versiunea moldoveneasca русская версия


Mesajul Patriarhului Kirill adresat cu prilejul Zilei Tineretului Ortodox

Mesajul Patriarhului Kirill adresat cu prilejul Zilei Tineretului Ortodox

15 февраля 2017

Dragi fraţi şi surori! Săvârşind astăzi prăznuirea Întâmpinării Domnului, Biserica noastră în mod tradiţional se roagă pentru tânăra generaţie, nutrind speranţe pentru cei care urmează să păstreze şi să propovăduiască credinţa ortodoxă în următoarele decenii. Nu în zădar, adresându-Se ucenicilor Săi, iar prin ei şi nouă tuturor, Mântuitorul i-a numit „sarea pământului” şi „lumina lumii” (Matei 5, 13-14). Precum sarea îmbunătăţeşte considerabil gustul mâncării, prevenind alterarea ei, creştinii sunt chemaţi să schimbe lumea cu puterea mărturisirii... 

Semnificația psalmului 136

Semnificația psalmului 136

11 февраля 2017

La râul Babilonului, acolo am șezut și am plâns, când ne-am adus aminte de Sion. În sălcii, în mijlocul lor, am atârnat harpele noastre. Că acolo cei ce ne-au robit pe noi ne-au cerut nouă cântare, zicând: “Cântați-ne nouă din cântările Sionului!“ Cum să cântăm cântarea Domnului în pământ străin? De te voi uita, Ierusalime, uitată să fie dreapta mea! Să se lipească limba mea de grumazul meu, de nu-mi voi aduce aminte de tine, de nu voi pune înainte Ierusalimul, ca început al bucuriei mele.  

Preasfințitul Marchel a cununat pe tinerii Ioan și Liudmila

Preasfințitul Marchel a cununat pe tinerii Ioan și Liudmila

10 февраля 2017

Ziua de duminică, 5 februarie 2017, a fost cea mai fericită pentru tinerii Ioan și Liudmila, ginerele și fiica părintelui — blagocin Oleg Fistican, care și-au consfințit dragostea reciprocă prin Taina Cununiei. Slujba a fost oficiată de Preasfințitul Marchel în catedrala „Sf.Împ.Constantin și Elena” din Bălți, înconjurat de un sobor de preoți și diaconi. La final, Episcopul a felicitat mirii Ioan și Liudmila cu primirea cununiei, dorindu-le căsnicie fericită, dragoste jertfelnică, ajutor și binecuvântare de la Dumnezeu în această etapă nouă a vieții lor.... 

Capul sfântului Ioan Gură de Aur

Capul sfântului Ioan Gură de Aur

9 февраля 2017

Printre odoarele cele mai de preţ din Grădina Maicii Domnului sunt moaştele Sfântului Ioan Gură de Aur. La mănăstirea Vatoped se păstrează cu mare cinste capul Sfântului Ioan. Capul Sfântului Ioan Gură de Aur păstrat la mănăstirea Vatoped, Athos. Un lucru minunat şi vrednic de luat în seamă legat de capul sfântului Hrisostom, ce poate fi pipăit de oricine la modul personal, este nestricăciunea urechii drepte. Sfântul Ioan Gură de Aur, Arhiepiscopul Constantinopolului, s-a născut în Antiohia. Fericitul şi dumnezeiescul Ioan Gură de Aur a fost patriarh al Constantinopolului... 

Rugăciunea domnească — partitură pentru parohie

Rugăciunea domnească — partitură pentru parohie

8 февраля 2017

Tatăl nostru, Carele ești în ceruri, sfințească-se Numele Tău. Vie împărăția Ta, facă-se voia Ta precum în cer (așa) și pe pământ. Pâinea noastră cea de-a pururea, dă-ne-o nouă astăzi. Și ne iartă nouă greșelile noastre, precum și noi iertăm greșiților noștri. Și nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbăvește de cel viclean. (Matei 6,9-13).  

În viaţa noastră suntem ispitiți să credem că trebuie să fim tot timpul ocupaţi

În viaţa noastră suntem ispitiți să credem că trebuie să fim tot timpul ocupaţi

7 февраля 2017

În viaţa noastră de toate zilele, suntem ispitiți să credem că trebuie să fim tot timpul ocupaţi, mereu avem ceva important de terminat şi ni se pare că timpul pe­trecut la rugăciune ne împiedică să terminăm lucrul respectiv. Însă experienţa dovedeşte că o jumătate de oră sau o oră „irosită” în rugăciune nu împiedică deloc, în mod catastro­fal, bunul mers al activităţilor noastre zilnice, aşa cum ne închipuim atunci când am vrea să ne rugăm. Dimpotrivă, obiceiul de a ne ruga ne învaţă să ne concentrăm rapid, înlătură orice neatenţie, disciplinează  

Viața sfintei Xenia (în imagini).

Viața sfintei Xenia (în imagini).

6 февраля 2017

Sfânta Xenia a trăit în secolul al XVIII-lea, dar este cunoscut relativ puţin despre ea sau familia sa. Şi-a petrecut cea mai mare parte a vieţii ei în Petersburg, în timpul domniei împărăteselor Elizabeta şi Ecaterina a II-a. Xenia Grigorievna Petrova a fost soţia unui ofiţer de armată, Andrei Fedeorovici Petrov. Ea a devenit văduvă la vârsta de 26 de ani când soţul său a murit brusc, la o petrecere. Ea a plâns moartea soţului ei, şi în special pentru că el a murit fără spovedanie şi împărtăşanie. Din acel moment, Xenia şi-a pierdut interesul pentru lucrurile... 

Pareneză la sfințirea unei case

Pareneză la sfințirea unei case

4 февраля 2017

Iubiții mei, am venit în casa voastră cu bucurie și cu nădejde. Pentru că sunt în casa unor proaspăt căsătoriți, a unor tineri entuziaști, care și-au început drumul lor împreună. Și am binecuvântat și sfințit această casă prin stropirea cu apă sfințită și prin ungerea ei cu ulei sfințit, rugându-mă lui Dumnezeu pentru ca El să vă binecuvinteze și să vă întărească și să vă apere întru toate. Căci de la Dumnezeu e toată binecuvântarea, pacea, bucuria și iubirea dintre oameni. De la El e ajutorul nostru și nădejdea noastră.  

Începe perioada Triodului: Ușile pocăinței deschide-mi, Dătătorule de viață!

Începe perioada Triodului: Ușile pocăinței deschide-mi, Dătătorule de viață!

3 февраля 2017

Începînd cu Duminica Vameşului şi a Fariseului pînă în Sîmbăta Mare, Biserica Ortodoxă parcurge o perioadă de 10 săptămîni, numită și Perioada Triodului. Primele 3 săptămîni sunt pregătitoare înainte de Postul Învierii Domnului şi 7 de post, nevoință și multă rugăciune. Sfînta Biserică a rînduit acest timp pentru călătoria către marea sărbătoare a Învierii Domnului, cu o pregătire specială care se desfășoară după anumite slujbe liturgice, un răstimp cu neîncetate strădanii duhovnicești-pocăință, rugăciune, și fapte bune, ca prin practicarea lor... 

Să nu fii ca fareseul comparându-te mereu cu alții

Să nu fii ca fareseul comparându-te mereu cu alții

2 февраля 2017

O cioara traia in padure si era absolut multumita de viata sa. Insa intr-o zi a vazut o lebada… “Aceasta lebada este atat de alba”, s-a gandit cioara. “Si eu sunt atat de neagra. Aceasta lebada trebuie sa fie cea mai fericita pasare din lume.” Cioara i-a comunicat lebedei ceea ce gandea. “De fapt”, i-a raspuns lebada. “Simteam ca sunt cea mai fericita pasare din imprejurimi pana cand am vazut un papagal care avea doua culori.  

24 de ore ortodoxe

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 — Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

— Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

— Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

— Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 — Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

— Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

— Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

— Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

DIMINEA?A. Dac? e s?rb?toare, mergem la biseric?. În restul zilelor facem a?a:

 — Dup? ce ne-am sp?lat, reaprindem candela, punem o buc?şie de t?mşie s? r?spÎndeasc? mireasm? şi Începem rug?ciunile dimineşii ?mpreun? cu casnicii.

— Rug?ciuni către Hristos, Maica Domnului, Puterile Îngere?ti, Sfinţii zilei, 2-3 Psalmi etc.

— Se ia anafor? şi aghiasm?, ne miruim cu undelemn de la sfÎntul Maslu sau de la litie, iar În lips? din candel?.

— Rug?ciune pentru micul dejun (se face sfÎnta cruce peste bucate).

La prÎnz

—          C?teva rug?ciuni Îndr?gite (Psalmi, Acatiste etc.).

—          Metanii sau Închin?ciuni (dup? putin??).

—          Ne pomenim viii şi morşii  (p?rinşi, rude, prieteni), cerÎnd pentru ei de la Dumnezeu mil?, pace, iertare de p?cate şi celelalte.

—          Rug?ciuni Înainte şi dup? mas?.

—          Citim c?teva pagini despre vie?uirea ortodox? (din Sinaxare, Proloage, Pateric, Ne vorbe?te p?rintele… etc.)

—          C?teva pagini din Noul Testament.

 

Seara

—          Rug?ciuni la mas?.

—          Rug?ciunile serii.

—          Metanii şi Închin?ciuni.

—          Lectur?, povestire şi convorbire pe teme sfinte cu casnicii.

 

În CAMERA ORTODOX?

—          2-3 icoane (ortodoxe, nu tablouri catolice poreclite “icoane”!).

—          T?mşie.

—          Untdelemn de la SfÎntul Maslu.

—          Anafor? şi aghiasm?.

—          Psaltire şi Ceaslov, Acatistier, c?rşi despre credin?a ortodox?.

—          NU postere (afi?e), imprimeuri cu animale, roboşi, extratere?tri.

—          NU imagini cu vedete muzicale, cineastice, ruşinoase.

—          NU bibelouri (mici idoli), sau ceasuri cu imagini religioase.

 

ALTE RÎnDUIELI ALE FAMILIEI ORTODOXE

  1. Post miercurea, vinerea şi toate posturile complet.
  2. Duminica şi În s?rb?tori: prezenşi la biseric?. Dac? Îng?duie duhovnicul ne ?mp?rt?şim.
  3. Spovedanie cel puşin În cele patru posturi mari.
  4. În fiecare post mergem la SfÎntul Maslu.
  5. S?pt?mÎnal: puşin? milostenie cu orfani, s?raci, infirmi.
  6. Lunar stropim casa cu aghiasm?.
  7. Anual sfinţim casa cu preot.
  8. Anual 2-3 vizite la Mănăstiri.
  9. La fiecare salariu cump?r?m pentru familie sau cadon?m o carte, sau icoan?, casete cu duhovnici, t?mşie.
  10. La serviciu, În oraş, În vizit?: o şinut? serioas? (nu “b?beasc?”, dar f?r?: rimel, decolteu, minijup?, bluze transparente, nemachiate etc.)
  11. Limitarea privirii televizorului şi a internetului (boala de ob?te a lumii de azi).

 

—          NU mergem la cabinete de radiestezie, bioenergie, parapsihologie, vr?jitorie, spiritism, yoga sau alte forme de magie şi ocultism.

—          NU ne preocup?m de horoscop, zodiac, astrologie etc.

—          NU particip?m la distracşii În posturi.

—          NU cunun?m oameni nebotezaşi.

 

DAC? AVEM COPII

  1. Ne rug?m ?mpreun? cu el (diminea?a, la prÎnz şi seara).
  2. şi Înv???m s? fac? zilnic cruce, metanii şi Închin?ciuni.
  3. Post: miercurea, vinerea şi dup? putin?? posturile de durat? lung?.
  4. Duminica şi În s?rb?tori şi lu?m la biseric?.
  5. Zilnic, diminea?a, le d?m anafor? şi aghiasm?.
  6. şi Înv???m s? se spovedeasc?, şi lu?m cu noi la duhovnic, cel puşin În cele patru posturi.
  7. Le citim zilnic din Evanghelie, din Vieşile Sfinţilor şi din alte c?rşi ortodoxe. Dup? 7-8 ani le hot?r?m s? citeasc? singuri.
  8. şi Înv???m s? aprind? candela şi s? pun? t?mşie.
  9. şi Înv???m s? dea de mici milostenie la omul s?rac.
  10. şi lu?m În vizit? la Mănăstiri.
  11. La fiecare salar le facem un cadou ortodox: carte, iconi??, cruciuli??, mir, casete religioase, etc.
  12. Le ar?t?m cum şi de ce s? fac? un pomelnic.
  13. şi vom Înv??a pe În?elesul lor despre Hristos, Maica Domnului, Sfinţii Îngeri, diavoli, rai, iad, p?cat, pocşin??, faptele bune ale credin?ei, rÎnduielile Bisericii.
  14. CÎnd sÎnt agitaşi, tulburaşi, speriaşi, suferinzi de boli psihice ori trupe?ti, şi ducem la preot pentru rug?ciuni de lini?tire şi de sÎn?tate.
  15. Nu ne cert?m/?mb?t?m/fum?m În fa?a copiilor.

 

P?rinşii p?c?tuiesc atunci cÎnd:

 

  1. Dau copiilor voie s? se joace oricÎnd, oriunde şi cu oricine.
  2. Îng?duie copiilor f?r? supraveghere s? priveasc? mult la televizor sau calculator.
  3. Nu-i Înva?? pe copii s? se roage, s? posteasc?, s? umble la biseric? şi celelalte, motivÎnd c? “nu au timp”.
  4. Nu ?şi duc copiii regulat la biseric?, la Mănăstiri, la spovedanie şi ?mp?rt??anie.
  5. Le Îng?duie s?-şi petreac? timpul liber la calculator, jocuri electronice, filme, teatre, concerte, circuri, carnavaluri, adun?ri sportive, de multe ori la tabere sau la mare se face sminteal?. S? nu fregventeze cursuri de mod?, fitness, karate, yoga, bioenergie, radiestezie.
  6. Le Îng?duie copiilor orice şinut?/tunsoare/limbaj/comportament, motivÎnd s? sÎnt copii şi “nu ?tiu”.
  7. Le permit copiilor animite p?cate, motivÎnd c? “trebuie s? ?tie”, s? fie “c?lişi de mici” pentru “experien?a vieşii”.
  8. Le permit copiilor s? citeasc? orice, s? mÎnÎnce cÎnd şi ce vor, s? doarm? oric?t, s? mearg? oriunde vor, s? fie “liberi” de orice program.

 

(DESPRE ORTODOXIE PE INTERNET: http://orthodoxia.ro; http://biserica.org; www.ortodoxie.ro; www.ortodoxia.go.ro; www.sfaturiortodoxe.ro; http://forum.onecenter.com/sihastru;; www.sfantacruce.org; www.mirem.home.ro; www.orthodoxphotos.com; www.ortodoxinfo.com)

CUM SE FACE UN POMELNIC?

Pentru cei vii ce se vor pomeni:

 

Se scriu:

—   p?rintele duhovnic,

—   naşii de botez şi de cununie,

—   p?rinşii trupe?ti,

—   soşia / so?ul / copiii,

—   rude şi prieteni

 

 

Condişii obligatorii pentru a fi pomenişi la SfÎnta Liturghie:

 

—   s? fie botezat În Biserica Ortodox?,

—   s? nu trşiasc? necununat,

—   s? fie ortodocşi (s? cread? În SfÎnta Treime, Maica Domnului, Sfinţi; s? cinsteasc? SfÎnta Cruce, icoanele, sfintele moa?te),

—   s? duc? o via?? evlavioas? ortodox? (rug?ciune, post, prezen?? la biseric?, spovedanie, milostenie şi alte fapte bune ale credin?ei)

 

Via?? evlavioas? ortodox? Înseamn?:

 

—   s? nu fie: curvari, hoşi, beşivi, petrec?reşi, fum?tori, drogaşi, hulitori, atei, apostaşi, batjojcoritori de orfani şi v?duve, ucigaşi, r?pitori, scandalagii, r?zbunători etc.

—   s? nu practice sexuale.

—   s? nu s?v?r?easc?, s? nu mijloceasc?, s? nu Îndemne sau s? Încurajeze practicile şi metodele contraceptive: p?zire (calendar, prezervativ, sterilet), bşi, leacuri, pastile, avort,

—   s? nu aib? profesii imorale, prin care se aduc prejudicii (directe sau indirecte) Bisericii şi mÎntuirii altora, de pild?: patron de bar, sex-shop, cas? de toleran??, regizor / actor, redactor TV, editor de publicaşii antiortodoxe (eretice, erotice, umanist / evoluşioniste), traficanşi de droguri, femei, arme etc.

—   s? nu fie francmasoni: funcşionari În organizaşii, organisme, societ?şi, fundaşii, asociaşii, cluburi şi ligi naşionale şi europene.

—   s? nu emit? prin politica lor legi ce Încalc? suveranitatea, autoritatea şi autonomia Bisericii şi a ??rii (integr?ri, adeziuni, afilieri la organizaşii internaşionale: NATO, UE, ONU, UNESCO, FMI, Banca Mondial?, Mi?carea Ecumenic? etc.)

—   s? nu cread? În vr?ji / superstişii populare ori “?tiinşifice” p?gÎne?ti. S? nu promoveze obiceiurile populare „religioase” f?r? esen?? ortodox?, care eclipseaz? s?rb?torile: Mo? Cr?ciun vs Sf.Nicolae; Cr?ciunul nu se rezum? la bucate tradişionale. Nu se pune accent pe Încondeiatul o?lelor sau pe iepura? la „Pa?te fericit” sau pe „ignat”…  S? nu consulte zodiile şi s? nu ia sfat În necazurile lor de la vr?jitori şi oculti?ti (chiar botezaşi ortodox): radiestezie, bioenergie, acupunctur?, telepatie, telekinezie, hipnoz?,  dianetic?, meditaşie transcendental?, spiritism, yoga, sau alte forme de vr?jitorie european? şi oriental?.

Toşi ace?tia se pot pomeni doar la Psaltire şi SfÎntul Maslu (şi se pot spovedi).

CE TREBUIE S? CEREM ÎnTR-UN POMELNIC

  1. P?strarea credin?ei ortodoxe, curaj În ap?rarea credin?ei, neşinÎnd seama de amenin??ri sau avantaje. Puterea de a s?v?rşi fapte ortodoxe.
  2. Venirea la credin?? a neortodocşilor (p?gÎni, Iudei şi eretici cre?tini: papistaşi, protestanşi şi neo-protestanşi).
  3. R?bdarea necazurilor şi a celor ce ni le fac.
  4. R?bdare În boal?, s?r?cie, lips?.
  5. mulţumiri lui Hristos În necazuri, c?ci necazurile ne smeresc.
  6. SÎn?tate În Hristos.
  7. Cunoa?terea p?catelor proprii.
  8. Izb?vire de patimi.
  9. Mil? şi iertare de la Hristos a p?catelor şi gre?elilor noastre.
  10. Mil? şi iertare de la Hristos pentru du?manii no?tri.
  11. C?s?torie spre vie?uire ortodox? (Între oameni iubitori de Hristos).
  12. Ajutorul lui Dumnezeu Într-o munc? pl?cut? lui Hristos.
  13. Alte cereri de folos spre mÎntuire.

 

NU CEREM:

  1. Moartea du?manilor, pedepsirea celor ce ne-au sup?rat, umilit, În?elat etc.
  2. Bucurii trupe?ti: satisfacşii, bog?şie, bel?ug, avans?ri.
  3. Succese, c??tiguri la jocuri, concursuri şi olimpiade şi noroc În via??.
  4. SÎn?tate cu orice pre?, ne?tiind c? boala f?r? r?zvr?tire poate aduce mÎntuire.
  5. Puteri supraomene?ti, paranormale: minuni, vedenii (ar?t?ri, lumini, mirosuri) “spirituale” – pentru bucurie trupeasc?.
  6. Ajutor de la Hristos În toate dorin?ele.
  7. Alte cereri dup? mintea lumii, cum ar fi “pacea Între popoare”, ?mp?carea tuturor Bisericilor şi religiilor etc.

 

Cererile s? nu calce poruncile Evangheliei şi ale Bisericii.

P?CATE CARE SÎnT IERTATE PRIN SPOVEDANIE, DAR NE OPRESC DE LA ?MP?RT??ANIA LA MOMENT, (excepşie cazul de boal?)

1 Lipsa rug?ciunii zilnice.

2 Lipsa postului de miercuri şi vineri.

3 Nepostirea În cele patru posturi de peste an.

4  Lipsirea de la slujbele Bisericii.

6     Scandaluri, b?tşi, violen??. Lovirea p?rinşilor.

7     Fumatul şi beşia.

8     Ceart?/ur? veche, st?ruitoare.

9     M?rturia mincinoas?.

10  Mutil?ri (automutil?ri), crime.

11  Dorin?a de sinucidere.

12  Responsabilitate moral? pentru sinuciderea cuiva.

13  Credin?a c? te poşi mÎntui şi f?r? Hristos, Maica Domnului, Sfinţii Îngeri, icoane, Evanghelie, Într-un cuvÎnt, f?r? Biserica Ortodox?.

14  Necredin?a şi Îndoiala În credin??.

15  Reaua-credin??, care pune la Îndoial? predania Bisericii Ortodoxe.

16  Lipsa Botezului ortodox (f?r? acesta nu poate fi nici spovedit, nici ?mp?rt?şit).

17  Trecerea la alt? credin??.

18  Vr?jitorie, fermec?torie, ghicitorie şi c?utarea  lor.

19  Credin?a În horoscop, zodiac, astrologie etc. Practicile vr?jitore?ti şi magice, at?t “populare”, c?t şi: bioenergia, radiestezia, yoga, spiritismul, meditaşia transcendental?, zen-budismul, dianetica, parapsihologia, hipnoza, precum şi consultarea celor care le s?v?r?esc.

20  Port de amulete, zodii, talismane (cuar?uri, cristale, Înururi, br???ri), protectoare, vindec?toare.

21  Jocuri de noroc: bingo, loto, loz În plic, rulet?, bridge, wist, remi, table, c?rşi, zaruri şi jocuri mecanice. şi jocuri sportive: biliard, dominouri, popice şi celelalte.

22  Lipsa desei spovedanii, spovedania nesincer?, incomplet? (ascunzÎnd mai ales p?catele trupe?ti ruşinoase).

23  Vizionarea filmelor/spectacolelor erotice/horror/terror.

24  Masturbarea.

25  Perversiuni sexuale (relaţii orale/anale).

26  Pedofilie/homosexualitate.

27  relaţii sexuale f?r? a fi cununat În Biserica Ortodox?.

28  relaţii sexuale cu rudenii dup? trup şi dup? duh.

29  relaţii sexuale cu animale.

30  Folosirea diferitelor metode contraceptive: anticoncepşionale, leacuri, bşi, p?zire, calendar, sterilet, avort, prezervative etc.

31  Copilul mort nebotezat din negrija p?rinşilor.

32  relaţii conjugale În posturile mici şi mari, În duminici şi s?rb?tori.

33  Ocupaşie care se ?mpotrive?te vieşii ortodoxe: bar, cas? de amanet, bordel, sex?shop, strip?tease, etc.

34  Actorie, muzic?, dans; participare/organizare de spectacole şi emisiuni distractive etc. (regie, coregrafie, scenografie).

C?ci: “Sfinţii Apostoli afurisesc pe liri?ti, pe viori?ti, pe juc?tori şi pe toşi cÎnt?torii din organe, zicÎnd În a?ez?mintele lor: «Dac? vreun b?rbat sau vreo femeie care a fost Încep?tor de jocuri va veni la credin??, sau juc?tor, sau lupt?tor În priveli?te, sau din cei ce cÎnt? din fluier, sau chitaragiu, sau viorist, sau Înv???tor de jocuri, ori s? Înceteze, sau, de nu, s? se lepede» (Cart. 8, Cap. 32), adic? s? fie Îndep?rtaşi din Biseric?“ (SfÎntul Nicodim Aghioritul, În Hristoitia).

35 Sportul. (care vine din şi na?te grija fa?? de trup, stimularea curviei, a p?rerii de sine, a trufiei succesului şi a c??tigului, riscul sinuciderii În cazul sporturilor extreme: curse diverse, para?utism, alpinism, speologie, cascadorie etc.).

35  Colportaj de publicaşii sectare, eretice, pornografice.

36  Afaceri necurate, din care au r?mas oameni În?elaşi, pe drumuri, În temni??.

37  Favorizare/Îndemn la divor?/avort.

38  Furt (de la oameni, ori din biseric?).

39  Neparticiparea (moral?, material?) la nevoile (s?r?cia, boala) p?rinşilor.

40  Neglijarea nevoilor materiale ale familiei.

41  Trafic cu droguri, femei, arme.

42  Neimplicarea copiilor În via?a ortodox?, lipsa exemplului cu fapta şi cu cuvÎntul.

43  Participarea le experien?e genetice sau de schimbare a sexului.

44  R?pire/sechestrare de persoane.

45  Politic? anarhist?, apostat?, antiortodox?.

46  Profanare de biserici, troi?e, morminte.

 

Toate acestea duc la oprirea de la SfÎnta ?mp?rt??anie, cu canonisire, Între 1 şi 15 ani (care se adun?!).

 

ORICARE DIN P?CATELE SPOVEDITE ?I IERTATE, DAC? SE REPET?, SE SPUN DIN NOU LA SPOVEDANIE, PRIMIND UN NOU CANON.

CE ESTE EREZIA?

—            Abaterea de la sfintele dogme ale Sfintei Biserici Ortodoxe.

—            Credin?a, p?rerea şi propov?duirea c? mÎntuirea nu este doar În Biseric? şi c? nu e nevoie s? fii ortodox ca s? te mÎntuie?ti.

—            Credin?a c? — dac? e?ti cre?tin, dac? crezi, dac? e?ti “religios”, credincios, “mistic”, “spiritual” etc., f?r? a fi ortodox — te poşi mÎntui.

—            Credin?a şi m?rturisirea c? te poşi mÎntui (şi) prin “tehnici”, “asane”, “meditaşii”, “formule” (“mantre”), gnoz?, cunoa?tere, raşiune, ?tiin?e, filosofii, concepte, doctrine umaniste (iluminist-idealiste revoluşionare şi religioase).

—            Credin?a şi afirmarea c? Hristos a fost un “mare Înv??at“, un “mistic”, un “iluminat”, un “În?elept”, un “guru”, un “inişiat” cu puteri paranormale, oculte, vr?jitore?ti, un “?ef spiritual”, un fel de “mare ?aman” venit din “ceruri astrale”, ori “str?lucit? personalitate” a umanit?şii, iar nu Însuşi Dumnezeu-CuvÎntul.

CE ÎnSEAMN? A FI ECUMENIST?

 

—            A crede şi a spune c? nu conteaz? “biserica”, religia, credin?a din care faci parte, c? toate sÎnt bune, c? toşi avem acelaşi “dumnezeu”, dar numit În diferite chipuri, dup? “tradişii”.

—            A crede şi a spune c? Vechiul şi Noul Testament sÎnt schimbate, r?st?lm?cite, falsificate, greşit scrise ori traduse de Sfinţii P?rinşi şi de istoricii Bisericii, cu sau f?r? intenşia de a ascunde adev?rul În?elÎnd pe credincioşi.

—            A crede şi a spune c? Biserica nu are, nu cunoa?te şi nu veste?te: adev?rul, mila, pacea, dragostea, dreptatea etc., a?a cum au fost acestea ar?tate şi l?sate nou? de Hristos la vremea sa, ci c? dimpotriv?, ele sÎnt nesigure şi relative În Biserica Ortodox?.

—            A crede şi a spune c? Biserica Înc? nu exist? (şi c? Biserica Ortodox? e doar o parte a “bisericii adev?rate” ce va fi “cÎndva”), ci se formeaz? În timp, ÎncepÎnd de acum, ÎnaintÎnd spre viitor, prin urirea tuturor credin?elor şi religiilor lumii, cre?tine şi p?gÎne, r?mÎnÎnd Îns? fiecare cu credin?a sa, ca şi pÎn? acum, dar sub o conducere mondial? unic?.

—            A crede şi a spune c? Biserica nu e numai una, ci mai sÎnt şi altele, “surori”: catolic?, greco-catolic?, protestant?, anglican?, baptist?, adventist? etc., uitÎnd c?, precum un singur Hristos exist?, o singur? Biseric? avem.

—            A te ruga, a sluji, a te ?mp?rt?şi la un loc cu ereticii cre?tini (chiar avÎnd porunc? de la duhovnic, stare?, episcop).

—            A moderniza Biserica şi legile ei (dogme, canoane, tradişii, pravile şi rÎnduieli administrative, juridice, morale), prin reforme Înnoitoare hot?r?te de instan?e civile şi bisericeşti, dup? mintea lumii şi ?mpotriva rÎnduielilor ortodoxe l?sate nou? de Sfinţii Bisericii.

—            A crede şi a spune c? important e s? “crezi”, s? ai “credin??” — f?r? a preciza cum s? crezi, ce s? crezi, În cine s? crezi, ce credin?? s? ai – s? fii “bun”, “lini?tit”, “paÎnic”, “cuminte”, “cinstit”, “harnic”, “muncitor” etc., ne?tiind c? at?t ereticii cre?tini, c?t şi p?gÎnii au În chip firesc aceste virtuşi, f?r? a fi Îns? ortodocşi, botezaşi În Biserica lui Hristos.

—            A crede, a susşine, a propov?dui următoarele În?el?ri dr?ce?ti: spiritism (vorbirea cu morşii), yoga, reiki, zen, shiatsu, ki-kong, Întemeiate pe credin?a În reÎncarnare, nirvana, karma, suflet cosmic, lumi paralele, civilizaşii extraterestre, spaşii astrale, puterea horoscopului (zodiac), bioenergie şi radiestezie.

—            A crede şi a practica felurite autovindec?ri: mantre, tratamente naturiste, energia palmelor, antrenarea reflexelor, folosirea cristalelor, pietrelor, culorilor, sunetelor, muzicii, r?sului, hipnozei, stimularea imaginaşiei, a gÎndirii pozitive, educarea minşii / sinelui / con?tiin?ei, sacroterapiei.

—            A citi publicaşii ocultist-eretice-sataniste, care popularizeaz? cele de mai sus: Biblia ortodox? ilustrat?, Credin?a ilustrat?, Formula As, B?rbatul As, Femeia As, Magazin, Paranormal, Revista fenomenelor paranomale, Lumea misterelor, Revista misterelor, Dracula;

Precum şi c?rşi de felul acestora: Medicina isihast?, GÎndirea pozitiv?, Programul Terra, Apocalipsa decodificat?, Metode sfinte şi cere?ti de vindecare şi sfÎnt tratat de medicin?, Calea spre des?v?rşire, OZN-uri de pe cel?lalt t?r?m, Fenomenul Valentina, Puterile gÎndului, Programaşi-v? succesul, Divina iubire, Bioritmuri, Îndep?rteaz? frica, Rezolvarea conflictelor, Reiki tradişional, Yin-yang: secrete şi re?ete, Dezv?luirea aurei, Fenomenul psi – spirit şi destin, Psihometria – capacitate paranormal?, Fenomene parapsihologice, Hipnoza, Terapia destinului, ReÎncarnarea Într-o nou? perspectiv?, C?l?torii astrale etc;

C?rşi de demonizare a copiiilor. Colecşiile: Pokemon, Harry Potter, Micul vampir, ?trumfii şi seria Aventurilor baronului Munchausen, Broscu?ele ninja etc.;

C?rşi fals-ortodoxe: Epistolia, Visul Maicii Domnului, Talismanul, evangehliile apocrife: dup? Toma, cea Esenian?, Cartea apocrif? a lui Enoh.

A viziona filme de felul: St?pÎnul inelelor, Highlander, Frenkenstein, Secrete şi dezv?luirii, Extratere?tri, Vr?jitoarele din Salem, Dracula, Cei ?apte gladiatori, Un Înger pentru May, Formula mortal?, Întoarcerea morşilor, Zombi, Godzilla, Evadare imposibil? etc;

şi desene animate: Omul de tinichea, Omul pşianjen, Batman, Frumoasa şi bestia, Broscu?e ninja, Vr?jitorul din Oz, ?trumfii etc.

— A crede şi a admira “puterile” marilor vr?jitori contemporani: Gregorian Bivolaru, Mihai Dogaru, Valeriu Popa, “fenomenul” Mudava, Ana Pricop, Desanca, Valentina, Ioan Negrea, Marian Zidaru, Vasile Andru, Mario Vasilescu; şi a În?elaşilor din Biseric?: preot Vr?jitoru’ (Liteni-Suceava), preot Daniel Horga (C?lug?reni – Suceava), preot Gabriel Nicu (BrÎne?ti – Ialomi?a), ieromonah Ghelasie Gheorghe (Fr?sinei – V?lcea); autori de manuale dr?ce?ti: Rudolf Steiner, Alistair Crowley, Alina Simina, Vasile Constantinescu, Lidia ?lesar, Vera Pfeiffer, Maria Kobrileanski, Ion ?ugui, Toni Victor Moldovanu, Vanga, Lazarev, Ion Mamula?, Ruth Berger, Uri Geler, Ted Andrews, doctor Sorin Modreanu-Banat, Dan D. Farca?, Florin Gheorghit?, Ion Hobana, Paramahansa Yogananda, Omraam Mikhael Aivanhov, Wendy Grant.

— A crede şi a admira puterile marilor “arti?ti magicieni”: Jozefini, David Copperfield, precum şi altor circari şi fachiri.

—            A crede şi a spune c? toate cele pomenite nu sÎnt erezii, nici În?el?ri, ci doar: “adev?r privit din mai multe unghiuri”, “p?rşi ale aceluiaşi adev?r”, “noi moduri de a percepe adev?rul”, “mo?teniri culturale şi etnice diferite”.

 

 

CE ÎnSEAMN? A FI ATEU?

 

—            A fi “bun cet??ean” (chiar botezat ortodox) În relaşia cu familia, rudele, pretenii, vecinii, ?efii, dar f?r? a crede În Dumnezeu.

—            A fi “instruit”, “Înv??at”, “cult”, “savant”, “erou al neamului”, “binef?c?tor al societ?şii”, “lupt?tor pentru fericirea omenirii”, dar nu pentru Hristos, Evanghelie şi Biseric?.

—            A fi “om de treab?”, “educat”, “cinstit”, “onest”, “serios”, “riguros şi metodic”, “harnic şi priceput”, “bun gospodar acas? şi la serviciu”, “curat şi irepro?abil În toate”, dar f?r? s? te preocupe Hristos, Biserica, mÎntuirea.

—            A fi “corect”, “punctual”, “elegant”, “manierat” şi “respectuos” cu tot omul, dar f?r? a te smeri, considerÎndu-te om cu p?cate, vinovat de multe r?ut?şi şi crezÎnd În Hristos.

—            A nu fi deloc credincios, nici m?car c?t p?gÎnii, crezÎnd c? nu exist? dec?t ceea ce se vede, se aude, se gust?, se pipşie, c?zÎnd a?adar În animalitate.

Din aceași categorie:


Comentariile sunt dezactivate pentru acest articol.