versiunea moldoveneasca русская версия


Mesajul de felicitare al ÎPS Vladimir adresat PS Marchel, cu prilejul prăznuirii Sfântului ocrotitor

Mesajul de felicitare al ÎPS Vladimir adresat PS Marchel, cu prilejul prăznuirii Sfântului ocrotitor

12 января 2018

Preasfinția Voastră, Vă aducem sincere felicitări și urări de bine cu ocazia prăznuirii Patronului ceresc al PS Voastre, Cuviosul Marchel, egumenul Mănăstirii Neadormiților. În zi de sărbătoare, ne îndreptăm către Dumneavoastră cu cele mai luminoase gânduri și cele mai sincere urări de bine şi ne rugăm lui Hristos-Domnul, Arhiereul bunătăților viitoare (Evrei 9, 11), să vă dăruiască mulți și binecuvântați ani de viață, pace și tărie duhovnicească în lucrarea Preasfinţiei Voastre, iar pe parcursul întregii vieți pământești să fiți însoțiți de  

Prăznuirea sfântului cuvios Marchel în catedrala episcopală din Bălți

Prăznuirea sfântului cuvios Marchel în catedrala episcopală din Bălți

11 января 2018

Într-o atmosferă de rugăciune și festivitate, 11 ianuarie 2018, când Biserica face pomenirea sfântului cuvios Marchel, egumenul mănăstirii Neadormiților, în catedrala „Sf.Împ.Constantin şi Elena” din Bălţi a fost oficiată sfânta Liturghie de către Preasfințitul Marchel, Episcop de Bălți și Fălești. Sărbătoarea a fost deosebită de frumoasă, pentru că împreună s-au rugat un sobor de arhierei, constituit din: ÎPS Sava, Arhiepiscop de Tiraspol și Dubăsari; ÎPS Iustinian, Arhiepiscop de Elista și Kalmykia; PS Nicodim, Episcop de Edineț și Briceni.  

Mesajul de felicitare al PS Nicodim adresat PS Marchel cu ocazia sărbătoririi zilei Sfîntului Ocrotitor

Mesajul de felicitare al PS Nicodim adresat PS Marchel cu ocazia sărbătoririi zilei Sfîntului Ocrotitor

11 января 2018

Prea Sfinția Voastră! Am deosbita bucurie de a Vă adresa cu prilejul sărbătoririi Ocrotitorului Ceresc, Cuviosul Părinte Marchel, starețul Mănăstirii Achimiților, calde felicitări dimpreună cu doriri de multă sănătate, zile îndelungate, pace și bucurie! Vă cunoaștem drept un Ierarh devotat slujirii Bisericii lui Hristos, plin zel misionar, rîvnitor pentru propovăduirea „cu timp și fără timp” (II Timotei IV, 2) a Cuvîntului Evanghelic și neobosit apărător al valorilor sacre ale credinței noastre ortodoxe strămășești și așa Vă dorim să rămîneți cu ajutorul... 

Mesaj de felicitare adresat Preasfințitului Marchel cu ocazia zilei onomastice

Mesaj de felicitare adresat Preasfințitului Marchel cu ocazia zilei onomastice

10 января 2018

Preasfinţia Voastră, în această zi de aleasă sărbătoare duhovnicească, când facem pomenirea sfântului cuviosului Marchel, aducem Preasfinţiei Voastre cele mai frumoase urări de bine, însoţite de gânduri senine. Prin rugăciunile mijlocitorului ceresc, încă mulţi ani înainte să aveţi parte de sănătate trupească şi sufletească, putere şi înţelepciune, pentru a ne îndruma pe calea cea îngustă a mântuirii.  

Colind

Colind

9 января 2018

Cât de mult afară ninge Peste tot se lasă omăt Cumpăna fântânii plânge De gerul aspru tămâiet Colind, se aud monoton în stradă Ninge, s-a născut Iisus Hristos,  

Mai puține rugăciuni?

Mai puține rugăciuni?

2 января 2018

Vara trecută, înaintea Tainei Cununiei, un naş grăbit (pilot de curse) mă întreabă: — Părinte, nu puteţi tăia din slujbă? Nu puteţi să puneţi mai puţine rugăciuni? Ne presează timpul. Atunci, l-am întrebat: — Dragule, înaintea unei curse, în garaj, le spui mecanicilor să îţi pună plăcuţe de frână numai la roata din dreapta, să îţi strângă frâna de mână numai pe jumătate şi să îţi pună în filtru numai doi litri de ulei? — Nu părinte, m-aş teme, trebuie să facă tot! — Apăi dragule, şi eu mă tem. Facem toată slujba.  

Protoiereul Igor Gordilă se lipsește de dreptul de a săvîrși cele sfinte

Protoiereul Igor Gordilă se lipsește de dreptul de a săvîrși cele sfinte

30 декабря 2017

Protoiereului Igor(Gordilă) clericul Eparhiei de Bălți și Fălești a BOM, Decret de excomunicare. În urma acuzațiilor a mai multor surse mediatice care, după o cercetare minuțioasă sau dovedit a fi adevărate, au fost scoase la iveală mai multe abateri și delicte disciplinare a preotului Igor Gordilă, care formează un cumul de încălcări incompatibil cu adecvata comportare a slujitorului Bisericii. Avînd în vedere gravitatea abaterilor de la Regulamentul de procedură bisericească și, mai ales, încălcarea prevederilor Sfintelor Canoane Apostolicești nr. 25,54 și 55, precum... 

Adunarea generală a preoților din Episcopia de Bălți și Fălești

Adunarea generală a preoților din Episcopia de Bălți și Fălești

28 декабря 2017

Joi, 28 decembrie 2017, în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena” din Bălți a avut loc adunarea ordinară a clericilor din cuprinsul Episcopiei de Bălți și Fălești. Adunarea a fost prezidată de Preasfințitul Marchel și a debutat cu intonarea cântării „Veșnica pomenire” în memoria nou-adormiţilor robilor lui Dumnezeu: a protoiereului Valeriu Dubenco și a preotesei Iraida. În cadrul întrunirii Ierarhul a făcut cunoștință preoților cu cele mai relevante subiecte ale vieții eparhiale:  

Liturghie jubiliară în satul Dușmani.

Liturghie jubiliară în satul Dușmani.

26 декабря 2017

Luni, 25 decembrie 2017, când serbăm pe sfântul Spiridon, părintele-blagocin Victor Guleac a convocat clerul din circumscripție, pentru a sluji sfânta Liturghie în biserica „Sf.Ier.Nicolae” din satul Dușmani, raionul Glodeni. Evenimentul a fost dublu motivat de jubileul protoiereului-paroh Andrei Mișin, care a împlinit 50 de ani de viață pământească și 25 de ani de slujire preoțească. Din numele confraților preoți, părintele-blagocin a felicitat pe omagiatul paroh, înmânându-i un buchet de flori.  

Jur?mÎntul sau ?mplinirea cuvÎntului dat

În relaşionarea dintre oameni exist? Întotdeauna În mod invariabil un Început şi un viitor, poate şi un trecut, dar definitoriu este faptul c?, Întotdeauna, mai mult sau mai puşin con?tient, ne c?ut?m pe noi Înşine În ceilalţi, uneori cu o Înfrigurare şi sete de autocunoa?tere, alteori cu o pace netulburat?, ca o perg?tire pioas? pentru SfÎnta Liturghie, Îns? cu a?tept?ri, proiecşii către viitor şi f?g?duin?e care „ne menşin pe cale”.


De fapt, aceste f?g?duin?e, rostite sau doar Închipuite, dau sens, creeaz? un cadru relaşional, şi oblig? pe ceilalţi, dar şi pe noi Înşine În egal? m?sur?, ne ?lefuiesc, ne smeresc prin conformare la a?tept?rile create şi, În cele din urm?, ne ofer? un drum al nostru, pe care ?l croim ca fiin?e dialogice, În dialog cu Dumenezeu şi cu semenii no?tri. Acest lucru nu este nici pe departe o noutate, pentru c? dac? cercet?m paginile Sfintei Scripturi a Vechiului Testament putem În?elege c?, Înc? de la c?derea În p?cat a protop?rinşilor, Dumnezeu i-a f?cut omului promisiunea c? va fi izb?vit (Facerea 3, 15), iar Întreaga SfÎnt? Scriptur?, În special cea veterotestamentar?, cuprinde istoria f?g?duin?elor lui Dumnezeu către poporul evreu, dar şi către neamuri.
În limba ebraic? biblic? cuvÎntul folosit pentru promisiune sau f?g?duin?? era imrah,Înrudindu-se din punct de vedere semantic cu termeni precum berith (leg?mÎnt);mishpat (porunc?); tora (lege).[1] În limba romÎn? Îns?, sinonim? cu termenii de promisiune, sau f?g?duin?? este expresia a-şi da cuvÎntul, aceasta avÎnd un profund caracter scripturistic şi cultic, deoarece În Evanghelia SfÎntului Ioan, CuvÎntul este identificat cu Hristos Întrupat: „şi CuvÎntul S-a f?cut trup şi S-a s?l??luit Între noi şi am v?zut slava Lui” (Ioan 1,14). De fapt În persoana lui Hristos CuvÎntul sunt ?mplinite toate f?g?duin?ele cuprinse În Vechiul Testament, El este Persoana prin excelen?? care se jertfe?te şi se ofer? În cadrul fiec?rei Sfinte Liturghii ca ?mplinire a f?g?duin?ei mÎntuitoare a lui Dumnezeu către neamul omenesc: „Cel se se sf?r?m? şi nu se desparte, Cel ce se mÎnÎnc? pururea şi niciodat? nu se sf?r?e?te, ci pe cei ce se ?mp?rt??esc şi sfin?e?te”[2] Prin urmare, cel care-şi d? cuvÎntul liturghise?te, ?l ofer? pe Hristos care este În el, drept cheza? al ?mplinirii faptelor celor bune şi mÎntuitoare promise, Într-un viitor care nu-i aparşine şi care poate fi aureolat de slava conlucr?rii cu harul lui Dumnezeu. De aceea, poate c? s-ar c?dea s? avem o responsabilitate mai mare fa?? de ceea ce rostim şi mai cu seam? fa?? de ceea ce promitem deoarece cuvÎntul este lucr?tor, liturghisitor, cu at?t mai mult cu c?t avem şi modelul scripturistic al f?g?duin?elor lui Dumnezeu care nu au r?mas ne?mplinite.
Practic, toate profeşiile mesianice vechitestamentare se constituie Într-o sum? de f?g?duin?e care aparşin aceluiaşi plan al lui Dumnezeu ce În permanen?? a fost ?mbog?şit; plecÎnd de la Gr?dina Edenului În care a fost promis? „s?mÎn?a”, pÎn? la ?mp?r?şia f?r? de sf?rşit a lui Dumnezeu „cer nou şi pămînt nou”.[3]
În Vechiul Testament o expresie uzual? este dabar Yahweh (cuvÎntul Domnului), care din 241 de ocuren?e, de 225 de ori este folosit? ca terminus technicus pentru descoperirea profetic? a cuvÎntului lui Dumnezeu. Semnificativ este faptul c? deşi vorbesc de „cuvÎnt”, vederea şi viziunile reprezint? cheia experien?elor profeşilor În relaşia cu Dumnezeu[4]: „şi a zis Domnul către mine: «Ce vezi tu Amos?» şi am zis: O cumpÎn? de plumb. şi mi-a r?spuns Domnul: «Iat? Eu voi pune cumpÎna cea de plumb În mijlocul poporului Meu Israel şi de aici Încolo nu-l voi mai cru?a»”(Amos 7,8), la fel şi În cazul profetului Miheia: „şi a zis el: «Iat?, v?d pe toşi Israelişii ?mpr??tiaşi prin munşi, ca oile ce n-au p?stor. şi a zis Domnul: «Ei n-au domn, s? se Întoarc? fiecare cu pace la casa sa»” (3 Regi 22,17). A?adar cuvÎntul era doar un mijloc de transmitere a viziunilor ce exprimau voin?a lui Dumnezeu. Folosirea expresiei „a?a grşie?te Domnul” indic? faptul c? profetul era mai mult dec?t un intermediar al mesajului lui Dumnezeu (Avacum 2, 1-3; Iov 4, 12-17), fiind chiar un interpret al acestuia, ca cel care „primea, În?elegea şi credea” mesajul divin.[5] Transmiterea mesajului lui Dumnezeu implica responsabilitatea profetului fa?? de El, dar şi fa?? de cei c?rora mesejul le era adresat, o responsabilitate ce trebuia ?mplinit? În duh de jertfelnicie, ca o Liturghie a chem?rii Întregii lumi la via??.
sursa: www.vrÎne?ti.blogspot.com

Din aceași categorie:


Comentariile sunt dezactivate pentru acest articol.