versiunea moldoveneasca русская версия


În viaţă nimic nu este întâmplător

În viaţă nimic nu este întâmplător

17 июня 2017

Toate greutăţile şi bolile vin asupra noastră pentru că nu vrem să-L primim pe Dumnezeu şi tot stăruim într-ale noastre. Iar Dumnezeu ne iubeşte mai mult decât ne iubim noi înşine, pentru că noi nu înţelegem nimic din cele duhovniceşti şi purtăm grijă numai de trup. Iar trupul suferă şi boleşte pentru că sufletul este plin de lepră.  

Păcatul nerespectării zilelor de post

Păcatul nerespectării zilelor de post

16 июня 2017

Postul are un caracter de jertfă pe care noi oamenii o aducem lui Dumnezeu. Adică în momentul în care ne înfrânăm depunem un efort conştient prin care noi oferim lui Dumnezeu, ființa noastră întreagă, trupul şi sufletul. Când nu ne înfrânăm şi nu păstrăm aceste reguli minime, cădem în stadiul animalităţii iraţionale. Oamenii care nu postesc nici măcar puțin, niciodată nu pot simţi prezenţa lui Dumnezeu, nu pot să aibă bucurii duhovniceşti în viaţă,  

Rugăciunea care a unit satul Clococenii Vechi

Rugăciunea care a unit satul Clococenii Vechi

8 июня 2017

„Unde sunt doi sau trei adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor” (Mt.18,20). Marți, 6 iunie 2017, locuitorii satului Clococenii Vechi, raionul Glodeni, au avut parte de o adevărată sărbătoare cu ocazia slujirii unui sobor de preoți, avându-l ca protos pe protoiereul Victor Guleac, blagocinul raionului Glodeni. Prilejul rugăciunii l-a constituit poposirea în localitate a unor sfințenii mari:  

Hramul catedralei „Sf.Împ.Constantin și Elena”

Hramul catedralei „Sf.Împ.Constantin și Elena”

6 июня 2017

Sâmbătă, 3 iunie 2017, în ziua hramului catedralei „Sf.Împ.Constatin și Elena” din Bălți, Preasfințitul Marchel a oficiat dumnezeiasca Liturghie în mijlocul comunității enoriașilor, care fregventează catedrala episcopală. Sărbătorea a fost înfrumusețată de prezența în jurul Arhipăstorului a multor creștini, de soborul de preoți și în special de interpretarea liturgică a corului arhieresc, condus de protoiereul Alexandru Paiul.  

Hramul mănăstiri „Sfînta Treime” din satul Glinjeni

Hramul mănăstiri „Sfînta Treime” din satul Glinjeni

6 июня 2017

Mănăstirea „Sfânta Treime” din satul Glinjeni,raionul Fălești, s-a îmbrăcat cu veșminte de sărbătoare pentru prăznuirea hramului. Curtea mănăsirii este aranjată cu mulțimea de flori mirositoare, credincioșii pășesc cu bucurie în suflet pragul bisericii pentru ascultarea sfintei Liturghii. Au avut ca oaspeți la acest eveniment luminat pe protoiereul mitrofor Petru Ciunciuc, secretarul eparhial, protoiereul Valentin Pînzaru și protodiacon Ștefan Rotari. Corul condus de maica Agnesia, s-a evedințiat cu cîntările armonioase,  

Slujbă arhierească în parohia „Sf.Irh.Nicolae” din satul Cotiujeni Mici

Slujbă arhierească în parohia „Sf.Irh.Nicolae” din satul Cotiujeni Mici

5 июня 2017

Luni, 5 iunie 2017, de sărbătoarea Sfîntului Duh, Prea Sfințitul Marchel, Episcop de Bălți și Fălești, înconjurat de un sobor de preoți a săvărșit sfînta Liturghie în biserica „Sf. Irh. Nicolae” din satul Cotiujeni Mici, raionul Sîngerei. În ograda bisericii Arhiereul a fost întîmpinat de protoiereul Gheorghe Turculeț, parohul sfîntului locaș  

Film documentar pro viață

Film documentar pro viață

26 мая 2017

 

Înălțarea Domnului sărbătorită la catedrala episcopală

Înălțarea Domnului sărbătorită la catedrala episcopală

25 мая 2017

Joi, 25 mai 2017, de sărbătoarea Înălțarea Domnului, Preasfințitul Marchel a oficiat sfânta Liturghie în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena” din municipiul Bălți. Alături de arhipăstor s-au rugat soborul de clerici ai catedralei, dar și mulți creștini, enoriași fideli ai bisericii. După citirea pericopei evanghelice, Episcopul Marchel a explicat credincioșilor de ce Iisus Hristos s-a înălțat la ceruri, dar și semnificația practică a sărbătorii.  

11:30

11:30

24 мая 2017

 

Seminarul metodico-practic pentru profesorii de Religie din Bălți.

Seminarul metodico-practic pentru profesorii de Religie din Bălți.

23 мая 2017

Promovarea valorilor creștine și consolidarea comportamentului moral-religios la elevi, — acesta a fost genericul seminarului metodico-practic pentru profesorii de religie din Bălți. Cu binecuvântarea Preasfințitului Marchel, la acest seminar au participat: Secretarul Eparhial, Prot. Petru Ciunciuc; metodistul pentru mun. Bălți, Prot. Anatolie Spătaru; de asemenea, preoții Prot. Valentin Pânzaru și Prot. Serghei Ciunciuc. Cu multă bucurie ne-a primit doamna directoare, Goiman Valentina, la școala primară „Spiridon Vangheli”.  

SfÎntul Apostol Andrei cel Întşi chemat

   

În fiecare an, la 30 noiembrie / 13 decembrie, Biserica face pomenirea SfÎntului Apostol Andrei.Este numit şi «Cel Întai chemat», Întruc?t a r?spuns primul chem?rii lui Hristos la apostolat. SfÎntul Apostol Andrei a fost fiul lui Iona şi fratele lui Simon Petru. Evanghelia dup? Ioan menşioneaz? c? Înainte de a deveni ucenic al lui
Iisus, Ioan a fost ucenicul Sf. Ioan Botez?torul (Ioan. I, 35-40). Devine ucenicul lui Iisus, În urma m?rturiei Sf. Ioan Botez?torul: «Iat?, Mielul Domnului».   Fiind evreu, nu se poate afirma cu certitudine dac? Andrei era numele s?u real (acesta fiind de origine greceasc?). Nu se ?tie Îns? cu ce ocazie a fost botezat sau care era numele sau evreiesc. Exist? şi unele m?rturii conform c?rora numele grecesc
Andrei era destul de comun printre evrei Înc? din sec. II-III d.Hr.   Chemarea lui Andrei la apostolie este relatat? de SfÎntul Evanghelist Matei prin cuvintele: «Pe cÎnd Iisus umbla pe lÎng? Marea Galileii, a v?zut doi fraşi, pe Simon
ce se nume?te Petru şi pe Andrei, fratele lui, care aruncau mreaja În mare, c?ci
erau pescari. şi le-a zis: «Venişi dup? Mine şi v? voi face pescari de oameni.

   

În fiecare an, la 30 noiembrie / 13 decembrie, Biserica face pomenirea SfÎntului Apostol Andrei.Este numit şi «Cel Întai chemat», Întruc?t a r?spuns primul chem?rii lui Hristos la apostolat. SfÎntul Apostol Andrei a fost fiul lui Iona şi fratele lui Simon Petru. Evanghelia dup? Ioan menşioneaz? c? Înainte de a deveni ucenic al lui
Iisus, Ioan a fost ucenicul Sf. Ioan Botez?torul (Ioan. I, 35-40). Devine ucenicul lui Iisus, În urma m?rturiei Sf. Ioan Botez?torul: «Iat?, Mielul Domnului».   Fiind evreu, nu se poate afirma cu certitudine dac? Andrei era numele s?u real (acesta fiind de origine greceasc?). Nu se ?tie Îns? cu ce ocazie a fost botezat sau care era numele sau evreiesc. Exist? şi unele m?rturii conform c?rora numele grecesc
Andrei era destul de comun printre evrei Înc? din sec. II-III d.Hr.   Chemarea lui Andrei la apostolie este relatat? de SfÎntul Evanghelist Matei prin cuvintele: «Pe cÎnd Iisus umbla pe lÎng? Marea Galileii, a v?zut doi fraşi, pe Simon
ce se nume?te Petru şi pe Andrei, fratele lui, care aruncau mreaja În mare, c?ci
erau pescari. şi le-a zis: «Venişi dup? Mine şi v? voi face pescari de oameni.


Iar ei, Îndat? l?sÎnd mrejele, au mers dup? El» (Matei 4, 18-20 şi Marcu
1, 16-18).   În sfintele Evanghelii, SfÎntul Andrei mai este menşionat doar de dou? ori: la Înmulşirea pşinilor, dincolo de Marea Galileii, cÎnd el a in?tiin?at pe MÎntuitorul c? acolo, În mulşime, era un bşiat care avea cinci pşini de orz şi doi pe?ti (Ioan 6, 8-9), iar a
doua oar?,   dup? Învierea lui Laz?r cÎnd, ?mpreuna cu Filip, au in?tiin?at pe Domnul c? ni?te elini (greci), veniti În Ierusalim cu prilejul s?rb?toririi Pa?telui iudaic, voiau s?-L vad? (Ioan 12, 20-22).                                           Potrivit tradişiei şi celor scrise de unii istorici şi teologi din primele veacuri   cre?tine,  SfÎntul Apostol  Andrei a  fost  primul propov?duitor al
Evangheliei la geto-daci, În teritoriul   dintre Dun?re şi Marea Neagr? — cunoscut pe atunci sub  numele de Scythia (Scişia), dar şi În teritoriile de dincolo de Prut, În nordul M?rii Negre. Dar pÎn? a ajunge aici, el a predicat În Asia Mic?, de unde s-a Îndreptat
spre teritoriile amintite dela Dun?re şi MareaNeagr?.   În Istoria bisericeasc? a episcopului Eusebiu din Cezareea Palestinei (+ 339/340) scrie: «Sfinţii Apostoli ai MÎntuitorului, precum şi ucenicii lor, s-au ?mpr??tiat
În toat? lumea locuit? pe atunci. Dup? tradişie, lui Toma i-au c?zut sorşii s?
mearg? În Partia, lui Andrei În Scişia, lui Ioan În Asia…».   Tradişia c? SfÎntul Apostol Andrei a predicat la scişi a fost reluat? mai t?rziu şi de alţi
scriitori bisericeşti. Astfel, c?lug?rul Epifanie, În secolul VIII, În Via?a SfÎntului
Apostol Andrei scria c? Între popoarele evanghelizate de el se num?rau şi scişii.
În a?a numitul Sinaxar al Bisericii constantinopolitane se preciza c? acest
apostol «a predicat În Pont, Tracia şi Scişia». Mult mai t?rziu,
scriitorul bizantin Nichifor Calist (secolul al XIV-lea) scria c? SfÎntul
Apostol Andrei a trecut din provinciile Asiei Mici (Capadocia, Galaşia şi
Bitinia) «În pustiurile scitice», care puteau fi situate fie În Scişia
Mare (sudul fostei Uniuni Sovietice), fie Scişia Mic? sau Dacia Pontic?, locuit?
de greci, romani şi geto-daci.   Potrivit unui act martiric a c?rui autenticitate este Îns? contestat?, Sf. Andrei a murit ca martir În Ahaia, la Patras. Ela fost r?stignit din ordinul guvernatorului Aegeas sau
Aegeates, fiind legat de un st?lp (nu crucificat). Deşi tradişia vorbe?te de o
cruce În form? de X, aceast? variant? este relativ t?rzie (sec. al XIV-lea). Petru
Hrisologul aminte?te c? a fost r?stignit pe un copac. Nu se cunoa?te nici data
martiriului s?u, care se pare c? a avut loc fie În timpul lui Nero (64-67), fie
În timpul lui Domitian (81-96). Moa?tele SfÎntului Andrei au fost aduse la Constantinopol şi a?ezate În Biserica Sfinţilor Apostoli În anul 357. În timpul Cruciadei a IV-a, Cardinalul Petru de Capua a dus moa?tele În Italia, În catedrala din Amalfi. În
1462, În timpul papei Pius al II-lea, capul SfÎntului Andrei a fost dusla Roma, şi de aici a revenit În Patras.


 

 


Comentariile sunt dezactivate pentru acest articol.