versiunea moldoveneasca русская версия


Armele credinței.

Armele credinței.

12 августа 2017

Cine, iubiţii mei, cine nu vrea pacea? Toată lumea iubeşte pacea. Şi desigur atunci când îi lipseşte, atunci mai mult o caută. Dar, din nefericire, în pofida iubirii omenirii întregi pentru pace, lumea de multe ori a încercat – şi încă încearcă – focul războiului. Interese materiale şi egoisme omeneşti împing orbeşte spre catastrofă. Două războaie mondiale şi nenumărate alte războaie locale au împrăştiat şi împrăştie groază. Cei ce au trăit astfel de zile doresc ca ele să nu se mai întoarcă niciodată. Oameni iubitori de linişte, care în pofida voinţei... 

Ghicitori pentru școala duminicală

Ghicitori pentru școala duminicală

5 августа 2017

GHICITOAREA NR. 1 Nascatoare Preacurata Odraslita-ntre evrei, Ioachim ii fuse tata, Iara Ana mama ei. R:  

În starea în care te vei afla, întru aceia te voi judeca

În starea în care te vei afla, întru aceia te voi judeca

31 июля 2017

Sa nu te deznadajduiesti omule, nici sa nu te departezi de rugaciuni, ci sa mergi la biserica. Pacatos fiind, roaga-te cu suspine, lui Dumnezeu si-ti va da tie iubirea Sa de oameni si iertare de pacatele tale. Dar, daca vei deznnadajdui, nevrand sa vii la pocainta, apoi, te dai, pe tine insuti, in stapanirea satanei. Sau, daca, indoindu-te, nu mergi la pocainta, faci impiedicare dumnezeiescului dar,  

Mesajul de felicitare al PS Marchel adresat ÎPS Vladimir cu prilejul serbării ocrotitorului ceresc

Mesajul de felicitare al PS Marchel adresat ÎPS Vladimir cu prilejul serbării ocrotitorului ceresc

27 июля 2017

Înalt Preasfințite Stăpîne, primiți, rogu-vă, un sincer “LA MULȚI ANI!” în această zi, cînd Sfînta Biserică prăznuiește pomenirea acoperitorului Dvs. ceresc – Sfîntul Întocmai cu Apostolii cneaz Vladimir. Vă doresc ca în această și în orice altă zi să vă aibă Dumnezeu în pază Sa cea sfîntă, să Vă înzestreze cu daruri cerești, călăuzindu-Vă spre Împărăția Lui cea veșnică. Cu fiesc respect – episcopul Marchel  

Orbirea duhovnicească

Orbirea duhovnicească

22 июля 2017

Cine îşi dă seama de orbirea sa duhovnicească încetează a mai nădăjdui în sine şi în dreptatea sa şi, asemenea Prorocului David, strigă: „Doamne! deschide ochii mei, şi voi pricepe minunile din legea Ta” (Psalm 118, 18). Cel orb cu trupul îşi cunoaşte nenorocirea prin mijlocirea minţii – însă cine va putea încredinţa sufletul că este orb duhovniceşte? Cel orb cu trupul nu îşi iubeşte starea, însă cel orb duhovniceşte îşi iubeşte, de obicei, întunericul. Cel orb cu trupul iubeşte şi năzuieşte lumina cea materială, însă pentru cel orb cu duhul lumina... 

Felicitare pentru părintele Oleg Fistican, blagocinul sectorului Fălești 2.

Felicitare pentru părintele Oleg Fistican, blagocinul sectorului Fălești 2.

21 июля 2017

Cu prilejul aniversării a 20 de ani de slujire preoțească, aducem cele mai sincere felicitări protoiereului Oleg Fistican, blagocinul circumscripției Fălești 2. În această zi de serbare, ne îndreptăm către Dumneavoastră cu cele mai luminoase gânduri și cele mai sincere urări de bine şi ne rugăm bunului Dumnezeu să vă binecuvinteze cu sănătate, cu mulți rodnici ani și cu mult har,  

Filiala LT Grigore Grigoriu a mănăstirii „Sf.Mironosițe Marta și Maria” anunță admiterea pentru anul de studii 2017-2018

Filiala LT Grigore Grigoriu a mănăstirii „Sf.Mironosițe Marta și Maria” anunță admiterea pentru anul de studii 2017-2018

19 июля 2017

Pe lângă mănăstirea Sfintele Femei Mironosițe Marta și Maria, începând cu 1 septembrie 2017 (anul școlar 2017 – 2018), se deschide filiala liceului Teoretic cu profil Arte Grigore Grigoriu pentru fete – clasa a X-a, profil muzică, 24 locuri.  

Pildă: E mai bun peștele decât cartoafele.

Pildă: E mai bun peștele decât cartoafele.

17 июля 2017

Noi de aceea nu avem timp pentru Dumnezeu, pentru că prea complicăm viaţa, prea ne trebuie multe, prea vrem lux, prea vrem lucruri care, de fapt, nu ţin de o viaţă duhovnicească. Toate-s bune şi la locul lor, dar dacă pierzi prea multă vreme care I s-ar cuveni lui Dumnezeu, şi o pierzi în loc să-ţi faci datoriile, atunci nu-i bine! Să urmărim un rezultat, o înnobilare sufletească. Fără înnobilare sufletească, degeaba ne numărăm zilele de post.  

Sărbătorirea sfinților Petru și Fevronia în Pietrosu.

Sărbătorirea sfinților Petru și Fevronia în Pietrosu.

8 июля 2017

Sfinții Petru și Fevronia sunt considerați ocrotitorii familiei și ai tinerilor, un exemplu frumos de fidelitate familială. Sărbătoarea este cinstită în fiecare an în biserica „Înălțarea Domnului” din satul Pietrosu, raionul Fălești, pentru că la temelia sfintei mese din altar sunt fragmente din moaștele acestor sfinți. La invitația părintelui paroh, Victor Vatrici, un sobor de preoți au oficiat sfânta Liturghie, iar răspunsurile la strană au fost date de corul Axion. După sfânta Liturghie a fost citit acatistul în cinstea sfinților Petru și Fevronia,  

Adunarea trimestrială a preoților din Eparhia de Bălți și Fălești

Adunarea trimestrială a preoților din Eparhia de Bălți și Fălești

4 июля 2017

Marți, 4 iulie 2017, în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena” din Bălți, Preasfințitul Marchel a prezidat adunarea ordinară a preoțior din cuprinsul eparhiei de Bălți și Fălești. În cadrul întrunirii Ierarhul a făcut cunoștință preoților despre un proiect de colaborare cu Biserica în ce privește combaterea tuberculozei. De asemenea la adunare a fost invitat juristul Mitropoliei Chișinăului, domnul Eduard Pleșca, care a răspuns la întrebările de ordin juridic. Un alt subiect  

Jur?mÎntul sau ?mplinirea cuvÎntului dat

În relaşionarea dintre oameni exist? Întotdeauna În mod invariabil un Început şi un viitor, poate şi un trecut, dar definitoriu este faptul c?, Întotdeauna, mai mult sau mai puşin con?tient, ne c?ut?m pe noi Înşine În ceilalţi, uneori cu o Înfrigurare şi sete de autocunoa?tere, alteori cu o pace netulburat?, ca o perg?tire pioas? pentru SfÎnta Liturghie, Îns? cu a?tept?ri, proiecşii către viitor şi f?g?duin?e care „ne menşin pe cale”.


De fapt, aceste f?g?duin?e, rostite sau doar Închipuite, dau sens, creeaz? un cadru relaşional, şi oblig? pe ceilalţi, dar şi pe noi Înşine În egal? m?sur?, ne ?lefuiesc, ne smeresc prin conformare la a?tept?rile create şi, În cele din urm?, ne ofer? un drum al nostru, pe care ?l croim ca fiin?e dialogice, În dialog cu Dumenezeu şi cu semenii no?tri. Acest lucru nu este nici pe departe o noutate, pentru c? dac? cercet?m paginile Sfintei Scripturi a Vechiului Testament putem În?elege c?, Înc? de la c?derea În p?cat a protop?rinşilor, Dumnezeu i-a f?cut omului promisiunea c? va fi izb?vit (Facerea 3, 15), iar Întreaga SfÎnt? Scriptur?, În special cea veterotestamentar?, cuprinde istoria f?g?duin?elor lui Dumnezeu către poporul evreu, dar şi către neamuri.
În limba ebraic? biblic? cuvÎntul folosit pentru promisiune sau f?g?duin?? era imrah,Înrudindu-se din punct de vedere semantic cu termeni precum berith (leg?mÎnt);mishpat (porunc?); tora (lege).[1] În limba romÎn? Îns?, sinonim? cu termenii de promisiune, sau f?g?duin?? este expresia a-şi da cuvÎntul, aceasta avÎnd un profund caracter scripturistic şi cultic, deoarece În Evanghelia SfÎntului Ioan, CuvÎntul este identificat cu Hristos Întrupat: „şi CuvÎntul S-a f?cut trup şi S-a s?l??luit Între noi şi am v?zut slava Lui” (Ioan 1,14). De fapt În persoana lui Hristos CuvÎntul sunt ?mplinite toate f?g?duin?ele cuprinse În Vechiul Testament, El este Persoana prin excelen?? care se jertfe?te şi se ofer? În cadrul fiec?rei Sfinte Liturghii ca ?mplinire a f?g?duin?ei mÎntuitoare a lui Dumnezeu către neamul omenesc: „Cel se se sf?r?m? şi nu se desparte, Cel ce se mÎnÎnc? pururea şi niciodat? nu se sf?r?e?te, ci pe cei ce se ?mp?rt??esc şi sfin?e?te”[2] Prin urmare, cel care-şi d? cuvÎntul liturghise?te, ?l ofer? pe Hristos care este În el, drept cheza? al ?mplinirii faptelor celor bune şi mÎntuitoare promise, Într-un viitor care nu-i aparşine şi care poate fi aureolat de slava conlucr?rii cu harul lui Dumnezeu. De aceea, poate c? s-ar c?dea s? avem o responsabilitate mai mare fa?? de ceea ce rostim şi mai cu seam? fa?? de ceea ce promitem deoarece cuvÎntul este lucr?tor, liturghisitor, cu at?t mai mult cu c?t avem şi modelul scripturistic al f?g?duin?elor lui Dumnezeu care nu au r?mas ne?mplinite.
Practic, toate profeşiile mesianice vechitestamentare se constituie Într-o sum? de f?g?duin?e care aparşin aceluiaşi plan al lui Dumnezeu ce În permanen?? a fost ?mbog?şit; plecÎnd de la Gr?dina Edenului În care a fost promis? „s?mÎn?a”, pÎn? la ?mp?r?şia f?r? de sf?rşit a lui Dumnezeu „cer nou şi pămînt nou”.[3]
În Vechiul Testament o expresie uzual? este dabar Yahweh (cuvÎntul Domnului), care din 241 de ocuren?e, de 225 de ori este folosit? ca terminus technicus pentru descoperirea profetic? a cuvÎntului lui Dumnezeu. Semnificativ este faptul c? deşi vorbesc de „cuvÎnt”, vederea şi viziunile reprezint? cheia experien?elor profeşilor În relaşia cu Dumnezeu[4]: „şi a zis Domnul către mine: «Ce vezi tu Amos?» şi am zis: O cumpÎn? de plumb. şi mi-a r?spuns Domnul: «Iat? Eu voi pune cumpÎna cea de plumb În mijlocul poporului Meu Israel şi de aici Încolo nu-l voi mai cru?a»”(Amos 7,8), la fel şi În cazul profetului Miheia: „şi a zis el: «Iat?, v?d pe toşi Israelişii ?mpr??tiaşi prin munşi, ca oile ce n-au p?stor. şi a zis Domnul: «Ei n-au domn, s? se Întoarc? fiecare cu pace la casa sa»” (3 Regi 22,17). A?adar cuvÎntul era doar un mijloc de transmitere a viziunilor ce exprimau voin?a lui Dumnezeu. Folosirea expresiei „a?a grşie?te Domnul” indic? faptul c? profetul era mai mult dec?t un intermediar al mesajului lui Dumnezeu (Avacum 2, 1-3; Iov 4, 12-17), fiind chiar un interpret al acestuia, ca cel care „primea, În?elegea şi credea” mesajul divin.[5] Transmiterea mesajului lui Dumnezeu implica responsabilitatea profetului fa?? de El, dar şi fa?? de cei c?rora mesejul le era adresat, o responsabilitate ce trebuia ?mplinit? În duh de jertfelnicie, ca o Liturghie a chem?rii Întregii lumi la via??.
sursa: www.vrÎne?ti.blogspot.com

Din aceași categorie:


Comentariile sunt dezactivate pentru acest articol.