versiunea moldoveneasca русская версия


Festivalul pascal al raionului Glodeni s-a desfășurat în satul Cuhnești.

Festivalul pascal al raionului Glodeni s-a desfășurat în satul Cuhnești.

19 апреля 2017

Marți, 18 aprilie 2017, în satul Cuhnesti, raionul Glodeni a avut loc festivalul concurs raional al cântecului sacru pascal cu genericul „SUB LUMINA ÎNVIERII”. Evenimentul a fost organizat de consiliul raional și secția Cultură din Glodeni, primăria și biserica din Cuhnești, în parteneriat cu protoieria Glodeni. Colectivele corale au adus jertfă de laudă, prin care L-au slavit pe Mielul Blând, Mântuitorul și Salvatorul omenirii. Printre cele mai onorabile coruri s-a remarcat corul de preoți ai blagociniei Glodeni, dar și corul select al orașului Dorohoi. La final au fost... 

Festivalul pascal din satul Chetriș

Festivalul pascal din satul Chetriș

18 апреля 2017

Marți, 18 aprilie 2017, în frumoasa curte a bisericii „Sf.Ier.Nicolae” din satul Chetriș, raionul Fălești s-a petrecut festivalul pascal al blagociniei Fălești 2, cu genericul „Cânta-voi Dumnezeului meu”, ediţia a VII-a, organizat de către Secţia raională Cultură şi Turism în colaborare cu blagocinia 2 din raionul Făleşti. Debutul evenimentului a avut loc în biserică, prin rugăciunea de binecuvântare, săvârșită de blagocinul sectorului Fălești 2 – protoiereul Oleg Fistican și parohul bisericii – protoiereul Igor Bumbac.  

Vecernia învierii în catedrala „Sf.Ier.Nicolae” din Bălți

Vecernia învierii în catedrala „Sf.Ier.Nicolae” din Bălți

17 апреля 2017

Ce am sărbătorit? Am serbat că Iisus Hristos a înviat, serbăm biruința, bucurându-ne ca vrăjmașul a fost învins, moartea a fost omorâtă, iadul s-a zdrobit, zapisul nostru de condamnare a fost rupt (Col.2,14), am fost grațiați (In.1,16). Suntem fericiți că însuși Împăratul nostru ne-a îndemnat să ne bucurăm și să nu ne mai temem (Mt.28,9-10). Învierea lui Hristos nu este o simplă revenire la viața pământească, ci începutul altei vieți: viața veșnică, începutul erei eshatologice. De aceea, Biserica Ortodoxă cântă în ziua de Paști: „Prăznuim astăzi omorârea... 

Învierea Domnului în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena” din Bălți

Învierea Domnului în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena” din Bălți

16 апреля 2017

De sărbătoarea sărbătorilor, Învierea Domnului din morți, Preasfințitul Marchel a transmis enoriașilor catedralei, lumină din lumina focului haric. La această slujbă au participat clericii și slujitorii catedralei, dar și foarte mulți credincioși, veniți pentru a primi Lumina Sfântă, pentru a se ruga împreună cu arhipăstorul lor, pentru a se saluta mai întâi în biserică cu „Hristos a înviat”, dar și pentru a sfinți prinoasele. Particularitatea sfintei Liturghii a fost citirea ierarhică a pastoralelor: patriarhală, mitropolitană și episcopală, precum și sfințirea... 

Pastorala P.S. Marchel la sărbătoarea Învierii Domnului

Pastorala P.S. Marchel la sărbătoarea Învierii Domnului

15 апреля 2017

Hristos, Înviat din morți, nu mai moare. Moartea nu mai are stăpînire asupra Lui. (Rom. 6.9) Iubiții mei frați și surori, să mulțumim bunului nostru Dumnezeu care L-a înviat din morți pe Fiul Său, Domnul nostru Iisus Hristos (I Cor. 6.14), distrugînd astfel puterea purtătoare de moarte a vicleanului, ca să încolțească sîmburele nădejdii noastre spre învierea și mîntuirea sufletului omenesc, de care eram lipsiți pentru căderea strămoșilor. Învierea din morți a Mîntuitorului nostru Iisus Hristos este Taină, Lumină și Iubire negrăită, scrie Sf. Grigore Teologul:... 

Vinerea Mare – comemorarea punerii în mormânt al Domnului nostru Iisus Hristos

Vinerea Mare – comemorarea punerii în mormânt al Domnului nostru Iisus Hristos

14 апреля 2017

Vinerea Patimilor este cea mai aspră zi de post, pentru că Biserica face pomenirea răstignirii Domnului şi punerii Lui în mormânt. Evenimentul a fost retrăit vineri seara la catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena”, de către Preasfinţitul Marchel, clerul şi poporul acestei catedrale. Prohodul şi înconjurarea bisericii cu sfântul epitaf au fost cele mai semnificative momente al acestei zile. Însă tristețea zilei de vineri va fi eclipsată de bucuria Învierii Domnului, care va fi sărbătorită în noaptea de Paști, la care vă chemăm pe toți.  

Denia celor 12 pericope evanghelice ale pătimirilor Mântuitorului

Denia celor 12 pericope evanghelice ale pătimirilor Mântuitorului

13 апреля 2017

În seara din Joia Patimilor, în bisericile ortodoxe se oficiază o slujbă deosebit de sobră și umilă. Sentimentul de tristețe este aprofundat prin citirea celor 12 Evanghelii, în care se amintește despre suferința Mântuitorului, despre pătimirea Sa, despre umilirea, biciuirea, moartea pe cruce și îngroparea Lui. Aceste ultime evenimente din viața pământească a Domnului nostru Iisus Hristos au fost trăite intens  

Invitație la cursuri de formare continuă și profesională în Bălți

Invitație la cursuri de formare continuă și profesională în Bălți

10 апреля 2017

În perioada 2 mai – 19 mai, 2017, Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, invită în special preoții-profesori de Religie la cursuri de formare continuă sau altfel spus, pentru a obține modulul psiho-pedagogic. Acest modul este obligatoriu pentru cei care predau Religia, dar este foarte util și pentru toți doritorii de formare profesională. Condiții: 1. Durata studiilor: 2 mai – 19 mai, deci 3 săptămâni (15 zile), de luni până vineri.  

Preasfințitul Marchel a depus flori pentru victimele atacului din Sankt Petersburg

Preasfințitul Marchel a depus flori pentru victimele atacului din Sankt Petersburg

6 апреля 2017

Joi, 6 aprilie 2017, Preasfințitul Marchel s-a deplasat la ambasada Federației Ruse din Chișinău, pentru a exprima sincere condoleanțe familiilor îndoliate, ca urmare a atacului de la metroul din Sankt Petersburg, pentru care a depus flori. Ierarhul s-a rugat pentru odihna răposaților, dar și pentru însătoșirea celor răniți.  

24 de ore ortodoxe

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 — Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

— Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

— Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

— Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 — Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

— Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

— Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

— Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 — Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

— Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

— Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

— Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

La prÎnz

—          C?teva rug?ciuni Îndr?gite (Psalmi, Acatiste etc.).

—          Metanii sau Închin?ciuni (dup? putin??).

—          Ne pomenim viii şi morşii  (p?rinşi, rude, prieteni), cerÎnd pentru ei de la Dumnezeu mil?, pace, iertare de p?cate şi celelalte.

—          Rug?ciuni Înainte şi dup? mas?.

—          Citim c?teva pagini despre vie?uirea ortodox? (din Sinaxare, Proloage, Pateric, Ne vorbe?te p?rintele… etc.)

—          C?teva pagini din Noul Testament.

 

Seara

—          Rug?ciuni la mas?.

—          Rug?ciunile serii.

—          Metanii şi Închin?ciuni.

—          Lectur?, povestire şi convorbire pe teme sfinte cu casnicii.

 

În CAMERA ORTODOX?

—          2-3 icoane (ortodoxe, nu tablouri catolice poreclite “icoane”!).

—          T?mşie.

—          Untdelemn de la SfÎntul Maslu.

—          Anafor? şi aghiasm?.

—          Psaltire şi Ceaslov, Acatistier, c?rşi despre credin?a ortodox?.

—          NU postere (afi?e), imprimeuri cu animale, roboşi, extratere?tri.

—          NU imagini cu vedete muzicale, cineastice, ruşinoase.

—          NU bibelouri (mici idoli), sau ceasuri cu imagini religioase.

 

ALTE RÎnDUIELI ALE FAMILIEI ORTODOXE

  1. Post miercurea, vinerea şi toate posturile complet.
  2. Duminica şi În s?rb?tori: prezenşi la biseric?. Dac? Îng?duie duhovnicul ne ?mp?rt?şim.
  3. Spovedanie cel puşin În cele patru posturi mari.
  4. În fiecare post mergem la SfÎntul Maslu.
  5. S?pt?mÎnal: puşin? milostenie cu orfani, s?raci, infirmi.
  6. Lunar stropim casa cu aghiasm?.
  7. Anual sfinţim casa cu preot.
  8. Anual 2-3 vizite la Mănăstiri.
  9. La fiecare salariu cump?r?m pentru familie sau cadon?m o carte, sau icoan?, casete cu duhovnici, t?mşie.
  10. La serviciu, În oraş, În vizit?: o şinut? serioas? (nu “b?beasc?”, dar f?r?: rimel, decolteu, minijup?, bluze transparente, nemachiate etc.)
  11. Limitarea privirii televizorului şi a internetului (boala de ob?te a lumii de azi).

 

—          NU mergem la cabinete de radiestezie, bioenergie, parapsihologie, vr?jitorie, spiritism, yoga sau alte forme de magie şi ocultism.

—          NU ne preocup?m de horoscop, zodiac, astrologie etc.

—          NU particip?m la distracşii În posturi.

—          NU cunun?m oameni nebotezaşi.

 

DAC? AVEM COPII

  1. Ne rug?m ?mpreun? cu el (diminea?a, la prÎnz şi seara).
  2. şi Înv???m s? fac? zilnic cruce, metanii şi Închin?ciuni.
  3. Post: miercurea, vinerea şi dup? putin?? posturile de durat? lung?.
  4. Duminica şi În s?rb?tori şi lu?m la biseric?.
  5. Zilnic, diminea?a, le d?m anafor? şi aghiasm?.
  6. şi Înv???m s? se spovedeasc?, şi lu?m cu noi la duhovnic, cel puşin În cele patru posturi.
  7. Le citim zilnic din Evanghelie, din Vieşile Sfinţilor şi din alte c?rşi ortodoxe. Dup? 7-8 ani le hot?r?m s? citeasc? singuri.
  8. şi Înv???m s? aprind? candela şi s? pun? t?mşie.
  9. şi Înv???m s? dea de mici milostenie la omul s?rac.
  10. şi lu?m În vizit? la Mănăstiri.
  11. La fiecare salar le facem un cadou ortodox: carte, iconi??, cruciuli??, mir, casete religioase, etc.
  12. Le ar?t?m cum şi de ce s? fac? un pomelnic.
  13. şi vom Înv??a pe În?elesul lor despre Hristos, Maica Domnului, Sfinţii Îngeri, diavoli, rai, iad, p?cat, pocşin??, faptele bune ale credin?ei, rÎnduielile Bisericii.
  14. CÎnd sÎnt agitaşi, tulburaşi, speriaşi, suferinzi de boli psihice ori trupe?ti, şi ducem la preot pentru rug?ciuni de lini?tire şi de sÎn?tate.
  15. Nu ne cert?m/?mb?t?m/fum?m În fa?a copiilor.

 

P?rinşii p?c?tuiesc atunci cÎnd:

 

  1. Dau copiilor voie s? se joace oricÎnd, oriunde şi cu oricine.
  2. Îng?duie copiilor f?r? supraveghere s? priveasc? mult la televizor sau calculator.
  3. Nu-i Înva?? pe copii s? se roage, s? posteasc?, s? umble la biseric? şi celelalte, motivÎnd c? “nu au timp”.
  4. Nu ?şi duc copiii regulat la biseric?, la Mănăstiri, la spovedanie şi ?mp?rt??anie.
  5. Le Îng?duie s?-şi petreac? timpul liber la calculator, jocuri electronice, filme, teatre, concerte, circuri, carnavaluri, adun?ri sportive, de multe ori la tabere sau la mare se face sminteal?. S? nu fregventeze cursuri de mod?, fitness, karate, yoga, bioenergie, radiestezie.
  6. Le Îng?duie copiilor orice şinut?/tunsoare/limbaj/comportament, motivÎnd s? sÎnt copii şi “nu ?tiu”.
  7. Le permit copiilor animite p?cate, motivÎnd c? “trebuie s? ?tie”, s? fie “c?lişi de mici” pentru “experien?a vieşii”.
  8. Le permit copiilor s? citeasc? orice, s? mÎnÎnce cÎnd şi ce vor, s? doarm? oric?t, s? mearg? oriunde vor, s? fie “liberi” de orice program.

 

(DESPRE ORTODOXIE PE INTERNET: http://orthodoxia.ro; http://biserica.org; www.ortodoxie.ro; www.ortodoxia.go.ro; www.sfaturiortodoxe.ro; http://forum.onecenter.com/sihastru;; www.sfantacruce.org; www.mirem.home.ro; www.orthodoxphotos.com; www.ortodoxinfo.com)

CUM SE FACE UN POMELNIC?

Pentru cei vii ce se vor pomeni:

 

Se scriu:

—   p?rintele duhovnic,

—   naşii de botez şi de cununie,

—   p?rinşii trupe?ti,

—   soşia / so?ul / copiii,

—   rude şi prieteni

 

 

Condişii obligatorii pentru a fi pomenişi la SfÎnta Liturghie:

 

—   s? fie botezat În Biserica Ortodox?,

—   s? nu trşiasc? necununat,

—   s? fie ortodocşi (s? cread? În SfÎnta Treime, Maica Domnului, Sfinţi; s? cinsteasc? SfÎnta Cruce, icoanele, sfintele moa?te),

—   s? duc? o via?? evlavioas? ortodox? (rug?ciune, post, prezen?? la biseric?, spovedanie, milostenie şi alte fapte bune ale credin?ei)

 

Via?? evlavioas? ortodox? Înseamn?:

 

—   s? nu fie: curvari, hoşi, beşivi, petrec?reşi, fum?tori, drogaşi, hulitori, atei, apostaşi, batjojcoritori de orfani şi v?duve, ucigaşi, r?pitori, scandalagii, r?zbunători etc.

—   s? nu practice sexuale.

—   s? nu s?v?r?easc?, s? nu mijloceasc?, s? nu Îndemne sau s? Încurajeze practicile şi metodele contraceptive: p?zire (calendar, prezervativ, sterilet), bşi, leacuri, pastile, avort,

—   s? nu aib? profesii imorale, prin care se aduc prejudicii (directe sau indirecte) Bisericii şi mÎntuirii altora, de pild?: patron de bar, sex-shop, cas? de toleran??, regizor / actor, redactor TV, editor de publicaşii antiortodoxe (eretice, erotice, umanist / evoluşioniste), traficanşi de droguri, femei, arme etc.

—   s? nu fie francmasoni: funcşionari În organizaşii, organisme, societ?şi, fundaşii, asociaşii, cluburi şi ligi naşionale şi europene.

—   s? nu emit? prin politica lor legi ce Încalc? suveranitatea, autoritatea şi autonomia Bisericii şi a ??rii (integr?ri, adeziuni, afilieri la organizaşii internaşionale: NATO, UE, ONU, UNESCO, FMI, Banca Mondial?, Mi?carea Ecumenic? etc.)

—   s? nu cread? În vr?ji / superstişii populare ori “?tiinşifice” p?gÎne?ti. S? nu promoveze obiceiurile populare „religioase” f?r? esen?? ortodox?, care eclipseaz? s?rb?torile: Mo? Cr?ciun vs Sf.Nicolae; Cr?ciunul nu se rezum? la bucate tradişionale. Nu se pune accent pe Încondeiatul o?lelor sau pe iepura? la „Pa?te fericit” sau pe „ignat”…  S? nu consulte zodiile şi s? nu ia sfat În necazurile lor de la vr?jitori şi oculti?ti (chiar botezaşi ortodox): radiestezie, bioenergie, acupunctur?, telepatie, telekinezie, hipnoz?,  dianetic?, meditaşie transcendental?, spiritism, yoga, sau alte forme de vr?jitorie european? şi oriental?.

Toşi ace?tia se pot pomeni doar la Psaltire şi SfÎntul Maslu (şi se pot spovedi).

CE TREBUIE S? CEREM ÎnTR-UN POMELNIC

  1. P?strarea credin?ei ortodoxe, curaj În ap?rarea credin?ei, neşinÎnd seama de amenin??ri sau avantaje. Puterea de a s?v?rşi fapte ortodoxe.
  2. Venirea la credin?? a neortodocşilor (p?gÎni, Iudei şi eretici cre?tini: papistaşi, protestanşi şi neo-protestanşi).
  3. R?bdarea necazurilor şi a celor ce ni le fac.
  4. R?bdare În boal?, s?r?cie, lips?.
  5. mulţumiri lui Hristos În necazuri, c?ci necazurile ne smeresc.
  6. SÎn?tate În Hristos.
  7. Cunoa?terea p?catelor proprii.
  8. Izb?vire de patimi.
  9. Mil? şi iertare de la Hristos a p?catelor şi gre?elilor noastre.
  10. Mil? şi iertare de la Hristos pentru du?manii no?tri.
  11. C?s?torie spre vie?uire ortodox? (Între oameni iubitori de Hristos).
  12. Ajutorul lui Dumnezeu Într-o munc? pl?cut? lui Hristos.
  13. Alte cereri de folos spre mÎntuire.

 

NU CEREM:

  1. Moartea du?manilor, pedepsirea celor ce ne-au sup?rat, umilit, În?elat etc.
  2. Bucurii trupe?ti: satisfacşii, bog?şie, bel?ug, avans?ri.
  3. Succese, c??tiguri la jocuri, concursuri şi olimpiade şi noroc În via??.
  4. SÎn?tate cu orice pre?, ne?tiind c? boala f?r? r?zvr?tire poate aduce mÎntuire.
  5. Puteri supraomene?ti, paranormale: minuni, vedenii (ar?t?ri, lumini, mirosuri) “spirituale” – pentru bucurie trupeasc?.
  6. Ajutor de la Hristos În toate dorin?ele.
  7. Alte cereri dup? mintea lumii, cum ar fi “pacea Între popoare”, ?mp?carea tuturor Bisericilor şi religiilor etc.

 

Cererile s? nu calce poruncile Evangheliei şi ale Bisericii.

P?CATE CARE SÎnT IERTATE PRIN SPOVEDANIE, DAR NE OPRESC DE LA ?MP?RT??ANIA LA MOMENT, (excepşie cazul de boal?)

1 Lipsa rug?ciunii zilnice.

2 Lipsa postului de miercuri şi vineri.

3 Nepostirea În cele patru posturi de peste an.

4  Lipsirea de la slujbele Bisericii.

6     Scandaluri, b?tşi, violen??. Lovirea p?rinşilor.

7     Fumatul şi beşia.

8     Ceart?/ur? veche, st?ruitoare.

9     M?rturia mincinoas?.

10  Mutil?ri (automutil?ri), crime.

11  Dorin?a de sinucidere.

12  Responsabilitate moral? pentru sinuciderea cuiva.

13  Credin?a c? te poşi mÎntui şi f?r? Hristos, Maica Domnului, Sfinţii Îngeri, icoane, Evanghelie, Într-un cuvÎnt, f?r? Biserica Ortodox?.

14  Necredin?a şi Îndoiala În credin??.

15  Reaua-credin??, care pune la Îndoial? predania Bisericii Ortodoxe.

16  Lipsa Botezului ortodox (f?r? acesta nu poate fi nici spovedit, nici ?mp?rt?şit).

17  Trecerea la alt? credin??.

18  Vr?jitorie, fermec?torie, ghicitorie şi c?utarea  lor.

19  Credin?a În horoscop, zodiac, astrologie etc. Practicile vr?jitore?ti şi magice, at?t “populare”, c?t şi: bioenergia, radiestezia, yoga, spiritismul, meditaşia transcendental?, zen-budismul, dianetica, parapsihologia, hipnoza, precum şi consultarea celor care le s?v?r?esc.

20  Port de amulete, zodii, talismane (cuar?uri, cristale, Înururi, br???ri), protectoare, vindec?toare.

21  Jocuri de noroc: bingo, loto, loz În plic, rulet?, bridge, wist, remi, table, c?rşi, zaruri şi jocuri mecanice. şi jocuri sportive: biliard, dominouri, popice şi celelalte.

22  Lipsa desei spovedanii, spovedania nesincer?, incomplet? (ascunzÎnd mai ales p?catele trupe?ti ruşinoase).

23  Vizionarea filmelor/spectacolelor erotice/horror/terror.

24  Masturbarea.

25  Perversiuni sexuale (relaţii orale/anale).

26  Pedofilie/homosexualitate.

27  relaţii sexuale f?r? a fi cununat În Biserica Ortodox?.

28  relaţii sexuale cu rudenii dup? trup şi dup? duh.

29  relaţii sexuale cu animale.

30  Folosirea diferitelor metode contraceptive: anticoncepşionale, leacuri, bşi, p?zire, calendar, sterilet, avort, prezervative etc.

31  Copilul mort nebotezat din negrija p?rinşilor.

32  relaţii conjugale În posturile mici şi mari, În duminici şi s?rb?tori.

33  Ocupaşie care se ?mpotrive?te vieşii ortodoxe: bar, cas? de amanet, bordel, sex?shop, strip?tease, etc.

34  Actorie, muzic?, dans; participare/organizare de spectacole şi emisiuni distractive etc. (regie, coregrafie, scenografie).

C?ci: “Sfinţii Apostoli afurisesc pe liri?ti, pe viori?ti, pe juc?tori şi pe toşi cÎnt?torii din organe, zicÎnd În a?ez?mintele lor: «Dac? vreun b?rbat sau vreo femeie care a fost Încep?tor de jocuri va veni la credin??, sau juc?tor, sau lupt?tor În priveli?te, sau din cei ce cÎnt? din fluier, sau chitaragiu, sau viorist, sau Înv???tor de jocuri, ori s? Înceteze, sau, de nu, s? se lepede» (Cart. 8, Cap. 32), adic? s? fie Îndep?rtaşi din Biseric?“ (SfÎntul Nicodim Aghioritul, În Hristoitia).

35 Sportul. (care vine din şi na?te grija fa?? de trup, stimularea curviei, a p?rerii de sine, a trufiei succesului şi a c??tigului, riscul sinuciderii În cazul sporturilor extreme: curse diverse, para?utism, alpinism, speologie, cascadorie etc.).

35  Colportaj de publicaşii sectare, eretice, pornografice.

36  Afaceri necurate, din care au r?mas oameni În?elaşi, pe drumuri, În temni??.

37  Favorizare/Îndemn la divor?/avort.

38  Furt (de la oameni, ori din biseric?).

39  Neparticiparea (moral?, material?) la nevoile (s?r?cia, boala) p?rinşilor.

40  Neglijarea nevoilor materiale ale familiei.

41  Trafic cu droguri, femei, arme.

42  Neimplicarea copiilor În via?a ortodox?, lipsa exemplului cu fapta şi cu cuvÎntul.

43  Participarea le experien?e genetice sau de schimbare a sexului.

44  R?pire/sechestrare de persoane.

45  Politic? anarhist?, apostat?, antiortodox?.

46  Profanare de biserici, troi?e, morminte.

 

Toate acestea duc la oprirea de la SfÎnta ?mp?rt??anie, cu canonisire, Între 1 şi 15 ani (care se adun?!).

 

ORICARE DIN P?CATELE SPOVEDITE ?I IERTATE, DAC? SE REPET?, SE SPUN DIN NOU LA SPOVEDANIE, PRIMIND UN NOU CANON.

CE ESTE EREZIA?

—            Abaterea de la sfintele dogme ale Sfintei Biserici Ortodoxe.

—            Credin?a, p?rerea şi propov?duirea c? mÎntuirea nu este doar În Biseric? şi c? nu e nevoie s? fii ortodox ca s? te mÎntuie?ti.

—            Credin?a c? — dac? e?ti cre?tin, dac? crezi, dac? e?ti “religios”, credincios, “mistic”, “spiritual” etc., f?r? a fi ortodox — te poşi mÎntui.

—            Credin?a şi m?rturisirea c? te poşi mÎntui (şi) prin “tehnici”, “asane”, “meditaşii”, “formule” (“mantre”), gnoz?, cunoa?tere, raşiune, ?tiin?e, filosofii, concepte, doctrine umaniste (iluminist-idealiste revoluşionare şi religioase).

—            Credin?a şi afirmarea c? Hristos a fost un “mare Înv??at“, un “mistic”, un “iluminat”, un “În?elept”, un “guru”, un “inişiat” cu puteri paranormale, oculte, vr?jitore?ti, un “?ef spiritual”, un fel de “mare ?aman” venit din “ceruri astrale”, ori “str?lucit? personalitate” a umanit?şii, iar nu Însuşi Dumnezeu-CuvÎntul.

CE ÎnSEAMN? A FI ECUMENIST?

 

—            A crede şi a spune c? nu conteaz? “biserica”, religia, credin?a din care faci parte, c? toate sÎnt bune, c? toşi avem acelaşi “dumnezeu”, dar numit În diferite chipuri, dup? “tradişii”.

—            A crede şi a spune c? Vechiul şi Noul Testament sÎnt schimbate, r?st?lm?cite, falsificate, greşit scrise ori traduse de Sfinţii P?rinşi şi de istoricii Bisericii, cu sau f?r? intenşia de a ascunde adev?rul În?elÎnd pe credincioşi.

—            A crede şi a spune c? Biserica nu are, nu cunoa?te şi nu veste?te: adev?rul, mila, pacea, dragostea, dreptatea etc., a?a cum au fost acestea ar?tate şi l?sate nou? de Hristos la vremea sa, ci c? dimpotriv?, ele sÎnt nesigure şi relative În Biserica Ortodox?.

—            A crede şi a spune c? Biserica Înc? nu exist? (şi c? Biserica Ortodox? e doar o parte a “bisericii adev?rate” ce va fi “cÎndva”), ci se formeaz? În timp, ÎncepÎnd de acum, ÎnaintÎnd spre viitor, prin urirea tuturor credin?elor şi religiilor lumii, cre?tine şi p?gÎne, r?mÎnÎnd Îns? fiecare cu credin?a sa, ca şi pÎn? acum, dar sub o conducere mondial? unic?.

—            A crede şi a spune c? Biserica nu e numai una, ci mai sÎnt şi altele, “surori”: catolic?, greco-catolic?, protestant?, anglican?, baptist?, adventist? etc., uitÎnd c?, precum un singur Hristos exist?, o singur? Biseric? avem.

—            A te ruga, a sluji, a te ?mp?rt?şi la un loc cu ereticii cre?tini (chiar avÎnd porunc? de la duhovnic, stare?, episcop).

—            A moderniza Biserica şi legile ei (dogme, canoane, tradişii, pravile şi rÎnduieli administrative, juridice, morale), prin reforme Înnoitoare hot?r?te de instan?e civile şi bisericeşti, dup? mintea lumii şi ?mpotriva rÎnduielilor ortodoxe l?sate nou? de Sfinţii Bisericii.

—            A crede şi a spune c? important e s? “crezi”, s? ai “credin??” — f?r? a preciza cum s? crezi, ce s? crezi, În cine s? crezi, ce credin?? s? ai – s? fii “bun”, “lini?tit”, “paÎnic”, “cuminte”, “cinstit”, “harnic”, “muncitor” etc., ne?tiind c? at?t ereticii cre?tini, c?t şi p?gÎnii au În chip firesc aceste virtuşi, f?r? a fi Îns? ortodocşi, botezaşi În Biserica lui Hristos.

—            A crede, a susşine, a propov?dui următoarele În?el?ri dr?ce?ti: spiritism (vorbirea cu morşii), yoga, reiki, zen, shiatsu, ki-kong, Întemeiate pe credin?a În reÎncarnare, nirvana, karma, suflet cosmic, lumi paralele, civilizaşii extraterestre, spaşii astrale, puterea horoscopului (zodiac), bioenergie şi radiestezie.

—            A crede şi a practica felurite autovindec?ri: mantre, tratamente naturiste, energia palmelor, antrenarea reflexelor, folosirea cristalelor, pietrelor, culorilor, sunetelor, muzicii, r?sului, hipnozei, stimularea imaginaşiei, a gÎndirii pozitive, educarea minşii / sinelui / con?tiin?ei, sacroterapiei.

—            A citi publicaşii ocultist-eretice-sataniste, care popularizeaz? cele de mai sus: Biblia ortodox? ilustrat?, Credin?a ilustrat?, Formula As, B?rbatul As, Femeia As, Magazin, Paranormal, Revista fenomenelor paranomale, Lumea misterelor, Revista misterelor, Dracula;

Precum şi c?rşi de felul acestora: Medicina isihast?, GÎndirea pozitiv?, Programul Terra, Apocalipsa decodificat?, Metode sfinte şi cere?ti de vindecare şi sfÎnt tratat de medicin?, Calea spre des?v?rşire, OZN-uri de pe cel?lalt t?r?m, Fenomenul Valentina, Puterile gÎndului, Programaşi-v? succesul, Divina iubire, Bioritmuri, Îndep?rteaz? frica, Rezolvarea conflictelor, Reiki tradişional, Yin-yang: secrete şi re?ete, Dezv?luirea aurei, Fenomenul psi – spirit şi destin, Psihometria – capacitate paranormal?, Fenomene parapsihologice, Hipnoza, Terapia destinului, ReÎncarnarea Într-o nou? perspectiv?, C?l?torii astrale etc;

C?rşi de demonizare a copiiilor. Colecşiile: Pokemon, Harry Potter, Micul vampir, ?trumfii şi seria Aventurilor baronului Munchausen, Broscu?ele ninja etc.;

C?rşi fals-ortodoxe: Epistolia, Visul Maicii Domnului, Talismanul, evangehliile apocrife: dup? Toma, cea Esenian?, Cartea apocrif? a lui Enoh.

A viziona filme de felul: St?pÎnul inelelor, Highlander, Frenkenstein, Secrete şi dezv?luirii, Extratere?tri, Vr?jitoarele din Salem, Dracula, Cei ?apte gladiatori, Un Înger pentru May, Formula mortal?, Întoarcerea morşilor, Zombi, Godzilla, Evadare imposibil? etc;

şi desene animate: Omul de tinichea, Omul pşianjen, Batman, Frumoasa şi bestia, Broscu?e ninja, Vr?jitorul din Oz, ?trumfii etc.

— A crede şi a admira “puterile” marilor vr?jitori contemporani: Gregorian Bivolaru, Mihai Dogaru, Valeriu Popa, “fenomenul” Mudava, Ana Pricop, Desanca, Valentina, Ioan Negrea, Marian Zidaru, Vasile Andru, Mario Vasilescu; şi a În?elaşilor din Biseric?: preot Vr?jitoru’ (Liteni-Suceava), preot Daniel Horga (C?lug?reni – Suceava), preot Gabriel Nicu (BrÎne?ti – Ialomi?a), ieromonah Ghelasie Gheorghe (Fr?sinei – V?lcea); autori de manuale dr?ce?ti: Rudolf Steiner, Alistair Crowley, Alina Simina, Vasile Constantinescu, Lidia ?lesar, Vera Pfeiffer, Maria Kobrileanski, Ion ?ugui, Toni Victor Moldovanu, Vanga, Lazarev, Ion Mamula?, Ruth Berger, Uri Geler, Ted Andrews, doctor Sorin Modreanu-Banat, Dan D. Farca?, Florin Gheorghit?, Ion Hobana, Paramahansa Yogananda, Omraam Mikhael Aivanhov, Wendy Grant.

— A crede şi a admira puterile marilor “arti?ti magicieni”: Jozefini, David Copperfield, precum şi altor circari şi fachiri.

—            A crede şi a spune c? toate cele pomenite nu sÎnt erezii, nici În?el?ri, ci doar: “adev?r privit din mai multe unghiuri”, “p?rşi ale aceluiaşi adev?r”, “noi moduri de a percepe adev?rul”, “mo?teniri culturale şi etnice diferite”.

 

 

CE ÎnSEAMN? A FI ATEU?

 

—            A fi “bun cet??ean” (chiar botezat ortodox) În relaşia cu familia, rudele, pretenii, vecinii, ?efii, dar f?r? a crede În Dumnezeu.

—            A fi “instruit”, “Înv??at”, “cult”, “savant”, “erou al neamului”, “binef?c?tor al societ?şii”, “lupt?tor pentru fericirea omenirii”, dar nu pentru Hristos, Evanghelie şi Biseric?.

—            A fi “om de treab?”, “educat”, “cinstit”, “onest”, “serios”, “riguros şi metodic”, “harnic şi priceput”, “bun gospodar acas? şi la serviciu”, “curat şi irepro?abil În toate”, dar f?r? s? te preocupe Hristos, Biserica, mÎntuirea.

—            A fi “corect”, “punctual”, “elegant”, “manierat” şi “respectuos” cu tot omul, dar f?r? a te smeri, considerÎndu-te om cu p?cate, vinovat de multe r?ut?şi şi crezÎnd În Hristos.

—            A nu fi deloc credincios, nici m?car c?t p?gÎnii, crezÎnd c? nu exist? dec?t ceea ce se vede, se aude, se gust?, se pipşie, c?zÎnd a?adar În animalitate.

Din aceași categorie:


Comentariile sunt dezactivate pentru acest articol.