versiunea moldoveneasca русская версия


Au trecut la cele veșnice părintele Valeriu Dubenco și preoteasa Iraida.

Au trecut la cele veșnice părintele Valeriu Dubenco și preoteasa Iraida.

13 декабря 2017

În urma unui tragic accident rutier s-au stins din viața pământească protoiereul Valeriu Dubenco și preoteasa Iraida, care și-au dedicat viețile slujirii lui Dumnezeu și bisericii din satul Copăceni, raionul Sângerei. Adresăm sincere condoleanțe familiei îndurerate şi fiilor duhovniceşti. Ne rugăm ca Bunul Dumnezeu să odihnească sufletul părintelui Valeriu și preoteasa Iraida în Împărăția Sa și să mângîie sufletele celor rămași îndurerați de această despărțire.  

Pomenind pe sfântul Alexandru Nevski

Pomenind pe sfântul Alexandru Nevski

6 декабря 2017

Miercuri, 6 decembrie 2017, în biserica „Sfânta Treime” din satul Scumpia, raionul Fălești, a fost oficiată sfânta Liturghie de către un sobor de preoți, avându-l protos pe protoiereul-blagocin Anatolie Negură. Slujba a fost prilejuită de sărbătorirea onomastică a ocrotitorului ceresc al părintelui – paroh Alexandru Negură, la care au participat mulți creștini, membrii familiei, prieteni, iar răspunsurile la strană au răsunat armonios de un cor din municipiul Ungheni. Cel mai emoționant moment a fost adresarea enoriașilor față de paroh cu cuvinte de felicitare și... 

Adunarea preoților din raionul Fălești.

Adunarea preoților din raionul Fălești.

5 декабря 2017

Marți, 5 decembrie 2017, în biserica „Sf.M.Mc.Dimitrie” din orașul Fălești, sectorul Gara Feroviară, a avut loc adunarea clericilor din raionul Fălești. Întrunirea a debutat cu rugăciunile pentru mărturisirea slujitorilor altarului, săvârșită de arhimandritul Zosima Aftene. A urmat consfătuirea preoților pe marginea celor mai importante teme curente de ordin intern și administrativ. A urmat spovedania parohilor și încheierea cu rugăciunea finală a Axionului.  

Lumina liturgică în satul Danu

Lumina liturgică în satul Danu

29 ноября 2017

Marţi, 14 noiembrie 2017, enoriaşii satului Danu, raionul Glodeni, împreună cu preotul-paroh Veaceslav Spijavca au găzduit slujba sobornicească a preoţilor din circumscripţia Glodeni. Atât sfânta Liturgie cât şi Te-deumul de mulţumire au fost coordonate de către părintele-protopop Victor Guleac, care la final a venit cu un cuvânt de învăţătură şi de mulțumire. De asemenea, după slujbă părintele Roman Oraşan a ţinut un discurs eminent despre sfinţi şi sfinţenii. La serviciul divin au asistat şi autorităţile locale, ceea ce relevă o apartenență vie cu Biserica.  

Приглашение на повышения квалификации по направлению «Основы духовно-нравственной культуры»

Приглашение на повышения квалификации по направлению «Основы духовно-нравственной культуры»

29 ноября 2017

С 8 по 17 января в Московской духовной академии на территории Свято-Троицкой Сергиевой Лавры пройдет обучение по программе повышения квалификации для педагогов и специалистов с высшим и средним профессиональным образованием. Также в эти дни мы предлагаем всем желающим углубить свои знания о вере, освоив курс «Основы Православия».... 

Educația fără Religie înseamnă școală fără suflet, neam fără Dumnezeu, fără identitate.

Educația fără Religie înseamnă școală fără suflet, neam fără Dumnezeu, fără identitate.

24 ноября 2017

„Educaţia este cea mai puternică armă pe care o poţi folosi pentru a schimba lumea” (Nelson Mandela). Joi, 23 noiembrie 2017, în gimnaziul ,,Sergiu Rădăuțan” din satul Iezăreni Vechi, raionul Sîngerei, s-a desfășurat Atelierul de formare continuă a profesorilor de Religie din instituțiile de învățămînt preuniversitar cu genericul „Asigurarea calității procesului educațional prin promovarea strategiilor didactice în cadrul orelor de religie”.  

Reportaj din satul Clococenii Vechi

Reportaj din satul Clococenii Vechi

24 ноября 2017

 

Slujbă omagială în Scumpia

Slujbă omagială în Scumpia

24 ноября 2017

Joi, 24 noiembrie 2017, în ziua pomenirii sfântului mucenic Mina, în biserica „Sfânta Treime” din satul Scumpia, raionul Fălești, a fost oficiată sfânta Liturghie de un sobor de preoți, avându-l ca protos pe protoiereul Alexandru Negură. Slujba a fost prilejuită de aniversarea a 15 ani de slujire preoțească ai părintelui-paroh Alexandru. La sărbătoare au participat cei mai râvnitori credincioși, dar și ctitorii sfântului locaș. Particularitatea zilei a fost marcată de  

La hramul bisericii din s.Musteață

La hramul bisericii din s.Musteață

21 ноября 2017

Ziua de 21 noiembrie 2017, când facem pomenirea Sfinților Arhistrategi Mihail și Gavriil, este ziua hramului bisericii noi din satul Musteață, raionul Fălești. Sfânta Liturghie a fost oficiată de un sobor de preoți, avându-l ca protos pe părintele-blagocin și totodată parohul bisericii, protoiereul Oleg Fistican. Alături de sfinția sa a coliturghisit prot. Ioan Vidmichi, din s. Văleni, r.Cahul și prot. Iulian Procopciuc, din s.Andrușul-de-Sus, r.Cahul, originari din satul Musteață. La finalul slujbei a fost  

Sfinții Arhangheli serbați în Sîngerei

Sfinții Arhangheli serbați în Sîngerei

21 ноября 2017

Marți, 21 noiembrie 2017, cînd sunt pomeniți Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil, una din bisericile orașului Sîngerei și-a serbat Hramul. Sfînta Liturghie a fost săvărșită de un sobor de preoți și diaconi, avândul ca protos pe protoiereul Maxim Guzun, blagocinul raionului Sîngerei și parohul bisericii. Printre cei prezenți la sfînta sărbătoare a fost și primarul orașului Gheorghe Brașovschi și alți funcționari publici. La finalul sfintei Liturghii a fost săvîrșit un Te-Deum de mulțumire, după care a urmat tradiționala agapa frățească.  

Ierarhia În familie – nu exist? loc pentru democraşie

CÎnd lumea Întreag? se lupt? pentru egalitatea tuturor şi În toate, În familie, acest leagÎn al iubirii În lumea ce-şi pierde mintea, trebuie menşinut? ierarhia. Doar inegaliatea a fost binecuvÎntat? de Îns?şi Dumnezeu.
Societatea uman? este o structur? complex?. şi ca orice lucru complex, ca s?-şi menşin? viabiliatatea, trebuie s? existe În interiorul ei un sistem de subordonare şi conexiune Între p?rşile existente. Aceste leg?turi complexe şi se numesc ierarhie.


Din limba greac? acest cuvÎnt ar putea fi tradus «puterea sacr?». Ecxist? ierarhie În armat?, cu titlurile sale, semnele de distincşie, Îndeplinirea necondişionat? a ordinelor. Desigur, puterea statului este ierarhic?, avÎnd ca scop s? pedepseasc? şi s? Încurajeze, s? ia decizii şi s? le aduc? la Îndeplinire. Ierarhic este şi orice magazin, cu directorul, contabilul, vÎnz?torii şi paznicul s?u. Orice Întreprindere este, de asemenea, ierarhic?. Pe o nav? nu poate exista democraşie.
Din copli?rie suntem Înconjuraşi cu semnele vizibile ale puterii, ne confrunt?m cu ele la orice pas. Acestea sunt pl?cile de pe birouri şi secretarele din holuri, semn?turile şi ?tampilile pe cereri, rapoartele şi chitan?ele de plat?. Toat? exesten?a uman? complex? este p?truns? de ierahie şi inegalitate, dar numai datorit? aceastei inegalit?şi, ea continu? s? existe, f?r? a aluneca În haos şi r?zboi a tuturor ?mpotriva tuturor. Anume de at?t ierarhia şi se traduce ca «puterea sacr?». Sacru În ea este faptul c? mereu avem nevoie de ea. Absen?a ei este dezastruoas?: c?ci anume dup? perioadele de anarhie la coducere se ridic? dictatorii. Epuizaşi şi lipsişi de orientare, oamenii sunt gata s? primeasc? orice despotism. Chiar şi el le pare c? este miere, deoarece conducerea este În natura lucrurilor, şi anarhia nicidecum.
Inevitabil fiind prezent? la fabrici, la bordul navei şi În oficiu, puterea ca sistem ierarhic de autoritate şi responsabilitate trebuie s? fie prezent? şi În familie. Ar fi foarte ciudat ca În toate comunit?şile şi uniunule umane s? fie necesar? subordonarea, iar În cea mai veche şi mai iubit? de Dumnezeu — familie –s? existe o egalitate şi lips? de conduc?tor. Desigur şi familia este ierarhic?, cimentat? de relaţii complexe de subordonare reciproc?.
Exist? printre mulşimea legilor fizice şi morale, şi a?a o lege, formulat? de apostolul Pavel: Hristos este capul oric?rui b?rbat, iar capul femeii este b?rbatul (1 Corinteni 11:3.). O linie vertical? traseaz? gÎndul Apostolului Pavel — vertical?, ca trunchiul unui copac Înalt. Acest copac va avea şi laturi orizontale — copiii. Ele Înfrumuse?Înd trunchiul, vor pleca În diverse p?rşi. Dar principalul sunt r?d?cinile puternice, pornind de jos În sus către trunchiul puternic. Soşia este supus? so?ului ei, so?ul este supus lui Hristos. Acest lucru –este o norm?, care este minunat?, indiferent de c?t de ur?t nu stau de-a lungul pămîntului familiile reale de arbori pitici.
Puterea oric?rui lan? este echivalent? cu puterea la cea mai slab? verig? a acestuia. Valoarea cea mai mare o are prima verig? «Hristos — so?ul – soşia», prezentÎnd cea mai mare putere. Hristos este puternic, prezentÎnd via?a Îns?şi. Dar poşi şi s? nu crezi În El! Atunci se rupe veriga cea mai de sus, f?r? vina Îns?şi a lan?ului. So?ul nu se teme de Dumnezeu, nu ascult? de Hristos. Cum de a?a un so? s? de ascultare soşia? De fapt, este dificil s? fie el numit şi tat?. El – este p?rinte, pentru c? a dat na?tere copiilor sşi. Dar tat? nu poşi fi dec?t con?tientizÎnd suprem?şia Tat?lui Ceresc. În literatura clasic? poate fi g?sit citatul: «Ce fel de colonel sunt eu, dac? nu exist? Dumnezeu?» Astfel reacşionau oamenii În?elepşi la replicile ateiste din secolele trecute. Care pot fi diferen?ele valorilor pentru oameni, dac? Îns?şi Esen?a acestora este dat la o parte?
Greutatea lumii se afl? pe umerii b?rbaşilor. Dac? b?rbaşii nu mai sunt În stare s? duc? aceast? povar?, lumea alunec?, fiind amenin?at? de c?dere. Pot s? se simte ofensate feministele şi toşi acei care lupt? pentru egaliate. Egalitate În lume nu exist?, dar sunt resposabilit?şile atribuite de către Dumnezeu pentru fiecare. Sotul trebuie s?-L cunoasc? pe Dumnezeu şi s? conduc? În continuare, partea uman? a lan?ului. Atunci va fi pentru soşia sa «al doilea dumnezeu», şi ascultarea ei nu va fi o povar?.
Acest sistem ierarhic este complicat, dar nu şi pentru femei. Nu pentru o femeie adev?rat?. Sistemul dat este dificil anume pentru b?rbaşi. Iar pentru ca s? fie un b?rbat care s? poate fi acest cap al familiei, el ar trebui s? fie educat corect. Nu sub aripa mamei, nu un pap?-lapte şi egoist, dar un viitor b?rbat. Aparent, e timpul s?-şi mu?te coatele, nu numai liberalii şi feministele, dar şi m?micile care-şi educ? fiul spre durerea şi lacrimile viitoarei lui soşii, dar şi a Întregii omeniri. C?ci anume de aici, de la educaşia incompetent? şi prea dr?g?stoas?, cresc persoanele slabe şi f?r? de voin??, dup? umerii c?ruia nu se vor ascunde nici soşia, nici copiii.
Colonelul a fugit de pe c?mpul de lupt?, În luocul lui se vor ridica un sergent sau locotenent. Dac? b?rbatul e unul de nimic — locul s?u ?l va ocupa femeia nefericit?. Uneori – şi În afaceri, dac? va avea noroc. Dar cel mai des la la conducerea maşinii de asfaltat, la Întreprinderi şi chiar la colectarea sticlelor goale În anii amari de pensie singuratic?.
Concluzia este transparent? – trebuie crescuşi şi educaşi b?rbaşii adev?raşi, puternici, responsabili. În caz contrar, interesele lor vor fi doar berea, fotbalul, ?ezutul pe canapea şi glumele indecente. Cel mai mult vor avea de suferit, acelea, care rerezint? a treia verig? a acestui lan? -femeile. Ele nu vor avea de cine asculta, şi nici dup? umerii cui se ascunde. Vor Încerca În continuare s? par? pentru lumea din jur fericite, de fapt dorindu-şi cu totul alt? via??. Doar cea mai bună prieten?, preotul la m?rturisire, şi perna s?rat? de at?tea lacrimi vor cunoa?te adev?rata stare a lucrurilor. B?rbaşii – totuşi sunt persoane care-şi pot g?si echilibrul şi f?r? alt? persoan? al?turi. Un b?rbat f?r? de femeie – este un om f?r? o coast?. O femeie f?r? de b?rbat – este o coast? f?r? de om. Cred c? diferen?a este destul de vizibil?.
Deci am putea recapitula: Hristos este capul oric?rui b?rbat, iar capul femeii este b?rbatul. Este un ideal pentru care trebuie s? aspir?m. Este un ton stabilit pentru Întreaga cÎntare. şi noi ar trebui glasurile noastre slabe şi neÎndemnatice s? le cnducem dup? tonul ceresc. Trebuie s?-i educ?m pe bşieşii no?tri, preg?tindu-i pentru greut?şile vieşii de adult. Femeile nu trebuie s? lupte pentru contestarea suprem?şiei so?ului În familie, dar binevol s? i se supun?, sprijinundu-l În misiunea de a fi cap al familiei. Dar cea mai mare responsabilitate o poart? b?başii. Ei –sunt Întruchiparea imaginii lui Hristos În familie, iar În cazul În care via?a lor nu este una demn? – reprezint? imaginea lui antihrist.
Site surs?: omiliya.org, traducere: Natalia Lozan, via: ortodoxia.md

 

 

Din aceași categorie:


Comentariile sunt dezactivate pentru acest articol.