notați pe o hîrtie și veniți cu ea la Biserică. Adresați-vă preotului. Îndemnul și convingerea mea sunt cuvintele lui Iisus Hristos adresate lui Toma: „nu fi necredincios, ci credicios” (Ioan 20,27).

Din aceași categorie:


К записи есть 1 комментарий

Священник Иоанн Коробков yurijmaximov.wixsite.com/catechism
traducere de preot Anatolie Mandric ephbalti.md/cv/parintele-anatolii-mandric.2012.10.02