verdiunea moldoveneasca русская версия


Despre credință și mântuire.

Despre credință și mântuire.

8 decembrie 2016

“Eu sunt Lumina lumii…“ (Ioan 8,12). “Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa“ (Ioan 14, 6).“Eu sunt Învăţătorul şi Domnul“ (Ioan 13, 13).“Eu sunt Învierea şi Viaţa“ (Ioan 11, 25). DESPRE ORTODOXIE. Iubiţii mei fii, ce este Ortodoxia? Suntem ortodocşi şi în general nu cunoaştem înălţimea, profunzimea, lărgimea Ortodoxiei. Va trebui să o vedem în toată sfinţenia ei. Ortodoxia este adevărul despre Dumnezeu, despre om şi despre lume, aşa cum ni l-a dat Însuşi Dumnezeu cel Întrupat prin învăţătura Sa desăvârşită. Aşa cum l-a exprimat mai târziu cugetul... 

Adunarea Sectorului Sinodal Comunicare Instituțională și Relații cu Mass-media.

Adunarea Sectorului Sinodal Comunicare Instituțională și Relații cu Mass-media.

7 decembrie 2016

Miercuri, 7 decembrie, cu binecuvântarea ÎPS Vladimir, Mitropolitul Chişinăului şi al întregii Moldove, în sala sinodală din incinta Reşedinţei mitropolitane din mun. Chişinău, a avut loc Adunarea Sectorului Sinodal Comunicare Instituțională și Relații cu Mass-media, cu participarea reprezentanţilor presei ortodoxe din republică. Şedinţa a început cu un cuvânt al PS Ioan, Episcop de Soroca, Vicar mitropolitan, preşedinte al Sectorului Sinodal Comunicare Instituțională și Relații cu Mass-media, care a vorbit despre deontologia comunicării pastorale în internet, axându-se... 

Conferință teologică în s.Izvoare, r.Fălești

Conferință teologică în s.Izvoare, r.Fălești

6 decembrie 2016

Marți, 6 decembrie 2016, în biserica „Acoperământul Maicii Domnului” din satul Izvoare, raionul Fălești a avut loc adunarea generală a preoților din raion. Întrunirea a debutat cu oficierea sfintei Liturghii de un sobor de preoți, avându-l ca protos pe protoiereul Oleg Fistican, blagocinul circumscripției. A urmat mărturisirea preoților, după care a demarat conferința teologică cu tema: „Apărarea în fața abuzului prozeletismului sectar”. Conferința a fost susținută de lectorul Facultății de Teologie din Chișinău, protoiereul Octavian Solomon și de protoiereul... 

Spovedania unui păcătos

Spovedania unui păcătos

5 decembrie 2016

Mantuirea noastra incepe prin renuntarea la lumea aceasta pacatoasa si desfranata sau prin dispretuirea a tot ceea ce iubesc si lauda oamenii lumesti; prin indiferenta fata de bunurile pamantesti, care nu au nici un pret, spre deosebire de cele vesnice, din ceruri. Dar eu sunt total dedat acestei lumi, caci iubesc banii, confortul, lauda, slava, imbracamintea frumoasa, distractiile si dansurile, desi stiu ca dupa acestea, ca dupa focul de paie, nu mai ramane nimic, in afara de scrum si cenusa. O, Doamne, milostiv fii mie, pacatosului; slabeste si raceste in mine dragostea pentru lumea aceasta si,... 

Despre două feluri de beţii: a vinului şi a viciului

Despre două feluri de beţii: a vinului şi a viciului

3 decembrie 2016

„Nu vă îmbătaţi de vin, întru care este desfrânarea ” (Efeseni 5, 18) Să îndreptăm astăzi limba noastră împotriva beţiei şi să răsturnăm la pământ acest fel de vieţuire ruşinoasă şi fără de rânduială! Voim a pârî pe cei ce s-au dedat ei, nu pentru a-i arunca în ruşine, ci pentru a-i slobozi din ruşine; nu pentru a le face jigniri, ci pentru a-i îndrepta; nu pentru a-i da defăimării obşteşti, ci pentru a-i apăra de defăimarea cea înfricoşată şi a-i scăpa din mâinile satanei. Căci cine trăieşte în beţie, desfătare şi necumpătare a căzut sub... 

Tipic pentru  ziua de 04.12.2016

Tipic pentru ziua de 04.12.2016

2 decembrie 2016

Неделя 24-я по Пятидесятнице. Глас 7-й. Введе́ние (Вход) во храм Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии. Бденная служба праздника Введения во храм Пресвятой Богородицы совершается вместе с воскресной службой Октоиха (по 1-й Марковой главе Типикона под 21 ноября: «Подоба́ет ве́дати, я́ко а́ще случи́тся пра́здник Введе́ния... 

Superficialitatea

Superficialitatea

1 decembrie 2016

Avem o vorbă în popor pentru cei ce nu duc o treabă până la capăt. Spunem că face treabă de mântuială! Alfel spus, a face treabă de mântuială se numeşte superficialitate. E important a înţelege ce este superficialitatea, de ce este dăunătoare omului şi cum poate fi evitată. Superficialitatea se descrie ca o lipsă de profunzime, de neînţelegere a sensului vieţii şi a adâncurilor ei.  Superficialitatea este una dintre bolile cele mai răspândite ale societaţii contemporane. Ea rezultă şi din faptul că omul doreşte să câştige mult cu efort puţin, să reuşească... 

Aniversarea a 70 de ani de la nașterea Patriarhului Chiril

Aniversarea a 70 de ani de la nașterea Patriarhului Chiril

22 noiembrie 2016

La 20 noiembrie 2016, în Duminica a 22-a după Cincizecime, la catedrala sobornicească „Hristos Mântuitorul”, or. Moscova, Sanctitatea Sa Patriarhul Moscovei și al întregii Rusii Chiril împreună cu Întâistătătorii şi reprezentanţii Bisericilor Ortodoxe Locale, cu o ceată de arhierei şi clerici ai Bisericii Ortodoxe Ruse a săvârşit Dumnezeiasca Liturghie. În această zi Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Ruse a împlinit 70 de ani. Slujba dumnezeiască a fost condusă de: Preafericitului Papă și Patriarh al Alexandriei și al întregii Africi Teodor II; Preafericitul... 

Zi cu hram la Sîngerei

Zi cu hram la Sîngerei

21 noiembrie 2016

Luni, 21 noiembrie 2016, de ziua pomenirii „Sf.Arh.Mihail și Gavriil”, una din cele trei biserici din orașul Sîngerei și-a serbat ziua ocrotitorilor cerești. Sfînta Liturhie a fost săvîrșită de protoiereul Maxim Guzun, blagocinul raionului Sîngerei și parohul bisericii. La finalul sfintei Liturghii a fost săvîrșit un Te-Deum de mulțumire. Printre cei prezenți s-a numărat protoiereul Ioan Ursachi, parohul bisericii „Sf.M.Mc.Gheorghe” din același oraș; primarul orașului Sîngerei, Gheorghe Brașovschi; șeful IP Sîngerei, precum și alți funcționari publici ai orașului.... 

Privelistea mormintelor

Privelistea mormintelor

19 noiembrie 2016

Privelistea mormintelor nu este lipsita de importanta în desavârsirea întelepciunii noastre. Privindu-le, sufletul nostru, daca lâncezea, tresare de îndata, iar de era treaz si vrednic, înca si mai vrednic se face. Cel ce se plânge ca-i sarac, primeste de la aceasta priveliste o binevenita mângâiere; iar cel ce umfla de trufie ca-i bogat, e trezit la realitate si smerit. Vederea mormintelor predispune pe fiecare dintre noi sa cugete, chiar de n-ar vrea, asupra sfârsitului propriu; ea ne încredinteaza de a nu mai crede temeinic nici unul din lucrurile lumii acesteia, placute sau suparatoare;... 

24 de ore ortodoxe

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 - Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

- Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

- Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

- Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

La prÎnz

-          C?teva rug?ciuni Îndr?gite (Psalmi, Acatiste etc.).

-          Metanii sau Închin?ciuni (dup? putin??).

-          Ne pomenim viii şi morşii  (p?rinşi, rude, prieteni), cerÎnd pentru ei de la Dumnezeu mil?, pace, iertare de p?cate şi celelalte.

-          Rug?ciuni Înainte şi dup? mas?.

-          Citim c?teva pagini despre vie?uirea ortodox? (din Sinaxare, Proloage, Pateric, Ne vorbe?te p?rintele… etc.)

-          C?teva pagini din Noul Testament.

 

Seara

-          Rug?ciuni la mas?.

-          Rug?ciunile serii.

-          Metanii şi Închin?ciuni.

-          Lectur?, povestire şi convorbire pe teme sfinte cu casnicii.

 

În CAMERA ORTODOX?

-          2-3 icoane (ortodoxe, nu tablouri catolice poreclite “icoane”!).

-          T?mşie.

-          Untdelemn de la SfÎntul Maslu.

-          Anafor? şi aghiasm?.

-          Psaltire şi Ceaslov, Acatistier, c?rşi despre credin?a ortodox?.

-          NU postere (afi?e), imprimeuri cu animale, roboşi, extratere?tri.

-          NU imagini cu vedete muzicale, cineastice, ruşinoase.

-          NU bibelouri (mici idoli), sau ceasuri cu imagini religioase.

 

ALTE RÎnDUIELI ALE FAMILIEI ORTODOXE

  1. Post miercurea, vinerea şi toate posturile complet.
  2. Duminica şi În s?rb?tori: prezenşi la biseric?. Dac? Îng?duie duhovnicul ne ?mp?rt?şim.
  3. Spovedanie cel puşin În cele patru posturi mari.
  4. În fiecare post mergem la SfÎntul Maslu.
  5. S?pt?mÎnal: puşin? milostenie cu orfani, s?raci, infirmi.
  6. Lunar stropim casa cu aghiasm?.
  7. Anual sfinţim casa cu preot.
  8. Anual 2-3 vizite la Mănăstiri.
  9. La fiecare salariu cump?r?m pentru familie sau cadon?m o carte, sau icoan?, casete cu duhovnici, t?mşie.
  10. La serviciu, În oraş, În vizit?: o şinut? serioas? (nu “b?beasc?”, dar f?r?: rimel, decolteu, minijup?, bluze transparente, nemachiate etc.)
  11. Limitarea privirii televizorului şi a internetului (boala de ob?te a lumii de azi).

 

-          NU mergem la cabinete de radiestezie, bioenergie, parapsihologie, vr?jitorie, spiritism, yoga sau alte forme de magie şi ocultism.

-          NU ne preocup?m de horoscop, zodiac, astrologie etc.

-          NU particip?m la distracşii În posturi.

-          NU cunun?m oameni nebotezaşi.

 

DAC? AVEM COPII

  1. Ne rug?m ?mpreun? cu el (diminea?a, la prÎnz şi seara).
  2. şi Înv???m s? fac? zilnic cruce, metanii şi Închin?ciuni.
  3. Post: miercurea, vinerea şi dup? putin?? posturile de durat? lung?.
  4. Duminica şi În s?rb?tori şi lu?m la biseric?.
  5. Zilnic, diminea?a, le d?m anafor? şi aghiasm?.
  6. şi Înv???m s? se spovedeasc?, şi lu?m cu noi la duhovnic, cel puşin În cele patru posturi.
  7. Le citim zilnic din Evanghelie, din Vieşile Sfinţilor şi din alte c?rşi ortodoxe. Dup? 7-8 ani le hot?r?m s? citeasc? singuri.
  8. şi Înv???m s? aprind? candela şi s? pun? t?mşie.
  9. şi Înv???m s? dea de mici milostenie la omul s?rac.
  10. şi lu?m În vizit? la Mănăstiri.
  11. La fiecare salar le facem un cadou ortodox: carte, iconi??, cruciuli??, mir, casete religioase, etc.
  12. Le ar?t?m cum şi de ce s? fac? un pomelnic.
  13. şi vom Înv??a pe În?elesul lor despre Hristos, Maica Domnului, Sfinţii Îngeri, diavoli, rai, iad, p?cat, pocşin??, faptele bune ale credin?ei, rÎnduielile Bisericii.
  14. CÎnd sÎnt agitaşi, tulburaşi, speriaşi, suferinzi de boli psihice ori trupe?ti, şi ducem la preot pentru rug?ciuni de lini?tire şi de sÎn?tate.
  15. Nu ne cert?m/?mb?t?m/fum?m În fa?a copiilor.

 

P?rinşii p?c?tuiesc atunci cÎnd:

 

  1. Dau copiilor voie s? se joace oricÎnd, oriunde şi cu oricine.
  2. Îng?duie copiilor f?r? supraveghere s? priveasc? mult la televizor sau calculator.
  3. Nu-i Înva?? pe copii s? se roage, s? posteasc?, s? umble la biseric? şi celelalte, motivÎnd c? “nu au timp”.
  4. Nu ?şi duc copiii regulat la biseric?, la Mănăstiri, la spovedanie şi ?mp?rt??anie.
  5. Le Îng?duie s?-şi petreac? timpul liber la calculator, jocuri electronice, filme, teatre, concerte, circuri, carnavaluri, adun?ri sportive, de multe ori la tabere sau la mare se face sminteal?. S? nu fregventeze cursuri de mod?, fitness, karate, yoga, bioenergie, radiestezie.
  6. Le Îng?duie copiilor orice şinut?/tunsoare/limbaj/comportament, motivÎnd s? sÎnt copii şi “nu ?tiu”.
  7. Le permit copiilor animite p?cate, motivÎnd c? “trebuie s? ?tie”, s? fie “c?lişi de mici” pentru “experien?a vieşii”.
  8. Le permit copiilor s? citeasc? orice, s? mÎnÎnce cÎnd şi ce vor, s? doarm? oric?t, s? mearg? oriunde vor, s? fie “liberi” de orice program.

 

(DESPRE ORTODOXIE PE INTERNET: http://orthodoxia.ro; http://biserica.org; www.ortodoxie.ro; www.ortodoxia.go.ro; www.sfaturiortodoxe.ro; http://forum.onecenter.com/sihastru;; www.sfantacruce.org; www.mirem.home.ro; www.orthodoxphotos.com; www.ortodoxinfo.com)

CUM SE FACE UN POMELNIC?

Pentru cei vii ce se vor pomeni:

 

Se scriu:

-   p?rintele duhovnic,

-   naşii de botez şi de cununie,

-   p?rinşii trupe?ti,

-   soşia / so?ul / copiii,

-   rude şi prieteni

 

 

Condişii obligatorii pentru a fi pomenişi la SfÎnta Liturghie:

 

-   s? fie botezat În Biserica Ortodox?,

-   s? nu trşiasc? necununat,

-   s? fie ortodocşi (s? cread? În SfÎnta Treime, Maica Domnului, Sfinţi; s? cinsteasc? SfÎnta Cruce, icoanele, sfintele moa?te),

-   s? duc? o via?? evlavioas? ortodox? (rug?ciune, post, prezen?? la biseric?, spovedanie, milostenie şi alte fapte bune ale credin?ei)

 

Via?? evlavioas? ortodox? Înseamn?:

 

-   s? nu fie: curvari, hoşi, beşivi, petrec?reşi, fum?tori, drogaşi, hulitori, atei, apostaşi, batjojcoritori de orfani şi v?duve, ucigaşi, r?pitori, scandalagii, r?zbunători etc.

-   s? nu practice sexuale.

-   s? nu s?v?r?easc?, s? nu mijloceasc?, s? nu Îndemne sau s? Încurajeze practicile şi metodele contraceptive: p?zire (calendar, prezervativ, sterilet), bşi, leacuri, pastile, avort,

-   s? nu aib? profesii imorale, prin care se aduc prejudicii (directe sau indirecte) Bisericii şi mÎntuirii altora, de pild?: patron de bar, sex-shop, cas? de toleran??, regizor / actor, redactor TV, editor de publicaşii antiortodoxe (eretice, erotice, umanist / evoluşioniste), traficanşi de droguri, femei, arme etc.

-   s? nu fie francmasoni: funcşionari În organizaşii, organisme, societ?şi, fundaşii, asociaşii, cluburi şi ligi naşionale şi europene.

-   s? nu emit? prin politica lor legi ce Încalc? suveranitatea, autoritatea şi autonomia Bisericii şi a ??rii (integr?ri, adeziuni, afilieri la organizaşii internaşionale: NATO, UE, ONU, UNESCO, FMI, Banca Mondial?, Mi?carea Ecumenic? etc.)

-   s? nu cread? În vr?ji / superstişii populare ori “?tiinşifice” p?gÎne?ti. S? nu promoveze obiceiurile populare „religioase” f?r? esen?? ortodox?, care eclipseaz? s?rb?torile: Mo? Cr?ciun vs Sf.Nicolae; Cr?ciunul nu se rezum? la bucate tradişionale. Nu se pune accent pe Încondeiatul o?lelor sau pe iepura? la „Pa?te fericit” sau pe „ignat”…  S? nu consulte zodiile şi s? nu ia sfat În necazurile lor de la vr?jitori şi oculti?ti (chiar botezaşi ortodox): radiestezie, bioenergie, acupunctur?, telepatie, telekinezie, hipnoz?,  dianetic?, meditaşie transcendental?, spiritism, yoga, sau alte forme de vr?jitorie european? şi oriental?.

Toşi ace?tia se pot pomeni doar la Psaltire şi SfÎntul Maslu (şi se pot spovedi).

CE TREBUIE S? CEREM ÎnTR-UN POMELNIC

  1. P?strarea credin?ei ortodoxe, curaj În ap?rarea credin?ei, neşinÎnd seama de amenin??ri sau avantaje. Puterea de a s?v?rşi fapte ortodoxe.
  2. Venirea la credin?? a neortodocşilor (p?gÎni, Iudei şi eretici cre?tini: papistaşi, protestanşi şi neo-protestanşi).
  3. R?bdarea necazurilor şi a celor ce ni le fac.
  4. R?bdare În boal?, s?r?cie, lips?.
  5. mulţumiri lui Hristos În necazuri, c?ci necazurile ne smeresc.
  6. SÎn?tate În Hristos.
  7. Cunoa?terea p?catelor proprii.
  8. Izb?vire de patimi.
  9. Mil? şi iertare de la Hristos a p?catelor şi gre?elilor noastre.
  10. Mil? şi iertare de la Hristos pentru du?manii no?tri.
  11. C?s?torie spre vie?uire ortodox? (Între oameni iubitori de Hristos).
  12. Ajutorul lui Dumnezeu Într-o munc? pl?cut? lui Hristos.
  13. Alte cereri de folos spre mÎntuire.

 

NU CEREM:

  1. Moartea du?manilor, pedepsirea celor ce ne-au sup?rat, umilit, În?elat etc.
  2. Bucurii trupe?ti: satisfacşii, bog?şie, bel?ug, avans?ri.
  3. Succese, c??tiguri la jocuri, concursuri şi olimpiade şi noroc În via??.
  4. SÎn?tate cu orice pre?, ne?tiind c? boala f?r? r?zvr?tire poate aduce mÎntuire.
  5. Puteri supraomene?ti, paranormale: minuni, vedenii (ar?t?ri, lumini, mirosuri) “spirituale” – pentru bucurie trupeasc?.
  6. Ajutor de la Hristos În toate dorin?ele.
  7. Alte cereri dup? mintea lumii, cum ar fi “pacea Între popoare”, ?mp?carea tuturor Bisericilor şi religiilor etc.

 

Cererile s? nu calce poruncile Evangheliei şi ale Bisericii.

P?CATE CARE SÎnT IERTATE PRIN SPOVEDANIE, DAR NE OPRESC DE LA ?MP?RT??ANIA LA MOMENT, (excepşie cazul de boal?)

1 Lipsa rug?ciunii zilnice.

2 Lipsa postului de miercuri şi vineri.

3 Nepostirea În cele patru posturi de peste an.

4  Lipsirea de la slujbele Bisericii.

6     Scandaluri, b?tşi, violen??. Lovirea p?rinşilor.

7     Fumatul şi beşia.

8     Ceart?/ur? veche, st?ruitoare.

9     M?rturia mincinoas?.

10  Mutil?ri (automutil?ri), crime.

11  Dorin?a de sinucidere.

12  Responsabilitate moral? pentru sinuciderea cuiva.

13  Credin?a c? te poşi mÎntui şi f?r? Hristos, Maica Domnului, Sfinţii Îngeri, icoane, Evanghelie, Într-un cuvÎnt, f?r? Biserica Ortodox?.

14  Necredin?a şi Îndoiala În credin??.

15  Reaua-credin??, care pune la Îndoial? predania Bisericii Ortodoxe.

16  Lipsa Botezului ortodox (f?r? acesta nu poate fi nici spovedit, nici ?mp?rt?şit).

17  Trecerea la alt? credin??.

18  Vr?jitorie, fermec?torie, ghicitorie şi c?utarea  lor.

19  Credin?a În horoscop, zodiac, astrologie etc. Practicile vr?jitore?ti şi magice, at?t “populare”, c?t şi: bioenergia, radiestezia, yoga, spiritismul, meditaşia transcendental?, zen-budismul, dianetica, parapsihologia, hipnoza, precum şi consultarea celor care le s?v?r?esc.

20  Port de amulete, zodii, talismane (cuar?uri, cristale, Înururi, br???ri), protectoare, vindec?toare.

21  Jocuri de noroc: bingo, loto, loz În plic, rulet?, bridge, wist, remi, table, c?rşi, zaruri şi jocuri mecanice. şi jocuri sportive: biliard, dominouri, popice şi celelalte.

22  Lipsa desei spovedanii, spovedania nesincer?, incomplet? (ascunzÎnd mai ales p?catele trupe?ti ruşinoase).

23  Vizionarea filmelor/spectacolelor erotice/horror/terror.

24  Masturbarea.

25  Perversiuni sexuale (relaţii orale/anale).

26  Pedofilie/homosexualitate.

27  relaţii sexuale f?r? a fi cununat În Biserica Ortodox?.

28  relaţii sexuale cu rudenii dup? trup şi dup? duh.

29  relaţii sexuale cu animale.

30  Folosirea diferitelor metode contraceptive: anticoncepşionale, leacuri, bşi, p?zire, calendar, sterilet, avort, prezervative etc.

31  Copilul mort nebotezat din negrija p?rinşilor.

32  relaţii conjugale În posturile mici şi mari, În duminici şi s?rb?tori.

33  Ocupaşie care se ?mpotrive?te vieşii ortodoxe: bar, cas? de amanet, bordel, sex?shop, strip?tease, etc.

34  Actorie, muzic?, dans; participare/organizare de spectacole şi emisiuni distractive etc. (regie, coregrafie, scenografie).

C?ci: “Sfinţii Apostoli afurisesc pe liri?ti, pe viori?ti, pe juc?tori şi pe toşi cÎnt?torii din organe, zicÎnd În a?ez?mintele lor: «Dac? vreun b?rbat sau vreo femeie care a fost Încep?tor de jocuri va veni la credin??, sau juc?tor, sau lupt?tor În priveli?te, sau din cei ce cÎnt? din fluier, sau chitaragiu, sau viorist, sau Înv???tor de jocuri, ori s? Înceteze, sau, de nu, s? se lepede» (Cart. 8, Cap. 32), adic? s? fie Îndep?rtaşi din Biseric?“ (SfÎntul Nicodim Aghioritul, În Hristoitia).

35 Sportul. (care vine din şi na?te grija fa?? de trup, stimularea curviei, a p?rerii de sine, a trufiei succesului şi a c??tigului, riscul sinuciderii În cazul sporturilor extreme: curse diverse, para?utism, alpinism, speologie, cascadorie etc.).

35  Colportaj de publicaşii sectare, eretice, pornografice.

36  Afaceri necurate, din care au r?mas oameni În?elaşi, pe drumuri, În temni??.

37  Favorizare/Îndemn la divor?/avort.

38  Furt (de la oameni, ori din biseric?).

39  Neparticiparea (moral?, material?) la nevoile (s?r?cia, boala) p?rinşilor.

40  Neglijarea nevoilor materiale ale familiei.

41  Trafic cu droguri, femei, arme.

42  Neimplicarea copiilor În via?a ortodox?, lipsa exemplului cu fapta şi cu cuvÎntul.

43  Participarea le experien?e genetice sau de schimbare a sexului.

44  R?pire/sechestrare de persoane.

45  Politic? anarhist?, apostat?, antiortodox?.

46  Profanare de biserici, troi?e, morminte.

 

Toate acestea duc la oprirea de la SfÎnta ?mp?rt??anie, cu canonisire, Între 1 şi 15 ani (care se adun?!).

 

ORICARE DIN P?CATELE SPOVEDITE ?I IERTATE, DAC? SE REPET?, SE SPUN DIN NOU LA SPOVEDANIE, PRIMIND UN NOU CANON.

CE ESTE EREZIA?

-            Abaterea de la sfintele dogme ale Sfintei Biserici Ortodoxe.

-            Credin?a, p?rerea şi propov?duirea c? mÎntuirea nu este doar În Biseric? şi c? nu e nevoie s? fii ortodox ca s? te mÎntuie?ti.

-            Credin?a c? – dac? e?ti cre?tin, dac? crezi, dac? e?ti “religios”, credincios, “mistic”, “spiritual” etc., f?r? a fi ortodox – te poşi mÎntui.

-            Credin?a şi m?rturisirea c? te poşi mÎntui (şi) prin “tehnici”, “asane”, “meditaşii”, “formule” (“mantre”), gnoz?, cunoa?tere, raşiune, ?tiin?e, filosofii, concepte, doctrine umaniste (iluminist-idealiste revoluşionare şi religioase).

-            Credin?a şi afirmarea c? Hristos a fost un “mare Înv??at“, un “mistic”, un “iluminat”, un “În?elept”, un “guru”, un “inişiat” cu puteri paranormale, oculte, vr?jitore?ti, un “?ef spiritual”, un fel de “mare ?aman” venit din “ceruri astrale”, ori “str?lucit? personalitate” a umanit?şii, iar nu Însuşi Dumnezeu-CuvÎntul.

CE ÎnSEAMN? A FI ECUMENIST?

 

-            A crede şi a spune c? nu conteaz? “biserica”, religia, credin?a din care faci parte, c? toate sÎnt bune, c? toşi avem acelaşi “dumnezeu”, dar numit În diferite chipuri, dup? “tradişii”.

-            A crede şi a spune c? Vechiul şi Noul Testament sÎnt schimbate, r?st?lm?cite, falsificate, greşit scrise ori traduse de Sfinţii P?rinşi şi de istoricii Bisericii, cu sau f?r? intenşia de a ascunde adev?rul În?elÎnd pe credincioşi.

-            A crede şi a spune c? Biserica nu are, nu cunoa?te şi nu veste?te: adev?rul, mila, pacea, dragostea, dreptatea etc., a?a cum au fost acestea ar?tate şi l?sate nou? de Hristos la vremea sa, ci c? dimpotriv?, ele sÎnt nesigure şi relative În Biserica Ortodox?.

-            A crede şi a spune c? Biserica Înc? nu exist? (şi c? Biserica Ortodox? e doar o parte a “bisericii adev?rate” ce va fi “cÎndva”), ci se formeaz? În timp, ÎncepÎnd de acum, ÎnaintÎnd spre viitor, prin urirea tuturor credin?elor şi religiilor lumii, cre?tine şi p?gÎne, r?mÎnÎnd Îns? fiecare cu credin?a sa, ca şi pÎn? acum, dar sub o conducere mondial? unic?.

-            A crede şi a spune c? Biserica nu e numai una, ci mai sÎnt şi altele, “surori”: catolic?, greco-catolic?, protestant?, anglican?, baptist?, adventist? etc., uitÎnd c?, precum un singur Hristos exist?, o singur? Biseric? avem.

-            A te ruga, a sluji, a te ?mp?rt?şi la un loc cu ereticii cre?tini (chiar avÎnd porunc? de la duhovnic, stare?, episcop).

-            A moderniza Biserica şi legile ei (dogme, canoane, tradişii, pravile şi rÎnduieli administrative, juridice, morale), prin reforme Înnoitoare hot?r?te de instan?e civile şi bisericeşti, dup? mintea lumii şi ?mpotriva rÎnduielilor ortodoxe l?sate nou? de Sfinţii Bisericii.

-            A crede şi a spune c? important e s? “crezi”, s? ai “credin??” – f?r? a preciza cum s? crezi, ce s? crezi, În cine s? crezi, ce credin?? s? ai – s? fii “bun”, “lini?tit”, “paÎnic”, “cuminte”, “cinstit”, “harnic”, “muncitor” etc., ne?tiind c? at?t ereticii cre?tini, c?t şi p?gÎnii au În chip firesc aceste virtuşi, f?r? a fi Îns? ortodocşi, botezaşi În Biserica lui Hristos.

-            A crede, a susşine, a propov?dui următoarele În?el?ri dr?ce?ti: spiritism (vorbirea cu morşii), yoga, reiki, zen, shiatsu, ki-kong, Întemeiate pe credin?a În reÎncarnare, nirvana, karma, suflet cosmic, lumi paralele, civilizaşii extraterestre, spaşii astrale, puterea horoscopului (zodiac), bioenergie şi radiestezie.

-            A crede şi a practica felurite autovindec?ri: mantre, tratamente naturiste, energia palmelor, antrenarea reflexelor, folosirea cristalelor, pietrelor, culorilor, sunetelor, muzicii, r?sului, hipnozei, stimularea imaginaşiei, a gÎndirii pozitive, educarea minşii / sinelui / con?tiin?ei, sacroterapiei.

-            A citi publicaşii ocultist-eretice-sataniste, care popularizeaz? cele de mai sus: Biblia ortodox? ilustrat?, Credin?a ilustrat?, Formula As, B?rbatul As, Femeia As, Magazin, Paranormal, Revista fenomenelor paranomale, Lumea misterelor, Revista misterelor, Dracula;

Precum şi c?rşi de felul acestora: Medicina isihast?, GÎndirea pozitiv?, Programul Terra, Apocalipsa decodificat?, Metode sfinte şi cere?ti de vindecare şi sfÎnt tratat de medicin?, Calea spre des?v?rşire, OZN-uri de pe cel?lalt t?r?m, Fenomenul Valentina, Puterile gÎndului, Programaşi-v? succesul, Divina iubire, Bioritmuri, Îndep?rteaz? frica, Rezolvarea conflictelor, Reiki tradişional, Yin-yang: secrete şi re?ete, Dezv?luirea aurei, Fenomenul psi – spirit şi destin, Psihometria – capacitate paranormal?, Fenomene parapsihologice, Hipnoza, Terapia destinului, ReÎncarnarea Într-o nou? perspectiv?, C?l?torii astrale etc;

C?rşi de demonizare a copiiilor. Colecşiile: Pokemon, Harry Potter, Micul vampir, ?trumfii şi seria Aventurilor baronului Munchausen, Broscu?ele ninja etc.;

C?rşi fals-ortodoxe: Epistolia, Visul Maicii Domnului, Talismanul, evangehliile apocrife: dup? Toma, cea Esenian?, Cartea apocrif? a lui Enoh.

A viziona filme de felul: St?pÎnul inelelor, Highlander, Frenkenstein, Secrete şi dezv?luirii, Extratere?tri, Vr?jitoarele din Salem, Dracula, Cei ?apte gladiatori, Un Înger pentru May, Formula mortal?, Întoarcerea morşilor, Zombi, Godzilla, Evadare imposibil? etc;

şi desene animate: Omul de tinichea, Omul pşianjen, Batman, Frumoasa şi bestia, Broscu?e ninja, Vr?jitorul din Oz, ?trumfii etc.

- A crede şi a admira “puterile” marilor vr?jitori contemporani: Gregorian Bivolaru, Mihai Dogaru, Valeriu Popa, “fenomenul” Mudava, Ana Pricop, Desanca, Valentina, Ioan Negrea, Marian Zidaru, Vasile Andru, Mario Vasilescu; şi a În?elaşilor din Biseric?: preot Vr?jitoru’ (Liteni-Suceava), preot Daniel Horga (C?lug?reni – Suceava), preot Gabriel Nicu (BrÎne?ti – Ialomi?a), ieromonah Ghelasie Gheorghe (Fr?sinei – V?lcea); autori de manuale dr?ce?ti: Rudolf Steiner, Alistair Crowley, Alina Simina, Vasile Constantinescu, Lidia ?lesar, Vera Pfeiffer, Maria Kobrileanski, Ion ?ugui, Toni Victor Moldovanu, Vanga, Lazarev, Ion Mamula?, Ruth Berger, Uri Geler, Ted Andrews, doctor Sorin Modreanu-Banat, Dan D. Farca?, Florin Gheorghit?, Ion Hobana, Paramahansa Yogananda, Omraam Mikhael Aivanhov, Wendy Grant.

- A crede şi a admira puterile marilor “arti?ti magicieni”: Jozefini, David Copperfield, precum şi altor circari şi fachiri.

-            A crede şi a spune c? toate cele pomenite nu sÎnt erezii, nici În?el?ri, ci doar: “adev?r privit din mai multe unghiuri”, “p?rşi ale aceluiaşi adev?r”, “noi moduri de a percepe adev?rul”, “mo?teniri culturale şi etnice diferite”.

 

 

CE ÎnSEAMN? A FI ATEU?

 

-            A fi “bun cet??ean” (chiar botezat ortodox) În relaşia cu familia, rudele, pretenii, vecinii, ?efii, dar f?r? a crede În Dumnezeu.

-            A fi “instruit”, “Înv??at”, “cult”, “savant”, “erou al neamului”, “binef?c?tor al societ?şii”, “lupt?tor pentru fericirea omenirii”, dar nu pentru Hristos, Evanghelie şi Biseric?.

-            A fi “om de treab?”, “educat”, “cinstit”, “onest”, “serios”, “riguros şi metodic”, “harnic şi priceput”, “bun gospodar acas? şi la serviciu”, “curat şi irepro?abil În toate”, dar f?r? s? te preocupe Hristos, Biserica, mÎntuirea.

-            A fi “corect”, “punctual”, “elegant”, “manierat” şi “respectuos” cu tot omul, dar f?r? a te smeri, considerÎndu-te om cu p?cate, vinovat de multe r?ut?şi şi crezÎnd În Hristos.

-            A nu fi deloc credincios, nici m?car c?t p?gÎnii, crezÎnd c? nu exist? dec?t ceea ce se vede, se aude, se gust?, se pipşie, c?zÎnd a?adar În animalitate.

Din aceași categorie:


Comentariile sunt dezactivate pentru acest articol.