versiunea moldoveneasca русская версия


Cateheză: prima convorbire despre Crez

Cateheză: prima convorbire despre Crez

29 марта 2018

#cateheză. Începem de azi câteva lecții catehetice, menite să vă ofere în calitate de naș o idee minimă despre importanța credinței și a botezului. Mulți privesc de la distanță viața Bisericii Ortodoxe cu îngrijorare. Iar una dintre principalele temeri pe care le au oamenii este că Ortodoxia pare să fie o lume a interdicțiilor. Totul pare interzis. Peste tot restricții. Peste tot, canoane, dogme, tipic, multe cerințe. Și, mai ales, unii obiectează că dogmele limitează libertatea gândirii. Dar de aproape privită, credința nu este rece.  

Adunarea preoților din Sîngerei

Adunarea preoților din Sîngerei

28 марта 2018

Luni, 26 martie 2018, cu binecuvântarea Preasfințitului Marchel, Episcop de Bălți și Fălești, în biserica „Sf.M.Mc.Gheorghe” din orașul Sîngerei, a avut loc adunarea ordinară a tuturor preoților din blagocinie. Întrunirea a fost prezidată de către protoiereul Maxim Guzun, blagocinul raionului Sîngerei. În cadrul adunării au fost comunicate următoarele subiecte despre:  

Mărturisirea preoților din Glodeni.

Mărturisirea preoților din Glodeni.

27 марта 2018

Miercuri, 21 martie 2018, protoiereul — blagocin Victor Guleac a convocat adunarea ordinară a preoților din circumscripție în biserica „Sfânta Treime” din satul Funduri Vechi, raionul Glodeni. Întrunirea a debutat cu liturghia Darurilor mai înainte sfințite, oficiată de părintele – paroh Ovidiu Zîcu. Au urmat rugăciunile pregătitoare pentru Taina Mărturisirii, citite de duhovnicul protoieriei, părintele Pavel Cîrlan. În timpul mărturisirii au fost ținute discursuri  

Duminica sfintei Maria egipteanca – zi de rugăciune pentru cei ce duc o viață amorală şi stricăcioasă

Duminica sfintei Maria egipteanca – zi de rugăciune pentru cei ce duc o viață amorală şi stricăcioasă

24 марта 2018

#egipteanca. Fiecare duminica din Postul cel Mare are o consacrare anume. Astfel, daca prima duminica — numita a Ortodoxiei — a fost inchinata credintei, cea de-a doua, a Sf. Grigorie Palama, a fost inchinata rugaciunii, pen­tru ca acest Sfant ne-a invatat cea mai inalta rugaciune — rugaciunea mintii, a inimii sau rugaciunea lui Iisus. Cea de-a treia duminica — a Sfintei Cruci — a fost inchinata jertfei, pentru ca ce altceva reprezinta Crucea pentru noi, daca nu jertfa si lupta duhovniceasca. Cea de-a patra duminica, numita a Sfantului Ioan Scararul, a fost inchinata ascezei, pentru... 

Învățătură de tipic pentru 22.03.2018

Învățătură de tipic pentru 22.03.2018

19 марта 2018

Четверг 5-й седмицы. Четверто́к Великого канона. Святых сорока́ мучеников, в Севастийском е́зере мучившихся (празднование переносится на вторник, 7 марта). Литургия Преждеосвященных Даров. Служба совершается по Триоди. Примечание. Служба 40 мучеников Севастийских переносится на вторник, 7 марта (см. Типикон, 9 марта, 5-я Маркова глава:... 

Mesajul de felicitare adresat Preasfințitului Marchel cu prilejul aniversării hirotoniei arhierești

Mesajul de felicitare adresat Preasfințitului Marchel cu prilejul aniversării hirotoniei arhierești

11 марта 2018

Preasfinţia Voastră, permiteți-ne, rogu-Vă, să Vă adresăm cele mai cordiale felicitări și urări de bine cu ocazia celei de-a 11 aniversări a hirotoniei arhierești. În această zi sfântă, a închinării Sfintei Cruci, Vă suntem alături cu cele mai duhovnicești gânduri și sincere rugăciuni către bunul Dumnezeu, ca să Vă binecuvinteze cu ani mulți, luminați de harul Său și providența Sa, să ne îndrumați pe calea mântuirii.  

Pentru o Ortodoxie autentică și conștientă

Pentru o Ortodoxie autentică și conștientă

7 марта 2018

Cu câțiva ani în urmă un inspector școlar a venit la mine în gimnaziu și mi-a propus următorul test: -Dă indicație elevilor să scrie din memorie rugăciunea „Tatăl nostru”. Nu pentru control, nici pentru notă, ci din curiozitate. Să vedem câți vor scri corect. M-am gândit că voi isprăvi repede controlul caietelor, dar mi-a luat mai mult timp decât de obicei. Culoare roșie a pixului a vopsit excesiv evaluarea. Și mi-am zis:  

Părinte, eu n-am să mai vin la biserică

Părinte, eu n-am să mai vin la biserică

6 марта 2018

Un tânăr merge la preotul paroh și îi spune: – Părinte, eu n-am să mai vin la biserică. Preotul îl întrebă: – Ah. Poți să-mi spui care este motivul? Tânărul îi răspunde: – Dumnezeule! Aici văd  

A trecut la Domnul protoiereul Victor Svistun

A trecut la Domnul protoiereul Victor Svistun

4 марта 2018

Protoiereul Victor Svistun, parohul bisericii „Sf.Arh.Mihail și Gavriil” din satul Cobani, raionul Glodeni a trecut în veșnicie, azi, 4 martie 2018. Exprimăm profunde sentimente de compasiune şi condoleanţe doamnei preotese Eufrosinia și întregii familii, fiilor și fiicelor duhovnicești ai părintelui. Trupul neînsuflețit va fi înmormântat în curtea bisericii, marți 6 martie curent. Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească cu drepții.  

Cum putem deveni mai buni?

Cum putem deveni mai buni?

3 марта 2018

Rugăciunea întâi de mulţumire după Sfânta Împărtăşire. Zicem către Domnul Hristos: „Dă să-mi fie şi mie acestea spre tămăduirea sufletului şi a trupului, spre alungarea a tot potrivnicului, spre împăcarea sufleteştilor mele puteri, spre luminarea ochilor inimii mele, spre credinţă neînfruntată, spre dragoste nefăţarnică, spre împlinirea înţelepciunii, spre paza poruncilor Tale, spre adăugirea dumnezeiescului Tău har şi spre plinirea Împărăţiei cerurilor”, deci zece lucrări. Care sunt lucrările?  

24 de ore ortodoxe

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 — Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

— Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

— Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

— Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 — Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

— Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

— Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

— Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 — Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

— Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

— Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

— Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

La prÎnz

—          C?teva rug?ciuni Îndr?gite (Psalmi, Acatiste etc.).

—          Metanii sau Închin?ciuni (dup? putin??).

—          Ne pomenim viii şi morşii  (p?rinşi, rude, prieteni), cerÎnd pentru ei de la Dumnezeu mil?, pace, iertare de p?cate şi celelalte.

—          Rug?ciuni Înainte şi dup? mas?.

—          Citim c?teva pagini despre vie?uirea ortodox? (din Sinaxare, Proloage, Pateric, Ne vorbe?te p?rintele… etc.)

—          C?teva pagini din Noul Testament.

 

Seara

—          Rug?ciuni la mas?.

—          Rug?ciunile serii.

—          Metanii şi Închin?ciuni.

—          Lectur?, povestire şi convorbire pe teme sfinte cu casnicii.

 

În CAMERA ORTODOX?

—          2-3 icoane (ortodoxe, nu tablouri catolice poreclite “icoane”!).

—          T?mşie.

—          Untdelemn de la SfÎntul Maslu.

—          Anafor? şi aghiasm?.

—          Psaltire şi Ceaslov, Acatistier, c?rşi despre credin?a ortodox?.

—          NU postere (afi?e), imprimeuri cu animale, roboşi, extratere?tri.

—          NU imagini cu vedete muzicale, cineastice, ruşinoase.

—          NU bibelouri (mici idoli), sau ceasuri cu imagini religioase.

 

ALTE RÎnDUIELI ALE FAMILIEI ORTODOXE

  1. Post miercurea, vinerea şi toate posturile complet.
  2. Duminica şi În s?rb?tori: prezenşi la biseric?. Dac? Îng?duie duhovnicul ne ?mp?rt?şim.
  3. Spovedanie cel puşin În cele patru posturi mari.
  4. În fiecare post mergem la SfÎntul Maslu.
  5. S?pt?mÎnal: puşin? milostenie cu orfani, s?raci, infirmi.
  6. Lunar stropim casa cu aghiasm?.
  7. Anual sfinţim casa cu preot.
  8. Anual 2-3 vizite la Mănăstiri.
  9. La fiecare salariu cump?r?m pentru familie sau cadon?m o carte, sau icoan?, casete cu duhovnici, t?mşie.
  10. La serviciu, În oraş, În vizit?: o şinut? serioas? (nu “b?beasc?”, dar f?r?: rimel, decolteu, minijup?, bluze transparente, nemachiate etc.)
  11. Limitarea privirii televizorului şi a internetului (boala de ob?te a lumii de azi).

 

—          NU mergem la cabinete de radiestezie, bioenergie, parapsihologie, vr?jitorie, spiritism, yoga sau alte forme de magie şi ocultism.

—          NU ne preocup?m de horoscop, zodiac, astrologie etc.

—          NU particip?m la distracşii În posturi.

—          NU cunun?m oameni nebotezaşi.

 

DAC? AVEM COPII

  1. Ne rug?m ?mpreun? cu el (diminea?a, la prÎnz şi seara).
  2. şi Înv???m s? fac? zilnic cruce, metanii şi Închin?ciuni.
  3. Post: miercurea, vinerea şi dup? putin?? posturile de durat? lung?.
  4. Duminica şi În s?rb?tori şi lu?m la biseric?.
  5. Zilnic, diminea?a, le d?m anafor? şi aghiasm?.
  6. şi Înv???m s? se spovedeasc?, şi lu?m cu noi la duhovnic, cel puşin În cele patru posturi.
  7. Le citim zilnic din Evanghelie, din Vieşile Sfinţilor şi din alte c?rşi ortodoxe. Dup? 7-8 ani le hot?r?m s? citeasc? singuri.
  8. şi Înv???m s? aprind? candela şi s? pun? t?mşie.
  9. şi Înv???m s? dea de mici milostenie la omul s?rac.
  10. şi lu?m În vizit? la Mănăstiri.
  11. La fiecare salar le facem un cadou ortodox: carte, iconi??, cruciuli??, mir, casete religioase, etc.
  12. Le ar?t?m cum şi de ce s? fac? un pomelnic.
  13. şi vom Înv??a pe În?elesul lor despre Hristos, Maica Domnului, Sfinţii Îngeri, diavoli, rai, iad, p?cat, pocşin??, faptele bune ale credin?ei, rÎnduielile Bisericii.
  14. CÎnd sÎnt agitaşi, tulburaşi, speriaşi, suferinzi de boli psihice ori trupe?ti, şi ducem la preot pentru rug?ciuni de lini?tire şi de sÎn?tate.
  15. Nu ne cert?m/?mb?t?m/fum?m În fa?a copiilor.

 

P?rinşii p?c?tuiesc atunci cÎnd:

 

  1. Dau copiilor voie s? se joace oricÎnd, oriunde şi cu oricine.
  2. Îng?duie copiilor f?r? supraveghere s? priveasc? mult la televizor sau calculator.
  3. Nu-i Înva?? pe copii s? se roage, s? posteasc?, s? umble la biseric? şi celelalte, motivÎnd c? “nu au timp”.
  4. Nu ?şi duc copiii regulat la biseric?, la Mănăstiri, la spovedanie şi ?mp?rt??anie.
  5. Le Îng?duie s?-şi petreac? timpul liber la calculator, jocuri electronice, filme, teatre, concerte, circuri, carnavaluri, adun?ri sportive, de multe ori la tabere sau la mare se face sminteal?. S? nu fregventeze cursuri de mod?, fitness, karate, yoga, bioenergie, radiestezie.
  6. Le Îng?duie copiilor orice şinut?/tunsoare/limbaj/comportament, motivÎnd s? sÎnt copii şi “nu ?tiu”.
  7. Le permit copiilor animite p?cate, motivÎnd c? “trebuie s? ?tie”, s? fie “c?lişi de mici” pentru “experien?a vieşii”.
  8. Le permit copiilor s? citeasc? orice, s? mÎnÎnce cÎnd şi ce vor, s? doarm? oric?t, s? mearg? oriunde vor, s? fie “liberi” de orice program.

 

(DESPRE ORTODOXIE PE INTERNET: http://orthodoxia.ro; http://biserica.org; www.ortodoxie.ro; www.ortodoxia.go.ro; www.sfaturiortodoxe.ro; http://forum.onecenter.com/sihastru;; www.sfantacruce.org; www.mirem.home.ro; www.orthodoxphotos.com; www.ortodoxinfo.com)

CUM SE FACE UN POMELNIC?

Pentru cei vii ce se vor pomeni:

 

Se scriu:

—   p?rintele duhovnic,

—   naşii de botez şi de cununie,

—   p?rinşii trupe?ti,

—   soşia / so?ul / copiii,

—   rude şi prieteni

 

 

Condişii obligatorii pentru a fi pomenişi la SfÎnta Liturghie:

 

—   s? fie botezat În Biserica Ortodox?,

—   s? nu trşiasc? necununat,

—   s? fie ortodocşi (s? cread? În SfÎnta Treime, Maica Domnului, Sfinţi; s? cinsteasc? SfÎnta Cruce, icoanele, sfintele moa?te),

—   s? duc? o via?? evlavioas? ortodox? (rug?ciune, post, prezen?? la biseric?, spovedanie, milostenie şi alte fapte bune ale credin?ei)

 

Via?? evlavioas? ortodox? Înseamn?:

 

—   s? nu fie: curvari, hoşi, beşivi, petrec?reşi, fum?tori, drogaşi, hulitori, atei, apostaşi, batjojcoritori de orfani şi v?duve, ucigaşi, r?pitori, scandalagii, r?zbunători etc.

—   s? nu practice sexuale.

—   s? nu s?v?r?easc?, s? nu mijloceasc?, s? nu Îndemne sau s? Încurajeze practicile şi metodele contraceptive: p?zire (calendar, prezervativ, sterilet), bşi, leacuri, pastile, avort,

—   s? nu aib? profesii imorale, prin care se aduc prejudicii (directe sau indirecte) Bisericii şi mÎntuirii altora, de pild?: patron de bar, sex-shop, cas? de toleran??, regizor / actor, redactor TV, editor de publicaşii antiortodoxe (eretice, erotice, umanist / evoluşioniste), traficanşi de droguri, femei, arme etc.

—   s? nu fie francmasoni: funcşionari În organizaşii, organisme, societ?şi, fundaşii, asociaşii, cluburi şi ligi naşionale şi europene.

—   s? nu emit? prin politica lor legi ce Încalc? suveranitatea, autoritatea şi autonomia Bisericii şi a ??rii (integr?ri, adeziuni, afilieri la organizaşii internaşionale: NATO, UE, ONU, UNESCO, FMI, Banca Mondial?, Mi?carea Ecumenic? etc.)

—   s? nu cread? În vr?ji / superstişii populare ori “?tiinşifice” p?gÎne?ti. S? nu promoveze obiceiurile populare „religioase” f?r? esen?? ortodox?, care eclipseaz? s?rb?torile: Mo? Cr?ciun vs Sf.Nicolae; Cr?ciunul nu se rezum? la bucate tradişionale. Nu se pune accent pe Încondeiatul o?lelor sau pe iepura? la „Pa?te fericit” sau pe „ignat”…  S? nu consulte zodiile şi s? nu ia sfat În necazurile lor de la vr?jitori şi oculti?ti (chiar botezaşi ortodox): radiestezie, bioenergie, acupunctur?, telepatie, telekinezie, hipnoz?,  dianetic?, meditaşie transcendental?, spiritism, yoga, sau alte forme de vr?jitorie european? şi oriental?.

Toşi ace?tia se pot pomeni doar la Psaltire şi SfÎntul Maslu (şi se pot spovedi).

CE TREBUIE S? CEREM ÎnTR-UN POMELNIC

  1. P?strarea credin?ei ortodoxe, curaj În ap?rarea credin?ei, neşinÎnd seama de amenin??ri sau avantaje. Puterea de a s?v?rşi fapte ortodoxe.
  2. Venirea la credin?? a neortodocşilor (p?gÎni, Iudei şi eretici cre?tini: papistaşi, protestanşi şi neo-protestanşi).
  3. R?bdarea necazurilor şi a celor ce ni le fac.
  4. R?bdare În boal?, s?r?cie, lips?.
  5. mulţumiri lui Hristos În necazuri, c?ci necazurile ne smeresc.
  6. SÎn?tate În Hristos.
  7. Cunoa?terea p?catelor proprii.
  8. Izb?vire de patimi.
  9. Mil? şi iertare de la Hristos a p?catelor şi gre?elilor noastre.
  10. Mil? şi iertare de la Hristos pentru du?manii no?tri.
  11. C?s?torie spre vie?uire ortodox? (Între oameni iubitori de Hristos).
  12. Ajutorul lui Dumnezeu Într-o munc? pl?cut? lui Hristos.
  13. Alte cereri de folos spre mÎntuire.

 

NU CEREM:

  1. Moartea du?manilor, pedepsirea celor ce ne-au sup?rat, umilit, În?elat etc.
  2. Bucurii trupe?ti: satisfacşii, bog?şie, bel?ug, avans?ri.
  3. Succese, c??tiguri la jocuri, concursuri şi olimpiade şi noroc În via??.
  4. SÎn?tate cu orice pre?, ne?tiind c? boala f?r? r?zvr?tire poate aduce mÎntuire.
  5. Puteri supraomene?ti, paranormale: minuni, vedenii (ar?t?ri, lumini, mirosuri) “spirituale” – pentru bucurie trupeasc?.
  6. Ajutor de la Hristos În toate dorin?ele.
  7. Alte cereri dup? mintea lumii, cum ar fi “pacea Între popoare”, ?mp?carea tuturor Bisericilor şi religiilor etc.

 

Cererile s? nu calce poruncile Evangheliei şi ale Bisericii.

P?CATE CARE SÎnT IERTATE PRIN SPOVEDANIE, DAR NE OPRESC DE LA ?MP?RT??ANIA LA MOMENT, (excepşie cazul de boal?)

1 Lipsa rug?ciunii zilnice.

2 Lipsa postului de miercuri şi vineri.

3 Nepostirea În cele patru posturi de peste an.

4  Lipsirea de la slujbele Bisericii.

6     Scandaluri, b?tşi, violen??. Lovirea p?rinşilor.

7     Fumatul şi beşia.

8     Ceart?/ur? veche, st?ruitoare.

9     M?rturia mincinoas?.

10  Mutil?ri (automutil?ri), crime.

11  Dorin?a de sinucidere.

12  Responsabilitate moral? pentru sinuciderea cuiva.

13  Credin?a c? te poşi mÎntui şi f?r? Hristos, Maica Domnului, Sfinţii Îngeri, icoane, Evanghelie, Într-un cuvÎnt, f?r? Biserica Ortodox?.

14  Necredin?a şi Îndoiala În credin??.

15  Reaua-credin??, care pune la Îndoial? predania Bisericii Ortodoxe.

16  Lipsa Botezului ortodox (f?r? acesta nu poate fi nici spovedit, nici ?mp?rt?şit).

17  Trecerea la alt? credin??.

18  Vr?jitorie, fermec?torie, ghicitorie şi c?utarea  lor.

19  Credin?a În horoscop, zodiac, astrologie etc. Practicile vr?jitore?ti şi magice, at?t “populare”, c?t şi: bioenergia, radiestezia, yoga, spiritismul, meditaşia transcendental?, zen-budismul, dianetica, parapsihologia, hipnoza, precum şi consultarea celor care le s?v?r?esc.

20  Port de amulete, zodii, talismane (cuar?uri, cristale, Înururi, br???ri), protectoare, vindec?toare.

21  Jocuri de noroc: bingo, loto, loz În plic, rulet?, bridge, wist, remi, table, c?rşi, zaruri şi jocuri mecanice. şi jocuri sportive: biliard, dominouri, popice şi celelalte.

22  Lipsa desei spovedanii, spovedania nesincer?, incomplet? (ascunzÎnd mai ales p?catele trupe?ti ruşinoase).

23  Vizionarea filmelor/spectacolelor erotice/horror/terror.

24  Masturbarea.

25  Perversiuni sexuale (relaţii orale/anale).

26  Pedofilie/homosexualitate.

27  relaţii sexuale f?r? a fi cununat În Biserica Ortodox?.

28  relaţii sexuale cu rudenii dup? trup şi dup? duh.

29  relaţii sexuale cu animale.

30  Folosirea diferitelor metode contraceptive: anticoncepşionale, leacuri, bşi, p?zire, calendar, sterilet, avort, prezervative etc.

31  Copilul mort nebotezat din negrija p?rinşilor.

32  relaţii conjugale În posturile mici şi mari, În duminici şi s?rb?tori.

33  Ocupaşie care se ?mpotrive?te vieşii ortodoxe: bar, cas? de amanet, bordel, sex?shop, strip?tease, etc.

34  Actorie, muzic?, dans; participare/organizare de spectacole şi emisiuni distractive etc. (regie, coregrafie, scenografie).

C?ci: “Sfinţii Apostoli afurisesc pe liri?ti, pe viori?ti, pe juc?tori şi pe toşi cÎnt?torii din organe, zicÎnd În a?ez?mintele lor: «Dac? vreun b?rbat sau vreo femeie care a fost Încep?tor de jocuri va veni la credin??, sau juc?tor, sau lupt?tor În priveli?te, sau din cei ce cÎnt? din fluier, sau chitaragiu, sau viorist, sau Înv???tor de jocuri, ori s? Înceteze, sau, de nu, s? se lepede» (Cart. 8, Cap. 32), adic? s? fie Îndep?rtaşi din Biseric?“ (SfÎntul Nicodim Aghioritul, În Hristoitia).

35 Sportul. (care vine din şi na?te grija fa?? de trup, stimularea curviei, a p?rerii de sine, a trufiei succesului şi a c??tigului, riscul sinuciderii În cazul sporturilor extreme: curse diverse, para?utism, alpinism, speologie, cascadorie etc.).

35  Colportaj de publicaşii sectare, eretice, pornografice.

36  Afaceri necurate, din care au r?mas oameni În?elaşi, pe drumuri, În temni??.

37  Favorizare/Îndemn la divor?/avort.

38  Furt (de la oameni, ori din biseric?).

39  Neparticiparea (moral?, material?) la nevoile (s?r?cia, boala) p?rinşilor.

40  Neglijarea nevoilor materiale ale familiei.

41  Trafic cu droguri, femei, arme.

42  Neimplicarea copiilor În via?a ortodox?, lipsa exemplului cu fapta şi cu cuvÎntul.

43  Participarea le experien?e genetice sau de schimbare a sexului.

44  R?pire/sechestrare de persoane.

45  Politic? anarhist?, apostat?, antiortodox?.

46  Profanare de biserici, troi?e, morminte.

 

Toate acestea duc la oprirea de la SfÎnta ?mp?rt??anie, cu canonisire, Între 1 şi 15 ani (care se adun?!).

 

ORICARE DIN P?CATELE SPOVEDITE ?I IERTATE, DAC? SE REPET?, SE SPUN DIN NOU LA SPOVEDANIE, PRIMIND UN NOU CANON.

CE ESTE EREZIA?

—            Abaterea de la sfintele dogme ale Sfintei Biserici Ortodoxe.

—            Credin?a, p?rerea şi propov?duirea c? mÎntuirea nu este doar În Biseric? şi c? nu e nevoie s? fii ortodox ca s? te mÎntuie?ti.

—            Credin?a c? — dac? e?ti cre?tin, dac? crezi, dac? e?ti “religios”, credincios, “mistic”, “spiritual” etc., f?r? a fi ortodox — te poşi mÎntui.

—            Credin?a şi m?rturisirea c? te poşi mÎntui (şi) prin “tehnici”, “asane”, “meditaşii”, “formule” (“mantre”), gnoz?, cunoa?tere, raşiune, ?tiin?e, filosofii, concepte, doctrine umaniste (iluminist-idealiste revoluşionare şi religioase).

—            Credin?a şi afirmarea c? Hristos a fost un “mare Înv??at“, un “mistic”, un “iluminat”, un “În?elept”, un “guru”, un “inişiat” cu puteri paranormale, oculte, vr?jitore?ti, un “?ef spiritual”, un fel de “mare ?aman” venit din “ceruri astrale”, ori “str?lucit? personalitate” a umanit?şii, iar nu Însuşi Dumnezeu-CuvÎntul.

CE ÎnSEAMN? A FI ECUMENIST?

 

—            A crede şi a spune c? nu conteaz? “biserica”, religia, credin?a din care faci parte, c? toate sÎnt bune, c? toşi avem acelaşi “dumnezeu”, dar numit În diferite chipuri, dup? “tradişii”.

—            A crede şi a spune c? Vechiul şi Noul Testament sÎnt schimbate, r?st?lm?cite, falsificate, greşit scrise ori traduse de Sfinţii P?rinşi şi de istoricii Bisericii, cu sau f?r? intenşia de a ascunde adev?rul În?elÎnd pe credincioşi.

—            A crede şi a spune c? Biserica nu are, nu cunoa?te şi nu veste?te: adev?rul, mila, pacea, dragostea, dreptatea etc., a?a cum au fost acestea ar?tate şi l?sate nou? de Hristos la vremea sa, ci c? dimpotriv?, ele sÎnt nesigure şi relative În Biserica Ortodox?.

—            A crede şi a spune c? Biserica Înc? nu exist? (şi c? Biserica Ortodox? e doar o parte a “bisericii adev?rate” ce va fi “cÎndva”), ci se formeaz? În timp, ÎncepÎnd de acum, ÎnaintÎnd spre viitor, prin urirea tuturor credin?elor şi religiilor lumii, cre?tine şi p?gÎne, r?mÎnÎnd Îns? fiecare cu credin?a sa, ca şi pÎn? acum, dar sub o conducere mondial? unic?.

—            A crede şi a spune c? Biserica nu e numai una, ci mai sÎnt şi altele, “surori”: catolic?, greco-catolic?, protestant?, anglican?, baptist?, adventist? etc., uitÎnd c?, precum un singur Hristos exist?, o singur? Biseric? avem.

—            A te ruga, a sluji, a te ?mp?rt?şi la un loc cu ereticii cre?tini (chiar avÎnd porunc? de la duhovnic, stare?, episcop).

—            A moderniza Biserica şi legile ei (dogme, canoane, tradişii, pravile şi rÎnduieli administrative, juridice, morale), prin reforme Înnoitoare hot?r?te de instan?e civile şi bisericeşti, dup? mintea lumii şi ?mpotriva rÎnduielilor ortodoxe l?sate nou? de Sfinţii Bisericii.

—            A crede şi a spune c? important e s? “crezi”, s? ai “credin??” — f?r? a preciza cum s? crezi, ce s? crezi, În cine s? crezi, ce credin?? s? ai – s? fii “bun”, “lini?tit”, “paÎnic”, “cuminte”, “cinstit”, “harnic”, “muncitor” etc., ne?tiind c? at?t ereticii cre?tini, c?t şi p?gÎnii au În chip firesc aceste virtuşi, f?r? a fi Îns? ortodocşi, botezaşi În Biserica lui Hristos.

—            A crede, a susşine, a propov?dui următoarele În?el?ri dr?ce?ti: spiritism (vorbirea cu morşii), yoga, reiki, zen, shiatsu, ki-kong, Întemeiate pe credin?a În reÎncarnare, nirvana, karma, suflet cosmic, lumi paralele, civilizaşii extraterestre, spaşii astrale, puterea horoscopului (zodiac), bioenergie şi radiestezie.

—            A crede şi a practica felurite autovindec?ri: mantre, tratamente naturiste, energia palmelor, antrenarea reflexelor, folosirea cristalelor, pietrelor, culorilor, sunetelor, muzicii, r?sului, hipnozei, stimularea imaginaşiei, a gÎndirii pozitive, educarea minşii / sinelui / con?tiin?ei, sacroterapiei.

—            A citi publicaşii ocultist-eretice-sataniste, care popularizeaz? cele de mai sus: Biblia ortodox? ilustrat?, Credin?a ilustrat?, Formula As, B?rbatul As, Femeia As, Magazin, Paranormal, Revista fenomenelor paranomale, Lumea misterelor, Revista misterelor, Dracula;

Precum şi c?rşi de felul acestora: Medicina isihast?, GÎndirea pozitiv?, Programul Terra, Apocalipsa decodificat?, Metode sfinte şi cere?ti de vindecare şi sfÎnt tratat de medicin?, Calea spre des?v?rşire, OZN-uri de pe cel?lalt t?r?m, Fenomenul Valentina, Puterile gÎndului, Programaşi-v? succesul, Divina iubire, Bioritmuri, Îndep?rteaz? frica, Rezolvarea conflictelor, Reiki tradişional, Yin-yang: secrete şi re?ete, Dezv?luirea aurei, Fenomenul psi – spirit şi destin, Psihometria – capacitate paranormal?, Fenomene parapsihologice, Hipnoza, Terapia destinului, ReÎncarnarea Într-o nou? perspectiv?, C?l?torii astrale etc;

C?rşi de demonizare a copiiilor. Colecşiile: Pokemon, Harry Potter, Micul vampir, ?trumfii şi seria Aventurilor baronului Munchausen, Broscu?ele ninja etc.;

C?rşi fals-ortodoxe: Epistolia, Visul Maicii Domnului, Talismanul, evangehliile apocrife: dup? Toma, cea Esenian?, Cartea apocrif? a lui Enoh.

A viziona filme de felul: St?pÎnul inelelor, Highlander, Frenkenstein, Secrete şi dezv?luirii, Extratere?tri, Vr?jitoarele din Salem, Dracula, Cei ?apte gladiatori, Un Înger pentru May, Formula mortal?, Întoarcerea morşilor, Zombi, Godzilla, Evadare imposibil? etc;

şi desene animate: Omul de tinichea, Omul pşianjen, Batman, Frumoasa şi bestia, Broscu?e ninja, Vr?jitorul din Oz, ?trumfii etc.

— A crede şi a admira “puterile” marilor vr?jitori contemporani: Gregorian Bivolaru, Mihai Dogaru, Valeriu Popa, “fenomenul” Mudava, Ana Pricop, Desanca, Valentina, Ioan Negrea, Marian Zidaru, Vasile Andru, Mario Vasilescu; şi a În?elaşilor din Biseric?: preot Vr?jitoru’ (Liteni-Suceava), preot Daniel Horga (C?lug?reni – Suceava), preot Gabriel Nicu (BrÎne?ti – Ialomi?a), ieromonah Ghelasie Gheorghe (Fr?sinei – V?lcea); autori de manuale dr?ce?ti: Rudolf Steiner, Alistair Crowley, Alina Simina, Vasile Constantinescu, Lidia ?lesar, Vera Pfeiffer, Maria Kobrileanski, Ion ?ugui, Toni Victor Moldovanu, Vanga, Lazarev, Ion Mamula?, Ruth Berger, Uri Geler, Ted Andrews, doctor Sorin Modreanu-Banat, Dan D. Farca?, Florin Gheorghit?, Ion Hobana, Paramahansa Yogananda, Omraam Mikhael Aivanhov, Wendy Grant.

— A crede şi a admira puterile marilor “arti?ti magicieni”: Jozefini, David Copperfield, precum şi altor circari şi fachiri.

—            A crede şi a spune c? toate cele pomenite nu sÎnt erezii, nici În?el?ri, ci doar: “adev?r privit din mai multe unghiuri”, “p?rşi ale aceluiaşi adev?r”, “noi moduri de a percepe adev?rul”, “mo?teniri culturale şi etnice diferite”.

 

 

CE ÎnSEAMN? A FI ATEU?

 

—            A fi “bun cet??ean” (chiar botezat ortodox) În relaşia cu familia, rudele, pretenii, vecinii, ?efii, dar f?r? a crede În Dumnezeu.

—            A fi “instruit”, “Înv??at”, “cult”, “savant”, “erou al neamului”, “binef?c?tor al societ?şii”, “lupt?tor pentru fericirea omenirii”, dar nu pentru Hristos, Evanghelie şi Biseric?.

—            A fi “om de treab?”, “educat”, “cinstit”, “onest”, “serios”, “riguros şi metodic”, “harnic şi priceput”, “bun gospodar acas? şi la serviciu”, “curat şi irepro?abil În toate”, dar f?r? s? te preocupe Hristos, Biserica, mÎntuirea.

—            A fi “corect”, “punctual”, “elegant”, “manierat” şi “respectuos” cu tot omul, dar f?r? a te smeri, considerÎndu-te om cu p?cate, vinovat de multe r?ut?şi şi crezÎnd În Hristos.

—            A nu fi deloc credincios, nici m?car c?t p?gÎnii, crezÎnd c? nu exist? dec?t ceea ce se vede, se aude, se gust?, se pipşie, c?zÎnd a?adar În animalitate.

Din aceași categorie:


Comentariile sunt dezactivate pentru acest articol.